Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2010-11
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències genèriques de grau
- CG1 : Ser capaç de dominar les teories, perspectives i conceptualitzacions clau per a la construcció del marc teòric de les disciplines lingüístiques i literàries aplicades a la llengua espanyola i a la seua literatura com a expert en aquesta matèria i en els diferents perfils professionals.
Competències genèriques de la UA
- CUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament de manera oral i per escrit en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.
Competències específiques (CE):>>conceptuals
- CC13 : Capacitat per a comprendre les característiques i l'evolució dels moviments i tendències literàries en espanyol com a manifestacions de l'activitat artística i creativa en llengua espanyola en qualitat d' individus coneixedors del paper d'aquestes manifestacions en la construcció del pensament.
- CC14 : Ser capaç de comprendre el paper dels moviments i tendències dels gèneres literaris en llengua espanyola en la construcció del pensament literari clàssic i contemporani i valorar el seu impacte en l'àmbit social.
Competències específiques (CE):>>procedimentals
- CP19 : Capacitat per a identificar els corrents crítics literaris, les seues categories, conceptes i nomenclatura, com a eina fonamental per a desenvolupar la capacitat d'anàlisi i crítica del text (literari, cinematogràfic, publicitari, etc.) en tant manifestació creativa i reflex del context sociocultural.
- CP20 : Capacitat per a utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, edicions crítiques, traduccions i TIC) com un aprendiente autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.
- CP21 : Ser capaç de desenvolupar explicativa i argumentativament els continguts teòrics i pràctics de la llengua i la literatura espanyola en el paper de coneixedor i transmissor així com assessorar oralment i per escrit en relació amb el coneixement adquirit.
Competències específiques (CE):>>actitudinals
- CA22 : Ser capaç de valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món hispànic.
- CA23 : Ser capaç de mostrar una actitud crítica i autocrítica en el procés d'aprenentatge.
- CA24 : Capacitat per a mostrar compromís social amb la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Adquirir un coneixement general de la literatura del segle XVI, en el context de la societat, la cultura i la ciència de l'època.
- Conèixer la formació del concepte de Renaixement, tal com la crítica l'ha anat construint des del segle XVIII fins a l'actualitat.
- Reflexionar sobre la noció de concepte poètic i conèixer les poètiques del segle XVI.
- Conèixer l'obra de Garcilaso (i els comentaris del Brocense i Herrera), atenent principalment al caràcter renovador.
- Conèixer l'obra d'altres autors que representen altres corrents estètics de la poesia del XVI.
- Conèixer els trets fonamentals dels tipus de relat conreats en el XVI.
- Conèixer la Diana de Jorge Montemayor i comprendre'n la incardinació en el gènere dels llibres de pastors.
- Conèixer El Lazarillo de Tormes i comprendre les tècniques i el sentit de la novel·la picaresca.
- Conèixer els trets fonamentals de la mística i l'obra de sant Joan de la Creu.
- Reflexionar, a partir de textos històrics, sobre la societat i la cultura en l'Espanya del Renaixement, atenent fonamentalment als principis de l'humanisme i el neoplatonisme.
- Reflexionar sobre les polèmiques literàries entre els defensors de la mètrica castellana i els partidaris de la italiana i considerar aquesta disputa en el marc d'una revolució literària.
- Reflexionar sobre el concepte d'imitatio i la defensa del lloc comú.
- Considerar la nova situació de l'espanyol i de la literatura en romanç al si de les defenses de les llengües vulgars i llurs literatures.
- Analitzar, mitjançant la lectura de textos literaris, científics, històrics, etc., el valor de l'antiguitat, dels mites clàssics i de la literatura grecollatina en la constitució del cànon renaixentista.
- Analitzar els textos poètics més representatius del Renaixement, distingint entre les diverses realitzacions del concepte poètic.
- Reconèixer i caracteritzar els temes fonamentals del Renaixement.
- Reconèixer el neoplatonisme en La Diana.
- Analitzar el Lazarillo de Tormes atenent a la idiosincràsia del gènere.
- Reflexionar sobre les nocions d'idealisme i realisme en la literatura del Renaixement.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Sense dades
;