Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació per la Comissió d'Estudis i Formació de la Universitat d'Alacant.

 

Context de l'assignatura per al curs 2022-23

A causa del caràcter específic d'aquest curs, l'alumnat tindrà com a objecte desenvolupar un cas pràctic que es tractarà de la creació d'un "passeig virtual" sobre un espai tridimensional aportat per la coordinació del curs. El sofware utilitzat per a la creació d'aquest passeig virtual serà Unreal Engine.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

ESPECIALISTA EN CREACIÓ D'ENTORNS VIRTUALS APLICATS Al PATRIMONI

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Conèixer i comprendre la terminologia específica en virtualització del patrimoni, així com els principals documents internacionals (Cartes) existents.
  • CE10 : Obtenir coneixements avançats de programari comercial i de codi obert per a fotogrametria digital
  • CE2 : Conèixer i entendre les eines usades per a garantir la traçabilitat científica en els projectes de virtualització.
  • CE3 : Conèixer i comprendre els aspectes relacionats amb la teoria i l'ètica en les intervencions relacionades amb la virtualització del patrimoni.
  • CE4 : Ser capaç de participar activament en els diferents debats teòrics actuals entorn de la virtualització del patrimoni.
  • CE5 : Obtenir nocions sobre l'evolució de les diferents tècniques i escoles d'intervenció per a la conservació i restauració del patrimoni cultural fins als nostres dies
  • CE6 : Aprendre fonaments generals d'història dels materials i tècniques de construcció útils de cara a projectes de virtualització del patrimoni.
  • CE7 : Ser capaç de dur a terme la documentació tridimensional del patrimoni cultural moble i immoble a través de la utilització de dues tècniques específiques: fotogrametria digital i escàner 3D.
  • CE8 : Saber dissenyar estratègies de captura fotogràfica adaptades a diferents tipus d'objectes i estructures, així com a diferents entorns.
  • CE9 : Comprendre tot el procés de treball en un projecte de fotogrametria digital fins a l'obtenció del model 3D: captura fotogràfica, bolcat i processament de les imatges, creació i edició de núvols de punts i superfícies, aplicació de textures, integració del model 3D resultant en un sistema de coordenades i exportació a diferents formats.

 

Competències generals

  • CG1 : Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
  • CG2 : Ser capaç de dissenyar, dirigir, coordinar, realitzar i participar en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
  • CG3 : Obtenir coneixements avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
  • CG4 : Reconèixer la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
  • CG5 : Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional

 

ESPECIALISTA EN CREACIÓ D¿ENTORNS VIRTUALS APLICATS AL PATRIMONIO

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON10 : Conèixer el panorama actual de manera profunda quant a programari comercial i de codi obert per a fotogrametria digital
  • CON2 : Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
  • CON3 : Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional
  • CON4 : Conèixer i comprendre la terminologia específica en virtualització del patrimoni, així com els principals documents internacionals (Cartes) existents.
  • CON5 : Conèixer i comprendre les eines usades per a garantir la traçabilitat científica en els projectes de virtualització.
  • CON6 : Conèixer i comprendre els aspectes relacionats amb la teoria i l'ètica en les intervencions relacionades amb la virtualització del patrimoni.
  • CON7 : Conèixer l'evolució de les diferents tècniques i escoles d'intervenció per a la conservació i restauració del patrimoni cultural fins als nostres dies.
  • CON8 : Conèixer i Aplicar fonaments generals d'història dels materials i tècniques de construcció útils de cara a projectes de virtualització del patrimoni.
  • CON9 : Comprendre tot el procés de treball en un projecte de fotogrametria digital fins a l'obtenció del model 3D: captura fotogràfica, bolcat i processament de les imatges, creació i edició de núvols de punts i superfícies, aplicació de textures, integració del model 3D resultant en un sistema de coordenades i exportació a diferents formats.

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • HD2 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • HD3 : Comprendre la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
  • HD4 : Aplicar nocions avançades per a la documentació tridimensional del patrimoni cultural moble i immoble a través de la realització de dues tècniques específiques: fotogrametria digital i escàner 3D
  • HD5 : Aplicar estratègies de captura fotogràfica adaptades a diferents tipus d'objectes i estructures, així com a diferents entorns.

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C2 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • C3 : Aplicar nocions de direcció, coordinació, realització i participació en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
  • C4 : Aplicar les nocions avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
  • C5 : Aplicar els coneixements adquirits en els diferents debats teòrics actuals entorn de la virtualització del patrimoni.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23

-Assimilar els coneixements bàsics sobre instal·lació i coneixement de la interfície de *Unreal *Engine

-Creació d'entorns interactius

-Introducció de personatges i animació

-Exportació de projectes

 

 

;

Dades generals

Codi: 79407
Professor/a responsable:
MOLINA VIDAL, JAIME
Crèdits ECTS: 5,00
Crèdits teòrics: 0,20
Crèdits pràctics: 0,30
Càrrega no presencial: 4,50

Departaments amb docència

  • Dep.: PREHISTÒRIA, ARQUEOLOGIA, HISTÒRIA ANTIGA, FILOLOGIA GREGA I FIL. LLATINA
    Àrea: HISTÒRIA ANTIGA
    Crèdits teòrics: 0,2
    Crèdits pràctics: 0,3
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix