Competencies and objectives
- Course context for academic year 2018-19
- Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
- Learning outcomes (Training objectives)
- Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2018-19
Course context for academic year 2018-19
La asignatura La construcción del liberalismo español estudia los principales procesos políticos, sociales económicos y culturales que influyeron en la configuración histórica de la España contemporánea.
Esta asignatura obligatoria de Historia contemporánea dentro del Módulo Historia de la Península Ibérica y de España del Grado de Historia ofrece a los alumnos, por su valor disciplinar, una información fundamental de esta materia en aspectos esenciales de la docencia de la historia y en la investigación y documentación histórica, ofreciendo asimismo herramientas de análisis para su futuro desempeño profesional y su propia formación personal, en la medida que contribuye a comprender el mundo actual.
Constituye una introducción básica a la génesis de la España contemporánea que enlaza la perspectiva global de los grandes procesos históricos de la contemporaneidad que se desarrollaron en la Europa del siglo XIX con el análisis concreto del caso español.
Dentro de la titulación, por tanto, esta asignatura se coordina y complementa con otras asignaturas obligatorias como El mundo contemporáneo (1er. Curso), De las guerras mundiales a la globalización (3er. Curso), Democracias y dictaduras en la España del siglo XX (4º curso), ofreciendo al alumno una completa oferta formación básica en la materia de Historia contemporánea.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
General Competences (CG)
- CG1 : Critical reasoning.
- CG10 : Interdisciplinary teamwork.
- CG2 : Capacity for analysis and synthesis.
Specific Competences (CE)
- CE1 : Identify, analyse and explain History from a local, national, European and universal context, understood as a complex and dynamic process.
- CE10 : Capacity to manage resources, computer techniques and Internet to update knowledge using the new information dissemination techniques.
- CE2 : Understand the relationship between past and present events, processes and conflicts.
- CE4 : Master the use of the most significant concepts, categories, theories and themes of the different branches of historical research (economic, social, political, cultural, gender, etc.), as well as appreciating the importance that the different economic, political, social and cultural contexts have for research.
- CE8 : Capacity to communicate and argue orally and in writing in any of the official languages of the Region of Valencia, using the habitual terminology and techniques of historiography as a profession.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2018-19
No data
;