Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2010-11
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
GRAU EN FILOLOGIA CATALANA
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Capacitat de dominar les teories, perspectives i conceptualitzacions clau per a la construcció del marc teòric de les disciplines lingüístiques i literàries aplicades a la llengua i a la literatura catalanes com a expert en la matèria i en els diferents perfils professionals.
- CG2 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-lo amb la funció de l'individu en la societat.
- CG3 : Capacitat de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
- CG4 : Capacitat per a gestionar i per a usar els recursos aportats per les tecnologies de la informació i la comunicació i per a aplicar-los a les indústries de la llengua i la literatura.
- CG5 : Ser capaç de conèixer les principals etapes, moviments, autors i obres de la literatura de la segona llengua.
Competències generals de la UA (CGUA)
- CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
- CGUA3 : Ser capaç d'una comunicació efectiva i un coneixement lingüístic en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua castellana o llengua catalana) en l'àmbit de la seua disciplina.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Capacitat per a comunicar-se en llengua catalana en situacions comunicatives (orals i escrites) per a fer viable una comunicació fluida en els mitjans professionals i acadèmics en què l'alumne exercirà la seua activitat, tenint en compte el coneixement de la realitat històrica, social, institucional, cultural i artística de l'àmbit propi.
- CE2 : Capacitat per a conèixer les característiques morfològiques, sintàctiques, fonètiques i lexicosemàntiques per a utilitzar, transmetre i aplicar els coneixements a l'anàlisi, la comprensió i la producció del català en les manifestacions orals i escrites.
GRAU EN ESPANYOL: LLENGUA I LITERATURES
Competències genèriques de grau
- CG2 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-ho amb la funció de l'individu en la societat.
- CG3 : Ser capaç de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
Competències genèriques de la UA
- CUA1 : Comprendre i expressar-se en un idioma diferent dels oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.
- CUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
Competències específiques (CE):>>conceptuals
- CC16 : Adquisició del nivell B1 del MCER en una segona llengua.
- CC5 : Capacitat per a comunicar en la llengua de l'especialitat (espanyol) i en una segona llengua en situacions orals i escrites per a fer viable la comunicació fluida en els mitjans professionals i acadèmics en els quals l'alumne exercirà la seua activitat en el futur.
Competències específiques (CE):>>procedimentals
- CP20 : Capacitat per a utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, edicions crítiques, traduccions i TIC) com un aprendiente autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.
Competències específiques (CE):>>actitudinals
- CA22 : Ser capaç de valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món hispànic.
- CA23 : Ser capaç de mostrar una actitud crítica i autocrítica en el procés d'aprenentatge.
- CA24 : Capacitat per a mostrar compromís social amb la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
-
Desenvolupar les competències comunicatives de l'alumne en el nivell B2.1 segons el marc comú europeu de referència (MCER) en llengua anglesa.Desenvolupar les 5 destreses establides en el MCER seguint el nivell B2.1.Afermar els coneixements adquirits en Llengua i Gramàtica Anglesa I i II.Comprendre discursos i conferències de temes coneguts.Desembolicar-se en situacions habituals en països de parla anglesa.Utilitzar el Campus Virtual amb totes les seues utilitats bàsiques (materials, debats, enllaços, etc.) com a plataforma d'aprenentatge virtual.Utilitzar Internet i la Web 2.0 per a compartir, crear i cercar informació.Utilitzar processadors de textos i altres utilitats bàsiques d'ofimàtica en les tasques individuals o grupales assignades.Saber utilitzar el laboratori d'idiomes per a millorar l'aprenentatge.Reflexionar sobre el propi aprenentatge per a poder establir i reconèixer les febleses, amenaces, fortaleses i oportunitats que es presenten.Utilitzar les referències bibliogràfiques per a obtenir informació i poder contrastar-la amb els coneixements anteriors.Utilitzar els coneixements, materials i recursos per a poder aprendre de manera autònoma.Aprendre tècniques de lectura intensiva i extensiva.Treballar en parelles i individualment.Col·laborar amb l'esforç per a aconseguir un resultat o fi comuna, siga un treball escrit, una presentació oral, un debat o una conversa.Liderar grups de treball.Aprendre a cuidar el treball.Utilitzar la llengua anglesa com a instrument de comunicació.Desenvolupar habilitats professionals en llengua anglesa: presentació d'una idea, desenvolupament d'un argument, descripció d'experiències, etc.Participar en converses amb certa fluïdesa i espontaneïtat.Descriure amb claredat i detalle temes propers.Comunicar i expressar emocions, desitjos i sentiments.Transmetre informació.Ser conscient de les diferències culturals entre la cultura nativa i la dels països de parla anglesa.Conèixer els costums diaris dels països de parla anglesa i les diferències de les mateixes amb les de la cultura nativa, etc.Revisar i ampliar les bases de la gramàtica anglesa: les parts de l'oració, l'oració simple, etc.Conèixer i començar a practicar les eines bàsiques d'anàlisi lingüística, com l'anàlisi sintàctica, les classes de paraules, etc.Usar la traducció com a eina d'aprenentatge i de contrast entre llengües.Escriure respostes sobre els continguts de l'assignatura en anglès.Realitzar presentacions orals o escrites breus sobre els continguts de l'assignatura.Escriure textos clars i detallats sobre temes relacionats amb els interessos propis.Escriure redaccions o informes per a transmetre informació.Reflectir la creativitat i l'interès en els textos escrits (dins de la relativa dificultat dels textos segons el nivell).Expressar-se creativament en les presentacions i comunicacions orals.
- Desenvolupar les competències comunicatives de l'alumnat en el nivell B2.1 d'anglés, segons el Marc Comú Europeu de Referència (MCER).
- Desenvolupar les 5 destreses establides en el MCER per al nivell B2.1.
- Consolidar els coneixements adquirits en Llengua i Gramàtica Anglesa I i II.
- Comprendre discursos i conferències de temes coneguts.
- Comunicar-se amb èxit en situacions habituals en països de parla anglesa.
- Utilitzar totes les seues utilitats bàsiques de Campus Virtual (materials, debats, enllaços, etc.), com a plataforma d'aprenentatge virtual.
- Utilitzar Internet i la web 2.0 per a compartir, crear i cercar informació.
- Utilitzar processadors de textos i altres utilitats bàsiques d'ofimàtica en les tasques individuals o grupals assignades.
- Saber utilitzar el laboratori d'idiomes per a millorar l'aprenentatge.
- Reflexionar sobre l'aprenentatge propi, per a poder establir i reconèixer les febleses, amenaces, fortaleses i oportunitats que es presenten.
- Utilitzar les referències bibliogràfiques per a obtenir informació i poder contrastar-la amb els coneixements anteriors.
- Utilitzar els coneixements, materials i recursos per a poder aprendre de manera autònoma.
- Aprendre tècniques de lectura intensiva i extensiva.
- Treballar en parelles i individualment.
- Col·laborar amb l'esforç per a aconseguir un resultat o fi comú: treball escrit, presentació oral, debat o conversa.
- Liderar grups de treball.
- Aprendre a cuidar el treball.
- Utilitzar la llengua anglesa com a instrument de comunicació.
- Desenvolupar habilitats professionals en llengua anglesa: presentació d'una idea, desenvolupament d'un argument, descripció d'experiències, etc.
- Participar en converses amb certa fluïdesa i espontaneïtat.
- Descriure amb claredat i detall temes pròxims.
- Comunicar i expressar emocions, desitjos i sentiments.
- Transmetre informació.
- Ser conscient de les diferències culturals entre la cultura nativa i la dels països de parla anglesa.
- Conèixer els costums dels països de parla anglesa i les diferències amb els de la cultura nativa, etc.
- Revisar i ampliar les bases de la gramàtica anglesa: les parts de l'oració, l'oració simple, etc.
- Conèixer i començar a practicar les eines bàsiques d'anàlisi lingüística: anàlisi sintàctica, classes de paraules, etc.
- Usar la traducció com a eina d'aprenentatge i de contrast entre llengües.
- Escriure respostes sobre els continguts de l'assignatura en anglés.
- Fer presentacions orals o escrites breus sobre els continguts de l'assignatura.
- Escriure textos clars i detallats sobre temes relacionats amb els interessos propis.
- Escriure redaccions o informes per a transmetre informació.
- Reflectir la creativitat i l'interès en els textos escrits (dins de la relativa dificultat dels textos segons el nivell).
- Expressar-se creativament en les presentacions i comunicacions orals.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Sense dades
;