Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
GÈNERE LITERARI I DIALECTE EN GREC

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

Se trata de una asignatura de carácter transversal que presenta la lengua griega como el instrumento de cultura en el que se ha forjado el pensamiento racional así como las bases de la mayoría de las disciplinas científicas, técnicas y humanísticas, entre ellas la propia Filología. A tal fin, se el objetivo de la misma consiste en dotar al alumno de los rudimentos imprescindibles para acceder a los textos de dificultad media en su lengua original y situarlos en el contexto histórico social correspondiente.

La asignatura consiste en la descripción y estudio de la lengua griega (historia de la lengua, fonética, morfología, sintaxis y léxico griegos, dialectología griega y métrica) y la práctica de la traducción y comentario de textos, necesarios para reconocer su papel como instrumento especialmente relevante en la transmisión de la cultura. Se prestará especial atención al estudio del origen de los dialectos griegos, especialmente el micénico y el jónico-ático, y su estrecha relación con el origen de los diferentes géneros literarios, tanto en prosa como en verso: épica, lírica, drama, historiografía, filosofía, retórica, tratado científico, epistolografía, novela, Nuevo Testamento, en su contexto histórico y social.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

GRAU EN ESTUDIS ÀRABS I ISLÀMICS

 

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Habilitats d'obtenció i gestió de la informació que permeten l'aprenentatge al llarg de la vida.
  • CG10 : Relacionar els estudis àrabs i islàmics amb la filologia i altres disciplines, així com treballar en un equip interdisciplinari en context nacional i internacional.
  • CG11 : Apreciar la diversitat, el plurilingüisme i la multiculturalitat de la societat actual.
  • CG12 : Respectar els drets fonamentals i potenciar els valors democràtics, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors propis d'una cultura de la pau.
  • CG2 : Capacitat d'aplicar els coneixements adquirits en la pràctica.
  • CG3 : Capacitat per a planificar i gestionar el temps.
  • CG4 : Capacitat d'aprendre i treballar de manera autònoma i en equip.
  • CG5 : Capacitat autocrítica que permeta la preocupació per la qualitat i la millora contínua.
  • CG6 : Interpretar, analitzar, sintetitzar i avaluar la informació de forma científica i crítica.
  • CG7 : Prendre decisions, resoldre problemes i adaptar-se a les noves situacions.
  • CG8 : Generar noves idees, dissenyar i gestionar projectes amb iniciativa i esperit emprenedor.
  • CG9 : Transmetre coneixements de la seua disciplina, elaborar i defensar arguments i exposar problemes i solucions davant d'un públic especialitzat o no especialitzat.

 

Competències específiques (CE)

  • CE12 : Coneixement d'una segona llengua d'entre les propostes en la titulació.
  • CE13 : Conèixer i analitzar les principals etapes, moviments, autors i obres de la literatura d'una segona llengua d'entre les propostes en la titulació.
  • CE5 : Capacitat d'interpretar, produir i desenvolupar descriptiva i argumentativament documents acadèmics o informes tècnics relacionats amb els mitjans professionals per als quals capacita el títol.

 

Competències transversals

  • CGUA1 : Ser capaç de comunicar-se en una llengua estrangera diferent de l'àrab en l'àmbit de la seua disciplina.
  • CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
  • CGUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.

 

GRAU EN ESTUDIS FRANCESOS

 

Competències específiques (CE)

  • CE11 : Capacitat d'utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència i NTIC) com a aprenent autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.
  • CE12 : Capacitat per a respectar, valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món francòfon.
  • CE13 : Coneixement d'una segona llengua d'entre les proposades en la titulació.
  • CE14 : Capacitat d'interpretar i analitzar les principals etapes, moviments, autors i obres de la literatura d'una segona llengua.
  • CE6 : Capacitat d'anàlisi i crítica del text literari com a manifestació creativa i reflex del context soci cultural.
  • CE9 : Capacitat d'interpretar, produir i desenvolupar explicativa i argumentativament documents acadèmics o informes tècnics de la disciplina.

 

Competències genèriques de grau

  • CG1 : Capacitat d'aprendre i treballar de manera autònoma i en equip.
  • CG10 : Capacitat autocrítica que permeta la preocupació per la qualitat i la millora contínua.
  • CG11 : Capacitat de respectar els drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones, el respecte i la promoció dels drets humans i els principis d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.
  • CG12 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-ho amb la funció de l'individu en la societat.
  • CG2 : Habilitats d'obtenció i gestió de la informació que permeten l'aprenentatge al llarg de la vida.
  • CG3 : Capacitat d'interpretar, analitzar, sintetitzar i avaluar informació de manera crítica.
  • CG6 : Capacitat de transmetre coneixements de la seua disciplina, elaborar i defensar arguments i exposar problemes i solucions davant d'un públic especialitzat o no especialitzat.

 

Competències genèriques de la UA

  • CGUA1 : Coneixement d'una segona llengua estrangera diferent del francès en l'àmbit de la seua disciplina.
  • CGUA2 : Capacitat d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
  • CGUA3 : Capacitat de comunicar i d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer la relació entre l'origen dels principals gèneres de la nostra tradició literària i el sistema dialectal del grec.
  • A través dels textos, establir les relacions amb el context geogràfic, històric, politicosocial i cultural.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

1. A través de los propios textos, reconocer el papel de la lengua griega como el instrumento de cultura en el que se ha forjado tanto el pensamiento racional como las bases de la mayoría de las disciplinas científicas, técnicas y humanísticas, entre ellas, la  propia Filología.

 2. Explicar la relación existente entre el origen de los principales géneros de nuestra tradición literaria y el nacimiento y evolución de los dialectos griegos, estableciendo las pertinentes relaciones con el contexto geográfico, histórico, político y cultural.

3. Distinguir sus principales características y unidades fonéticas, morfológicas, sintácticas, métricas y léxicas.

4. Adquirir Level 1 del Marco Común Europeo de Certificación en Lenguas Europeas (ECCL) avalado por EUROCLASSICA, European Common Framework: "Competences common to lexis, morphology, syntax, texts and cultural background. By acquiring single elements of Greek pupils are able to recognize the common principles of Greek".

 

 

Dades generals

Codi: 31923
Professor/a responsable:
LOPEZ MARTINEZ, MARIA PAZ
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 1,80
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: PREHISTÒRIA, ARQUEOLOGIA, HISTÒRIA ANTIGA, FILOLOGIA GREGA I FIL. LLATINA
    Àrea: FILOLOGIA GREGA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 1,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix