Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2018-19
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19
Context de l'assignatura per al curs 2018-19
L’assignatura “Literatura Catalana: Difusió Cultural” se situa en l’àmbit dels coneixements que els estudis d’Humanitats imparteixen sobre les llengües i literatures pròpies de la Comunitat Valenciana. Per la seua dedicació als estudis literaris, es relaciona amb d’altres assignatures del grau d’Humanitats, com ara Introducció a la Literatura Catalana Medieval, de 1r, i, especialment, amb les referides a la literatura catalana contemporània, com Literatura Catalana Actual, de 2n i Teoria i Pràctica de la Literatura Compararada: Literatura Catalana, de 3r.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG10 : Reconeixement de la diversitat cultural i de la igualtat d'oportunitats.
- CG2 : Competències informàtiques i informacionals.
- CG3 : Competències en comunicació oral i escrita.
- CG7 : Capacitat d'organització i planificació.
- CG8 : Creativitat i capacitat d'iniciativa.
- CG9 : Resolució de problemes i presa de decisions.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Conèixer el comportament humà en societat mitjançant mètodes i tècniques d'anàlisis específiques i d'aquesta manera desenvolupar un compromís ètic amb la igualtat de gènere i una especial capacitat per a les relacions interpersonals.
- CE2 : Conèixer la història i els grans corrents artístics i filosòfiques de la humanitat, amb particular atenció a les arrels clàssiques sobre les quals s'assenta la realitat cultural europea, i ser capaç de transmetre-les mitjançant la promoció del valor social de la cultura.
- CE5 : Valorar i interpretar la diversitat cultural pròpia de la Comunitat Valenciana, contrastant la cultura pròpia d'aquest territori amb altres cultures amb les quals s'estableixen relacions i contactes, mitjançant l'ús de les llengües oficials com a llengües vehicular.
- CE7 : Fer un ús creatiu i emprenedor dels principis bàsics d'organització i gestió pública i privada i de les TIC per a avaluar, crear i dur a terme projectes de difusió de la cultura.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Estudiar la literatura catalana en relació amb la realitat cultural.
- Conèixer les plataformes i els canals de difusió literària actuals.
- Analitzar l'impacte de la literatura catalana en la societat contemporània.
- Contrastar el procés d'internacionalització de la cultura catalana.
- Conèixer els principis organitzatius de la gestió cultural en el context valencià.
- Fomentar l'interès i la curiositat intel·lectual per a la interpretació de les manifestacions literàries des d'una perspectiva multidisciplinària.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19
1. Estudiar la literatura catalana en relació amb la realitat cultural
2. Conéixer les plataformes i els canars de difusió literària actuals
3. Analitzar l’impacte de la literatura catalana en la societat contemporània
4. Contrastar el procés d’internacionalització de la cultura catalana
5. Conéixer els principis organitzatius de la gestió cultural en el context valencià
1. Fomentar l’interés i la curiositat intel·lectual per a la interpretació de les manifestacions literàries des d’una perspectiva multidisciplinària
;