Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
LLENGUA FRANCESA: COMUNICACIÓ ESCRITA I

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

Asignatura dedicada a trabajar especialmente las competencias lingüísticas de comprensión y expresión escritas. La asignatura se relaciona estrechamente con la asignatura “Lengua francesa: comunicación oral I”, cursada en el semestre anterior, con la de “Lengua francesa: comunicación escrita II” y “Lengua francesa: comunicación oral II”, así como con las demás asignaturas del Grado de Estudios Franceses.

El nivel que deberá alcanzarse tras la realización de esta asignatura debe corresponderse con el nivel B1.1 del MCER, permitiendo así que el alumnado llegue a un nivel umbral en francés que le ayude a desenvolverse con los medios lingüísticos suficientes para comprender lo esencial de textos escritos, principalmente de nivel de lengua estándar, y a expresarse por escrito en situaciones sencillas. Por otro lado, esta asignatura enriquece al estudiante en su formación cultural, ya que el estudio de la lengua francesa integra también la competencia sociocultural de la misma y hace viable la comunicación en los medios profesionales y académicos en los que el estudiante se desenvolverá en el futuro.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Capacitat de comunicar-se oralment i per escrit en llengua francesa amb la fluïdesa, correcció i complexitat adequades a cada context i situació.
  • CE11 : Capacitat d'utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència i NTIC) com a aprenent autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.
  • CE12 : Capacitat per a respectar, valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món francòfon.
  • CE2 : Capacitat per a reflexionar i descriure les característiques lingüístiques pròpies, peculiars i exclusives de la llengua francesa, així com les comunes a altres llengües, especialment les de la Comunitat Valenciana, i aplicar aquests coneixements a l'anàlisi, la comprensió i la producció del francès en les seues manifestacions orals i escrites.
  • CE7 : Capacitat d'analitzar textos en llengua francesa des dels punts de vista lingüístic, literari i cultural.
  • CE9 : Capacitat d'interpretar, produir i desenvolupar explicativa i argumentativament documents acadèmics o informes tècnics de la disciplina.

 

Competències genèriques de grau

  • CG1 : Capacitat d'aprendre i treballar de manera autònoma i en equip.
  • CG10 : Capacitat autocrítica que permeta la preocupació per la qualitat i la millora contínua.
  • CG11 : Capacitat de respectar els drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones, el respecte i la promoció dels drets humans i els principis d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.
  • CG2 : Habilitats d'obtenció i gestió de la informació que permeten l'aprenentatge al llarg de la vida.
  • CG3 : Capacitat d'interpretar, analitzar, sintetitzar i avaluar informació de manera crítica.
  • CG8 : Capacitat de generar noves idees (creativitat) i de dissenyar i gestionar projectes.

 

Competències genèriques de la UA

  • CGUA2 : Capacitat d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

El nivell al qual s'haurà d'arribar una volta cursada aquesta assignatura s'ha de correspondreamb el B1.1 del MCER.

  • Comprendre documents escrits amb un grau de complexitat mitjà.
  • Desenvolupar estratègies de lectura.
  • Redactar textos senzills.
  • Saber aplicar els coneixements sociolingüístics necessaris en l'expressió escrita.
  • Conèixer alguns aspectes socioculturals dels països de parla francesa.
  • Utilitzar recursos informàtics per a fer activitats d'expressió escrita.
  • Identificar les estructures elementals de la gramàtica francesa.
  • Desenvolupar tècniques d'adquisició de vocabulari.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

Objetivos generales

-Alcanzar el nivel B1.1 del MCER en comprensión y expresión escrita.

Objetivos conceptuales
-Conocer los elementos lingüísticos necesarios en la comunicación escrita de textos descriptivos.
-Conocer los elementos lingüísticos necesarios en la comunicación escrita de textos narrativos.
-Conocer los elementos lingüísticos necesarios en la comunicación escrita de textos argumentativos.
-Conocer los elementos socio-lingüísticos necesarios en la comunicación escrita.
-Conocer los elementos pragmáticos necesarios en la comunicación escrita de textos descriptivos.
-Conocer los elementos pragmáticos necesarios en la comunicación escrita de textos narrativos.
-Conocer los elementos pragmáticos necesarios en la comunicación escrita de textos argumentativos.

Objetivos procedimentales

-Desarrollar estrategias de lectura.
-Redactar textos descriptivos sencillos.
-Redactar textos narrativos sencillos.
-Redactar textos argumentativos sencillos.
-Utilizar recursos informáticos para realizar actividades de expresión escrita.

Objetivos actitudinales
-Desarrollar una actitud crítica y tolerante en el proceso de aprendizaje.

 

 

Dades generals

Codi: 30510
Professor/a responsable:
PLANELLES IVAÑEZ, MONSERRAT JOSEFA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 1,80
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIES INTEGRADES
    Àrea: FILOLOGIA FRANCESA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 1,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix