Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guías docentes
  CATALÁN: LENGUA, CULTURA Y COMUNICACIÓN

Competencias y objetivos

 

Contexto de la asignatura para el curso 2018-19

DENOMINACIÓ DE L'ASSIGNATURA: Català: llengua, cultura i comunicació

CODI: 29066
CURS: Quart
SEMESTRE: Segon
CRÈDITS ECTS: 6 (150 hores)
DEPARTAMENT i ÀREES: Departament de Filologia Catalana i Departament de Filologia Espanyola
ESTUDIS EN ELS QUALS S'IMPARTEIX: Grau en Humanitats

CONTEXT DE L'ASSIGNATURA:
La situació de minorització lingüística en què viu hui dia el català al País Valencià suposa, entre altres coses, que aquesta llengua ha estat desproveïda, tant en els currícula escolars com en la resta d’àmbits socials, de les plataformes que han fet possible el coneixement de la llengua i cultura pròpies d’aquestes terres. Cal tenir en compte que llengua i cultura són elements inherents, les dues cares d’una mateixa moneda. Per això aquesta assignatura pretén, a partir del context sociolingüístic actual, donar a conéixer, per una banda, els elements que configuren la identitat cultural dels valencians i de la resta del domini lingüístic català i valorar la interculturalitat i la diversitat lingüística del món actual i, per altre costat, donar a conéixer el procés de planificació lingüística del català, el qual ha de suposar alhora la recuperació de tots els referents culturals que envolten la nostra llengua, a més dels mecanismes que aquesta utilitza per a la seua difusió.



 

 

Competencias de la asignatura (verificadas por ANECA en grados y másteres oficiales)

Competencias Generales del Título (CG)

  • CG10 : Reconocimiento de la diversidad cultural y de la igualdad de oportunidades.
  • CG3 : Competencias en comunicación oral y escrita.
  • CG4 : Razonamiento crítico.
  • CG5 : Capacidad de análisis y síntesis.
  • CG6 : Capacidad de trabajo en equipo.
  • CG7 : Capacidad de organización y planificación.
  • CG8 : Creatividad y capacidad de iniciativa.
  • CG9 : Resolución de problemas y toma de decisiones.

 

Competencias específicas (CE)

  • CE5 : Valorar e interpretar la diversidad cultural propia de la Comunidad Valenciana, contrastando las culturas propias de este territorio con otras culturas con las que establecen relaciones y contactos, mediante el uso de las lenguas oficiales como lenguas vehiculares.
  • CE7 : Hacer un uso creativo y emprendedor de los principios básicos de organización y gestión pública y privada y de las TIC para evaluar, crear y llevar a cabo proyectos de difusión de la cultura.
  • CE8 : Adquirir habilidades para elaborar y exponer contenidos relacionados con las ciencias humanas y sociales orientados a su divulgación y a la formación del alumnado de enseñanza secundaria, mediante la destreza personal y de las TIC.

 

 

 

Resultados de aprendizaje (Objetivos formativos)

  • Conèixer el marc teòric de la planificació de llengües.
  • Conèixer la gestió cultural en l’administració municipal.
  • Conèixer la legislació sobre la planificació lingüística i patrimoni cultural.
  • Aplicar les tècniques específiques de documentació i gestió de la informació.
  • Dominar les eines informàtiques útils en tots aquests camps.
  • Valorar la intercultu.
  • Valorar la interculturalitat i la diversitat lingüística del món actual.

 

 

Objetivos específicos indicados por el profesorado para el curso 2018-19

Objectius formatius:


1. Ser capaç d’analitzar els elements que configuren la identitat cultural del País Valencià i de la resta del domini lingüístic català
2. Conèixer el marc teòric de la planificació de llengües
3. Conèixer la gestió cultural en l’àmbit de l’administració
4. Conèixer la legislació sobre la planificació lingüística i patrimoni cultural
5. Aplicar les tècniques específiques de documentació i gestió de la informació
6. Dominar les eines informàtiques útils en tots aquests camps
7. Valorar la interculturalitat i la diversitat lingüística del món actual
8. Conèixer els contextos historicosocials de la llengua catalana
9. Comprendre textos escrits de registres formals i de llenguatges especialitzats.
10. Expressar-se oralment en un nivell de llenguatge estàndard, tot superant el llenguatge col·loquial del seu àmbit sociolingüístic.
11. Expressar-se per escrit amb el domini dels principals tipus de text (narratiu, descriptiu i conversacional) i de les propietats textuals (adequació, coherència, cohesió i correcció).
12. Saber fer un treball d’investigació sobre algun tema relacionat amb el contingut de l’assignatura.



Objectius específics aportats pel professorat:

1. Valorar la diversitat lingüística de la humanitat.
2. Valorar el lloc que ocupa la llengua catalana en el conjunt de les llengües.
3. Entendre i comprometre's amb el respecte, el compromís i la solidaritat  dels drets lingüístics de les persones.
4. Valorar el domini de la llengua i de les estratègies textuals com a element imprescindible per a la vida social actual.

 

 

Datos generales

Código: 29066
Profesor/a responsable:
CAMARA SEMPERE, HECTOR
Crdts. ECTS: 6,00
Créditos teóricos: 1,60
Créditos prácticos: 0,80
Carga no presencial: 3,60

Departamentos con docencia

  • Dep.: FILOLOGÍA CATALANA
    Área: FILOLOGIA CATALANA
    Créditos teóricos: 1,6
    Créditos prácticos: 0,8
    Este dep. es responsable de la asignatura.
    Este dep. es responsable del acta.

Estudios en los que se imparte