Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

L'assignatura s'emmarca dins de la creació d'entorns multimèdia i interactius, aprofundint en un del programari més potent en el mercat com Unreal Engine. La inserció de models, prèviament elaborats en programari específic d'infografia 3D, proporciona la possibilitat de realitzar recorreguts interactius, altament immersius i amb un gran flux didàctic.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

MÁSTER EN PATRIMONI VIRTUAL

 

Competències específiques (CE)

  • CE17 : Ser capaç de crear entorns senzills de realitat augmentada i virtual amb diferents dispositius de visualització: ulleres de realitat virtual, coves de realitat virtual i dispositius portàtils: telèfons intel·ligents i tauletes
  • CE18 : Ser capaç de realitzar una rèplica física d'un objecte obtingut mitjançant fotogrametria digital, escàner 3D o infografia 3D.
  • CE19 : Aprendre fonaments de comunicació audiovisual per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
  • CE20 : Aprendre tècniques bàsiques de captura, edició i producció de vídeo i àudio per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
  • CE21 : Aprendre a usar eines de captura de moviment (vestits de captura, programari específic, etc.)
  • CE22 : Aprendre a integrar els moviments realistes en avatars creats en programari específic d'Infografia 3D.
  • CE23 : Aprendre a crear i modificar avatars per a la seua adequació a una escena 3D.
  • CE24 : Creació d'indumentària per a la seua aplicació sobre els avatars creats mitjançant Infografia 3D
  • CE25 : Obtenir fonaments de disseny 2D per a la realització de tasques habituals en projectes de virtualització del patrimoni.
  • CE26 : Aprendre a utilitzar programari específic per a infografia 2D.
  • CE27 : Aplicació d'Infografia 2D per a la visualització dels resultats obtinguts.
  • CE28 : Obtener conocimientos acerca de los motores de juegos y su aplicación en proyectos de virtualización del patrimonio para la creación de recorridos virtuales interactivos y la visualización de objetos arqueológicos.
  • CE29 : Ser capaç de crear un recorregut virtual interactiu utilitzant únicament programari gratuït i de codi obert.
  • CE30 : Creació d'entorns virtuals dins d'un Motor de Jocs (Unreal Engine)
  • CE31 : Visualització de resultats en temps real amb Unreal Engine

 

Competències generals

  • CG1 : Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
  • CG2 : Ser capaç de dissenyar, dirigir, coordinar, realitzar i participar en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
  • CG3 : Obtenir coneixements avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
  • CG4 : Reconèixer la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
  • CG5 : Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional

 

ESPECIALISTA EN CREACIÓ D'ENTORNS VIRTUALS APLICATS Al PATRIMONI

 

Competències específiques (CE)

  • CE17 : Ser capaç de crear entorns senzills de realitat augmentada i virtual amb diferents dispositius de visualització: ulleres de realitat virtual, coves de realitat virtual i dispositius portàtils: telèfons intel·ligents i tauletes
  • CE18 : Ser capaç de realitzar una rèplica física d'un objecte obtingut mitjançant fotogrametria digital, escàner 3D o infografia 3D.
  • CE19 : Aprendre fonaments de comunicació audiovisual per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
  • CE20 : Aprendre tècniques bàsiques de captura, edició i producció de vídeo i àudio per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
  • CE21 : Aprendre a usar eines de captura de moviment (vestits de captura, programari específic, etc.)
  • CE22 : Aprendre a integrar els moviments realistes en avatars creats en programari específic d'Infografia 3D.
  • CE23 : Aprendre a crear i modificar avatars per a la seua adequació a una escena 3D.
  • CE24 : Creació d'indumentària per a la seua aplicació sobre els avatars creats mitjançant Infografia 3D
  • CE25 : Obtenir fonaments de disseny 2D per a la realització de tasques habituals en projectes de virtualització del patrimoni.
  • CE26 : Aprendre a utilitzar programari específic per a infografia 2D.
  • CE27 : Aplicació d'Infografia 2D per a la visualització dels resultats obtinguts.
  • CE28 : Obtenir coneixements sobre els motors de jocs i la seua aplicació en projectes de virtualització del patrimoni per a la creació de recorreguts virtuals interactius i la visualització d'objectes arqueològics.
  • CE29 : Ser capaç de crear un recorregut virtual interactiu utilitzant únicament programari gratuït i de codi obert.
  • CE30 : Creació d'entorns virtuals dins d'un Motor de Jocs (Unreal Engine)
  • CE31 : Visualització de resultats en temps real amb Unreal Engine

 

Competències generals

  • CG1 : Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
  • CG2 : Ser capaç de dissenyar, dirigir, coordinar, realitzar i participar en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
  • CG3 : Obtenir coneixements avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
  • CG4 : Reconèixer la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
  • CG5 : Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional

 

