Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2011-12
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
Context de l'assignatura per al curs 2011-12
Tiene como objetivo situar la asignatura en el perfil profesional, en el plan formativo del grado y su coordinación con el resto de asignaturas. La asignatura se relaciona con Principales movimientos de la literatura y de la cultura francesa I (cod. 30620), así como con el resto de asignaturas literarias obligatorias y optativas del grado y del itinerario elegido. Del mismo modo, se relaciona con la asignatura Teoría de la Literatura I (cod. 31811) y Teoría de la Literatura II (cod. 31820).
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
GRAU EN HUMANITATS
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Competències en un idioma estranger.
- CG10 : Reconeixement de la diversitat cultural i de la igualtat d'oportunitats.
- CG2 : Competències informàtiques i informacionals.
- CG5 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CG6 : Capacitat de treball en equip.
- CG7 : Capacitat d'organització i planificació.
- CG9 : Resolució de problemes i presa de decisions.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Conèixer el comportament humà en societat mitjançant mètodes i tècniques d'anàlisis específiques i d'aquesta manera desenvolupar un compromís ètic amb la igualtat de gènere i una especial capacitat per a les relacions interpersonals.
- CE2 : Conèixer la història i els grans corrents artístics i filosòfiques de la humanitat, amb particular atenció a les arrels clàssiques sobre les quals s'assenta la realitat cultural europea, i ser capaç de transmetre-les mitjançant la promoció del valor social de la cultura.
- CE3 : Dominar una llengua estrangera o més d'una per a facilitar l'accés a la producció i la interpretació de les cultures en les seues diverses manifestacions, amb un èmfasi especial en la contemporaneïtat i en la diversitat cultural i la seua gestió.
- CE5 : Valorar i interpretar la diversitat cultural pròpia de la Comunitat Valenciana, contrastant la cultura pròpia d'aquest territori amb altres cultures amb les quals s'estableixen relacions i contactes, mitjançant l'ús de les llengües oficials com a llengües vehicular.
- CE7 : Fer un ús creatiu i emprenedor dels principis bàsics d'organització i gestió pública i privada i de les TIC per a avaluar, crear i dur a terme projectes de difusió de la cultura.
GRAU EN FILOLOGIA CATALANA
Competències generals del títol (CG)
- CG2 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-lo amb la funció de l'individu en la societat.
- CG3 : Capacitat de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
- CG4 : Capacitat per a gestionar i per a usar els recursos aportats per les tecnologies de la informació i la comunicació i per a aplicar-los a les indústries de la llengua i la literatura.
- CG5 : Ser capaç de conèixer les principals etapes, moviments, autors i obres de la literatura de la segona llengua.
- CG7 : Compromís social con la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.
Competències generals de la UA (CGUA)
- CGUA1 : Capacitat per a comunicar-se en una segona llengua en situacions comunicatives (orals i escrites) de manera que l'alumnat adquirisca un nivell equivalent al B1 del marc comú de referència europeu.
- CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
- CGUA3 : Ser capaç d'una comunicació efectiva i un coneixement lingüístic en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua castellana o llengua catalana) en l'àmbit de la seua disciplina.
Competències específiques (CE)
- CE9 : Capacitat per a identificar els corrents de la crítica literària, les seues categories, conceptes i nomenclatura com un element clau per al desenvolupament de la capacitat crítica i analítica del text (literari, cinematogràfic, publicitari), en tant que manifestació creativa i reflex del context sociocultural.
GRAU EN ESPANYOL: LLENGUA I LITERATURES
Competències genèriques de grau
- CG3 : Ser capaç de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
Competències genèriques de la UA
- CUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament de manera oral i per escrit en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.
Competències específiques (CE):>>conceptuals
- CC15 : Coneixement de les principals etapes, moviments, autors i obres de la literatura de la segona llengua.
Competències específiques (CE):>>procedimentals
- CP20 : Capacitat per a utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, edicions crítiques, traduccions i TIC) com un aprendiente autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.
Competències específiques (CE):>>actitudinals
- CA22 : Ser capaç de valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món hispànic.
- CA23 : Ser capaç de mostrar una actitud crítica i autocrítica en el procés d'aprenentatge.
- CA24 : Capacitat per a mostrar compromís social amb la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer els principals corrents de la literatura francesa des del segle XIX fins a l'actualitat.
- Mostrar una actitud científica a l'hora d'analitzar i abordar textos literaris dels segles XIX, XX i XXI.
- Conèixer els principals autors i obres, així com les seues característiques i la seua importància en la literatura francesa.
- Relacionar les manifestacions literàries franceses amb el context històric i cultural en les quals es produeixen.
- Utilitzar recursos bibliogràfics i informàtics per a reunir informació.
- Valorar la importància de l'evolució de la literatura francesa dels segles XIX, XX i XXI com un dels pilars de la cultura occidental.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
Sense dades
;