Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2017-18

La asignatura Arqueología de las sociedades medievales y postmedievales está dedicada al estudio de la historia material de las sociedades medievales, modernas y contemporáneas, a través del análisis y reconocimiento de sus principales vestigios arqueológicos, atendiendo a la gestión, conservación, difusión y divulgación del patrimonio postclásico en el marco de la dinámica histórica en la que se inscribe. Esta asignatura se concibe desde una perspectiva transversal, haciendo especial hincapié en los debates históricos en los que la evidencia material y arqueológica constituye un elemento fundamental.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Raonament crític.
  • CG2 : Capacitat d'anàlisi i de síntesi.
  • CG9 : Compromís social amb la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, des del respecte als drets fonamentals i a la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats, la no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors d'una cultura de pau i democràcia.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Identificar, analitzar i explicar la història des dels àmbits local, nacional, europeu i universal, entesa com un procés complex i dinàmic.
  • CE10 : Capacitat d'utilitzar els recursos, les tècniques informàtiques i d'Internet amb la finalitat d'actualitzar els coneixements en els nous instruments de difusió de la informació.
  • CE2 : Comprendre i explicar la relació entre els esdeveniments, processos i conflictes actuals i els desenvolupats en el passat.
  • CE4 : Utilitzar amb propietat els conceptes, categories, teories i temes més rellevants de les diferents branques de la investigació històrica (econòmica, social, política, cultural, de gènere, entre altres), així com apreciar la importància que tenen per a la investigació els diversos contextos econòmics, polítics, culturals i socials.
  • CE7 : Llegir, analitzar i interpretar el registre arqueològic.
  • CE8 : Capacitat de comunicar i argumentar de forma oral i escrita en qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana d'acord amb la terminologia i tècniques usuals en la professió historiogràfica.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Identificar i comprendre els processos històrics desenvolupats en les societats medievals i postmedievals.
  • Diferenciar aquests processos, a través dels registres arqueològics específics de cada formació social o període cultural.
  • Distingir i explicar els principals indicadors arqueològics d'aquestes societats.
  • Aplicar els principis de la metodologia arqueològica a la resolució de problemes històrics.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18

1. Conocer e identificar los principales vestigios arqueológicos generados por las sociedades medievales y postmedievales
2. Analizar la vinculación de las fuentes arqueológicas en las problemáticas históricas de las diferentes sociedades que las generan
3. Comprender y valorar el potencial de los registros arqueológicos de los periodos históricos más recientes y su aportación a la Historia
4. Adquirir un compromiso profesional en relación con la gestión, conservación y divulgación del patrimonio postclásico

 

 

;

Dades generals

Codi: 32034
Professor/a responsable:
DOMENECH BELDA, CAROLINA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: PREHISTÒRIA, ARQUEOLOGIA, HISTÒRIA ANTIGA, FILOLOGIA GREGA I FIL. LLATINA
    Àrea: ARQUEOLOGIA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix