Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2019-20
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
Iniciació en l'estudi de la pragmàtica intercultural, amb referència especial als aspectes comunicatius derivats de les transferències culturals i lingüístiques que es produeixen en el nivell pragmàtic-discursiu de la llengua en la comunicació intercultural, i als problemes de comunicació suscitats per l'ús de l'anglés com a llengua franca de comunicació en contextos professionals.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Sense dades
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Utilitzar l'anglès com a vehicle de comunicació amb el professorat i els alumnes a l'aula.
- Aprendre a utilitzar l'anglés com a vehicle d'expressió en l'execució de tasques, treballs i exàmens de l'assignatura.
- Aprendre a analitzar dades i sintetitzar la informació extreta de fonts bibliogràfiques especialitzades en anglés.
- Aprendre a aplicar els coneixements teòrics adquirits per a resoldre problemes d'índole intercultural en contextos acadèmics i professionals.
- Aprendre a assessorar quant a comunicació intercultural anglés-espanyol en contextos acadèmics i professionals.
- Conèixer l'estructura retòrica de textos acadèmics i professionals en anglés.
- Aprendre a redactar textos acadèmics i professionals en anglés, respectant els valors culturals idiosincràtics del públic receptor (anglosaxó) al qual s'adrecen.
- Conèixer les pautes retòriques dels diversos tipus de gèneres acadèmics i professionals en anglés i ser capaç de redactar textos.
- Aprendre a identificar les principals fonts de malentés, comunicació errònia i pèrdua d'eficàcia comunicativa en la comunicació intercultural entre parlants anglosaxons i espanyols en contextos acadèmics i professionals.
- Aprendre a formular propostes alternatives per a textos acadèmics i professionals adreçats a públic anglosaxó.
- Aprendre a avaluar críticament la bibliografia consultada sobre comunicació intercultural i saber enquadrar-la en una perspectiva teòrica.
- Conèixer les principals aportacions de la pragmàtica intercultural en l'estudi i l'anàlisi contrastiva de l'anglés i l'espanyol.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
Aprendre l'estructura retòrica de textos acadèmics i professionals en anglés.
Aprendre a confeccionar textos acadèmics i professionals en anglés respectant els valors culturals idiosincràtics del públic receptor (anglosaxó) al qual es dirigeixen.
Aprendre les pautes retòriques de diferents tipus de gèneres acadèmics i professionals en anglés, i ser capaç d'elaborar textos.
Aprendre a identificar les principals fonts de malentés, comunicació errònia, i pèrdua d'eficàcia comunicativa en la comunicació intercultural entre parlants anglosaxons i espanyols en contextos acadèmics i professionals.
Aprendre a formular propostes alternatives per a textos acadèmics i professionals que estiguen dirigits a un públic anglosaxó.
Aprendre a avaluar críticament la bibliografia consultada sobre comunicació intercultural i saber enquadrar-la en una perspectiva teòrica.
Aprendre les principals aportacions de la pragmàtica intercultural entorn de l'estudi i a l'anàlisi contrastiva de l'anglés i de l'espanyol.
;