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN PATRIMONI VIRTUAL

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON12 : Comprendre els fonaments de comunicació audiovisual per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
  • CON13 : Conèixer fonaments avançats en motors de jocs i la seua aplicació en projectes de virtualització del patrimoni per a la creació de recorreguts virtuals interactius i la visualització d'objectes arqueològics.
  • CON2 : Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
  • CON3 : Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • HD10 : Realitzar rèpliques físiques d'un objecte obtingut mitjançant fotogrametria digital, escàner 3D o infografia 3D
  • HD11 : Aplicar eines de captura de moviment (vestits de captura, programari específic, etc.)
  • HD12 : Aplicar moviments realistes en avatars creats en programari específic d'Infografia 3D.
  • HD13 : Aplicar coneixements sobre creació i modificació d'avatars per a la seua adequació a una escena 3D
  • HD14 : Aplicar coneixements avançats en la creació d'indumentària digital per a la seua aplicació sobre avatars creats mitjançant infografia 3D
  • HD15 : Aplicar Fonaments de disseny 2D per a la realització de tasques habituals en projectes de virtualització del patrimoni.
  • HD16 : Aplicar coneixements per a l'ús de programari específic per a infografia 2D
  • HD17 : Aplicar mètodes d'Infografia 2D per a la visualització dels resultats obtinguts.
  • HD18 : Crear recorreguts virtuals interactius utilitzant únicament programari gratuït i de codi obert
  • HD19 : Crear entonos virtuals dins d'un Motor de Jocs (Unreal Engine)
  • HD2 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • HD20 : Crear visualitzacions en temps real amb Unreal Engine
  • HD3 : Comprendre la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
  • HD9 : Crear entorns senzills de realitat augmentada i virtual amb diferents dispositius de visualització: ulleres de realitat virtual, coves de realitat virtual i dispositius portàtil: telèfons intel·ligents i tauletes

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C2 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • C3 : Aplicar nocions de direcció, coordinació, realització i participació en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
  • C4 : Aplicar les nocions avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
  • C8 : Adquirir tècniques bàsiques de captura, edició i producció de vídeo i àudio per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.

 

ESPECIALISTA EN CREACIÓ D¿ENTORNS VIRTUALS APLICATS AL PATRIMONIO

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON12 : Comprendre els fonaments de comunicació audiovisual per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
  • CON13 : Conèixer fonaments avançats en motors de jocs i la seua aplicació en projectes de virtualització del patrimoni per a la creació de recorreguts virtuals interactius i la visualització d'objectes arqueològics.
  • CON2 : Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
  • CON3 : Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • HD10 : Realitzar rèpliques físiques d'un objecte obtingut mitjançant fotogrametria digital, escàner 3D o infografia 3D
  • HD11 : Aplicar eines de captura de moviment (vestits de captura, programari específic, etc.)
  • HD12 : Aplicar moviments realistes en avatars creats en programari específic d'Infografia 3D.
  • HD13 : Aplicar coneixements sobre creació i modificació d'avatars per a la seua adequació a una escena 3D
  • HD14 : Aplicar coneixements avançats en la creació d'indumentària digital per a la seua aplicació sobre avatars creats mitjançant infografia 3D
  • HD15 : Aplicar Fonaments de disseny 2D per a la realització de tasques habituals en projectes de virtualització del patrimoni.
  • HD16 : Aplicar coneixements per a l'ús de programari específic per a infografia 2D
  • HD17 : Aplicar mètodes d'Infografia 2D per a la visualització dels resultats obtinguts.
  • HD18 : Crear recorreguts virtuals interactius utilitzant únicament programari gratuït i de codi obert
  • HD19 : Crear entonos virtuals dins d'un Motor de Jocs (Unreal Engine)
  • HD2 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • HD20 : Crear visualitzacions en temps real amb Unreal Engine
  • HD3 : Comprendre la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
  • HD9 : Crear entorns senzills de realitat augmentada i virtual amb diferents dispositius de visualització: ulleres de realitat virtual, coves de realitat virtual i dispositius portàtil: telèfons intel·ligents i tauletes

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C2 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • C3 : Aplicar nocions de direcció, coordinació, realització i participació en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
  • C4 : Aplicar les nocions avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
  • C8 : Adquirir tècniques bàsiques de captura, edició i producció de vídeo i àudio per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

-Descàrrega i instal·lació de Unreal Engine

-Fonaments bàsics del programari

-Creació d'entorns

-Blueprints

-Creació de fluxos interactius

-Exportació de projectes

 

 

;

Dades generals

Codi: 79402
Professor/a responsable:
MOLINA VIDAL, JAIME
Crèdits ECTS: 15,00
Crèdits teòrics: 2,20
Crèdits pràctics: 2,30
Càrrega no presencial: 10,50

Departaments amb docència

  • Dep.: PREHISTÒRIA, ARQUEOLOGIA, HISTÒRIA ANTIGA, FILOLOGIA GREGA I FIL. LLATINA
    Àrea: HISTÒRIA ANTIGA
    Crèdits teòrics: 1,1
    Crèdits pràctics: 1,1
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
    Àrea: CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
    Crèdits teòrics: 1,1
    Crèdits pràctics: 1,2

Estudis en què s'imparteix