Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2018-19

La simulación clínica es la herramienta docente por excelencia. Su aplicación a diferentes escenarios asistenciales en el entorno de las Ciencias de la Salud se hace imperante y en muchas ocasiones difícil. Este es el caso de la simulación en misiones aerotransportadas y en concreto las HEMS. Realizar vuelos reales para evaluar la calidad del alumnos en este medio docente conlleva varios inconvenientes:

• Coste muy elevado

• Riesgos inherentes al propio vuelo innecesarios.

• Valoración en un entorno no controlado no transmite fiabilidad ni transparencia.

• La dependencia de la improvisación es muy alta.

 Es por ello que desarrollar una herramienta de simulación en este campo docente de la medicina asistencial se hacia necesario.

La presencia de entornos que simulen el espacio reducido de un helicóptero, así como un simulador avanzado de una cabina para misiones HEMS, cumple las todas estas exigencias así como además permite realizar la simulación en diferentes niveles, desde una secilla toma de decisiones hasta una asistencia complicada con factores externos no asistenciales,pero sí propios de la misión.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

ESPECIALISTA EN MEDICINA I INFERMERIA AEROTRANSPORTADA (HEMS, HICAMS, FWAA)

 

Competències generals

  • CG5 : Aprendre a aplicar els coneixements i habilitats en entorns controlats de simulació

 

Competències Específiques

  • CE10 : Aplicar en entorns de laboratori mitjans diagnòstics en vol com l'ecografia, teràpia de VMNI, etc
  • CE11 : Aprendre i aplicar els coneixements bàsics de la gestió operacional de recursos
  • CE9 : Aplicar en entorns de laboratori tècniques invasives en vol: accessos venosos, pericardiocentesis, toracocentesis, sondajes, etc.

 

ESPECIALISTA EN MEDICINA I INFERMERIA AEROTRANSPORTADA (HEMS,HICAMS,FWAA)

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON10 : Aplicar en entorns de laboratori mitjans diagnòstics en vol com l'ecografia, teràpia de VMNI, etc
  • CON11 : Aprendre i aplicar els coneixements bàsics de la gestió operacional de recursos
  • CON2 : ¿ Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CON3 : ¿ Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CON5 : Aprendre a aplicar els coneixements i habilitats en entorns controlats de simulació

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : ¿ Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD10 : Aplicar en entorns de laboratori tècniques invasives en vol: accessos venosos, pericardiocentesis, toracocentesis, sondajes, etc.
  • HD2 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigit o autònom.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19

Aplicar los conocimientos adquiridos en un entorno similar al real.

Valorar la toma de decisiones en tiempo realy situaciones reales.


Enfrentarse a una situación de la misión HEMS y valorar la reacción del alumno en los contextos de:

• sociabilidad

• criterios lógicos

• decisiones acorde a la emergencia y al momento de la misma

• adaptación altrabajo en equipo

• entendimiento del trabajo a bordo de una aeronave

• delegación de responsabilidades

 Reflexionar a través del Debriefing post simulacion, aquellas actuaciones y toma de decisiones dentro de los casos clínicos simulados en el entorno HEMS mediante simuladores avanzados de paciente y de interior de cabina de helicóptero. 

 

 

;

Dades generals

Codi: 79182
Professor/a responsable:
GARCIA ARACIL, NOELIA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: INFERMERIA
    Àrea: INFERMERIA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix