Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guías docentes
  TEORÍA Y PRÁCTICA DE LA LITERATURA COMPARADA: LITERATURA CATALANA

Competencias y objetivos

 

Contexto de la asignatura para el curso 2018-19

Aquesta assignatura té l'objectiu d'abordar la literatura catalana des d'una perspectiva comparatística, és a dir, prenent-la com a punt de partida per a establir relacions i connexions amb altres literatures i arts.

L'estructura de la matèria té dos bloc diferenciats: en primer lloc, s'hi dedicaran 3 crèdits ECTS per a revisar, des d'un punt de vista teòric, la disciplina de la literatura comparada: definició, desenvolupament, tendències, etc. La segona part,

que ocuparà els 6 crèdits restants, serà el resultat de l'aplicació de la teoria precedent a l'anàlisi de casos i exemples concrets relatius a la literatura catalana en diàleg amb d'altres manifestacions literàries i artístique

 

 

Competencias de la asignatura (verificadas por ANECA en grados y másteres oficiales)

Competencias Generales del Título (CG)

  • CG10 : Reconocimiento de la diversidad cultural y de la igualdad de oportunidades.
  • CG3 : Competencias en comunicación oral y escrita.
  • CG4 : Razonamiento crítico.
  • CG5 : Capacidad de análisis y síntesis.
  • CG6 : Capacidad de trabajo en equipo.
  • CG9 : Resolución de problemas y toma de decisiones.

 

Competencias específicas (CE)

  • CE1 : Conocer el comportamiento humano en sociedad mediante métodos y técnicas de análisis específicos y, de este modo, desarrollar un compromiso ético con la igualdad de género y una especial capacidad para las relaciones interpersonales.
  • CE2 : Conocer la Historia y las grandes corrientes artísticas y filosóficas de la Humanidad, con particular atención a las raíces clásicas sobre las que se asienta la realidad cultural europea, y ser capaz de transmitirlas mediante la promoción del valor social de la cultura.
  • CE5 : Valorar e interpretar la diversidad cultural propia de la Comunidad Valenciana, contrastando las culturas propias de este territorio con otras culturas con las que establecen relaciones y contactos, mediante el uso de las lenguas oficiales como lenguas vehiculares.
  • CE8 : Adquirir habilidades para elaborar y exponer contenidos relacionados con las ciencias humanas y sociales orientados a su divulgación y a la formación del alumnado de enseñanza secundaria, mediante la destreza personal y de las TIC.

 

 

 

Resultados de aprendizaje (Objetivos formativos)

  • Conéixer el concepte de literatura comparada, el context sociopolític en què va sorgir com a disciplina i el que l’envolta en l’actualitat.
  • Descriure les relacions entre la literatura comparada i la producció cultural del segle passat i, sobretot, del present.
  • Descobrir les temàtiques comparatistes actuals i ubicar-les en la història i les grans fites de la literatura catalana.
  • Afrontar l’anàlisi de textos literaris contrastat amb la resta de les arts.
  • Analitzar les implicacions ideològiques i les diverses tendències de la literatura comparada, i aplicar-les a l’anàlisi dels textos estudiats.
  • Usar els principis de la crítica literària i, especialment, la de gènere, per a analitzar textos literaris catalans en relació amb textos en altres llengües, i obrir així la perspectiva per al diàleg intercultural.
  • Descriure i explicar l’actual configuració literària transnacional, intercultural i relacional.

 

 

Objetivos específicos indicados por el profesorado para el curso 2018-19

Objectius formatius:
1. Conéixer el concepte de literatura comparada, el context sociopolític en què va sorgir com a disciplina i el que l’envolta en l’actualitat;
2. Descriure les relacions entre la literatura comparada i la producció cultural del segle passat i, sobretot, del present;
3. Descobrir les temàtiques comparatistes actuals i ubicar-les en la història i les grans fites de la literatura catalana;
4. Afrontar l’anàlisi de textos literaris contrastat amb la resta de les arts;
5. Analitzar les implicacions ideològiques i les diverses tendències de la literatura comparada, i aplicar-les a l’anàlisi dels textos estudiats;
6. Usar els principis de la crítica literària i, especialment, la de gènere, per a analitzar textos literaris catalans en relació amb textos en altres llengües, i obrir així la perspectiva per al diàleg intercultural;
7. Descriure i explicar l’actual configuració literària transnacional, intercultural i relacional.

 

 

Datos generales

Código: 29033
Profesor/a responsable:
SANSANO I BELSO, GABRIEL
Crdts. ECTS: 9,00
Créditos teóricos: 1,20
Créditos prácticos: 2,40
Carga no presencial: 5,40

Departamentos con docencia

  • Dep.: FILOL. ESPAÑOLA, LINGÜÍSTICA GENERAL Y TEORIA DE LA LITERATURA
    Área: TEORIA DE LA LITERATURA Y LITERATURA COMPARADA
    Créditos teóricos: 0,4
    Créditos prácticos: 0,8
  • Dep.: FILOLOGÍA CATALANA
    Área: FILOLOGIA CATALANA
    Créditos teóricos: 0,8
    Créditos prácticos: 1,6
    Este dep. es responsable de la asignatura.
    Este dep. es responsable del acta.

Estudios en los que se imparte