Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2010-11
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Raonament crític.
- CG2 : Capacitat d'anàlisi i de síntesi.
- CG4 : Motivació per la qualitat.
- CG5 : Comunicació oral i escrita adequada al context social actual.
- CG7 : Adaptació a situacions noves.
Competències específiques (CE)
- CE10 : Capacitat d'utilitzar els recursos, les tècniques informàtiques i d'Internet amb la finalitat d'actualitzar els coneixements en els nous instruments de difusió de la informació.
- CE2 : Comprendre i explicar la relació entre els esdeveniments, processos i conflictes actuals i els desenvolupats en el passat.
- CE4 : Utilitzar amb propietat els conceptes, categories, teories i temes més rellevants de les diferents branques de la investigació històrica (econòmica, social, política, cultural, de gènere, entre altres), així com apreciar la importància que tenen per a la investigació els diversos contextos econòmics, polítics, culturals i socials.
- CE6 : Obtenir l'habilitat per a usar críticament les fonts documentals històriques, així com els instruments de recopilació de la informació (catàlegs documentals i bibliogràfics, inventaris d'arxiu, bases de dades electròniques, entre altres).
- CE8 : Capacitat de comunicar i argumentar de forma oral i escrita en qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana d'acord amb la terminologia i tècniques usuals en la professió historiogràfica.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Comprendre les formes amb què historiadors, professionals de la història i altres agents socials han elaborat diversos models de divulgació històrica, des del context social, polític i cultural de la seua època.
- Analitzar i utilitzar perspectives d'anàlisi dels diversos models de divulgació de la història.
- Aprendre a buscar, identificar, comparar i crear eines de treball en diferents suports útils per a l'historiador.
- Saber interpretar la influència dels fenòmens i processos històrics, de la història en general, en els mitjans de comunicació actuals i les visions polítiques, socials i historiogràfiques que s'hi generen.
- Construir una idea comuna sobre la necessitat que els historiadors divulguen la història.
- Forjar un esperit crític que propicie la discussió de problemes socials, culturals i polítics.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Sense dades
;