Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació.

 

Context de l'assignatura per al curs 2010-11

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències genèriques de grau

  • CG1 : Ser capaç de dominar les teories, perspectives i conceptualitzacions clau per a la construcció del marc teòric de les disciplines lingüístiques i literàries aplicades a la llengua espanyola i a la seua literatura com a expert en aquesta matèria i en els diferents perfils professionals.

 

Competències genèriques de la UA

  • CUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament de manera oral i per escrit en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.

 

Competències específiques (CE):>>conceptuals

  • CC13 : Capacitat per a comprendre les característiques i l'evolució dels moviments i tendències literàries en espanyol com a manifestacions de l'activitat artística i creativa en llengua espanyola en qualitat d' individus coneixedors del paper d'aquestes manifestacions en la construcció del pensament.
  • CC14 : Ser capaç de comprendre el paper dels moviments i tendències dels gèneres literaris en llengua espanyola en la construcció del pensament literari clàssic i contemporani i valorar el seu impacte en l'àmbit social.

 

Competències específiques (CE):>>procedimentals

  • CP19 : Capacitat per a identificar els corrents crítics literaris, les seues categories, conceptes i nomenclatura, com a eina fonamental per a desenvolupar la capacitat d'anàlisi i crítica del text (literari, cinematogràfic, publicitari, etc.) en tant manifestació creativa i reflex del context sociocultural.
  • CP20 : Capacitat per a utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, edicions crítiques, traduccions i TIC) com un aprendiente autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.
  • CP21 : Ser capaç de desenvolupar explicativa i argumentativament els continguts teòrics i pràctics de la llengua i la literatura espanyola en el paper de coneixedor i transmissor així com assessorar oralment i per escrit en relació amb el coneixement adquirit.

 

Competències específiques (CE):>>actitudinals

  • CA22 : Ser capaç de valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món hispànic.
  • CA23 : Ser capaç de mostrar una actitud crítica i autocrítica en el procés d'aprenentatge.
  • CA24 : Capacitat per a mostrar compromís social amb la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Adquirir un coneixement panoràmic de l'evolució del teatre castellà des de l'edat mitjana fins al Renaixement.
  • Precisar el concepte de barroc, analitzar-ne la correspondència amb les compartimentacions de la ciència històrica i fitar-ne cronològicament l'àmbit en la producció dramàtica posterior al Renaixement.
  • Entendre l'Arte nuevo de hacer comedias, de Lope de Vega, com una preceptiva dramàtica revolucionària i tractar-la atenent a les controvèrsies sobre el teatre del seu temps.
  • Adquirir un coneixement suficient del teatre de Lope de Vega i de les seues expressions genèriques de més recorregut: comèdies de comendadors, comèdies d'embolics i costums i la tragicomèdia.
  • Adquirir un coneixement suficient del teatre de Tirso de Molina i del problema d'atribució d'El Burlador de Sevilla, origen del mite de Don Joan.
  • Adquirir un coneixement suficient del teatre de Calderón i establir-ne una classificació en comèdies de capa i espasa, drames filosòfics i religiosos, drames d'honor, comèdies mitològiques i actes sacramentals.
  • Adquirir un coneixement suficient de l'obra dramàtica de Moreto i Rojas Zorrilla.
  • Adquirir un coneixement suficient dels principals autors i obres de comèdia burlesca i dels gèneres breus.
  • Analitzar els diversos procediments per a conceptualitzar el barroc, establint correspondències de concordança i discordança entre els proposats per les ciències.
  • Reflexionar sobre la pertinència d'aplicar les categories historiogràfiques usuals en la distribució de la seqüència històrica a la realitat del teatre espanyol del segle d'or, els autors i les obres.
  • Pensar sobre els marcs conceptuals i els rètols terminològics habilitats per a l'estudi de la literatura dramàtica del segle XVII,  i fer l'anàlisi comparativa entre els vigents en la cultura espanyola i en altres cultures.
  • Reflexionar sobre els processos diacrònics de successió literària en el marc proposat (èpoques, corrents, generacions) i les relacions horitzontals dels dramaturgs espanyols amb els de altres cultures i del teatre amb altres manifestacions estètiques.
  • Llegir, analitzar i valorar les obres rellevants per la condició artística i la representativitat quant al món de valors i d'opcions estètiques vigents en el període històric especificat, en els diversos trams cronològics i els diversos estrats de gènere teatral: cicle de Lope, Tirso i les obres atribuïdes, el mite de Don Joan, cicle de Calderón i altres formes teatrals.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11

Sense dades

 

 

;

Dades generals

Codi: 31538
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA ESPANYOLA, LINGÜÍSTICA GENERAL I TEORIA DE LA LITERATURA
    Àrea: LITERATURA ESPANYOLA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix