Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

Esta asignatura pretende introducir al alumno en los conceptos, trabajo, uso de herramientas y procesos básicos usados en patronaje de calzado asistido por ordenador CAD, se presentarán los principales modelos teóricos usados por el modelista de calzado para el desarrollo del escalado y sus modificaciones para el correcto desarrollo de los modelos.

Además la asignatura tiene un fuerte componente práctico que permitirá al alumno el desarrollo técnico de los modelos realizados mediante el sistema tradicional, utilizando y aplicando los criterios de uso de las herramientas CAD para la obtención del escalado y sus modificadores.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

MÀSTER EN DISSENY, NOVES TECNOLOGIES I GESTIÓ DE LA INNOVACIÓ EN EL SECTOR DEL CALÇAT

 

Competències generals

  • CG1 : Ser capaç d'analitzar i sintetitzar els continguts propis relacionats amb les noves tecnologies aplicables al sector del calçat.
  • CG2 : Ser capaç d'obtenir habilitats necessàries per al control de la qualitat en el sector del calçat.
  • CG3 : Ser capaç d'obtenir habilitats adequades enfocades al disseny del calçat.
  • CG4 : Ser capaç de planificar i gestió de les empreses del calçat.

 

Competències Específiques

  • CE22 : Ser capaç de conèixer i obtenir la forma digital per a treballar mitjançant sistemes CAD i ser capaç d'adaptar les superfícies de la geometria de la forma per al disseny i patronatge CAD.
  • CE29 : Ser capaç de conèixer i aplicar els criteris d'escalat tradicional en els models digitals així com els criteris de correcció de dita escalada per a la seua aplicació a les peces digitals.
  • CE30 : Ser capaç de conèixer i executar el tall de peces i escales dels models virtuals i el càlcul de pietaje i escandallo dels models virtuals.

 

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN DISSENY, NOVES TECNOLOGIES I GESTIÓ DE LA INNOVACIÓ EN EL SECTOR DEL CALÇAT

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON2 : Aplicar els coneixements adquirits i resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CON3 : Conèixer la integració de coneixement i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CON4 : Aplicar conclusions ¿ coneixements, continguts i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • CON5 : Integrar habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar ampliant coneixements i estudiar de manera autodirigido o autònom.

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Obté les habilitats necessàries per al control de la qualitat en el sector del calçat
  • HD2 : Obté les habilitats necessàries per al control de la qualitat en el sector del calçat

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Analitza i sintetitza els continguts propis relacionats amb les noves tecnologies aplicables al sector del calçat
  • C2 : Planificar i gestionar les empreses del calçat
  • C24 : Conèixer i obtenir la forma digital per a treballar mitjançant sistemes CAD i adaptar les superfícies de la geometria de la forma per al disseny i patronatge CAD.
  • C31 : Conèixer i aplicar els criteris d'escalat tradicional en els models digitals així com els criteris de correcció de dita escalada per a la seua aplicació a les peces digitals.
  • C32 : Conèixer i executar el tall de peces i escales dels models virtuals i el càlcul de pietaje i escandallo dels models virtuals.

 

EXPERT/A EN NOVES TECNOLOGIES I CONTROL DE LA QUALITAT APLICABLE AL SECTOR DEL CALÇAT

 

Competències generals

  • CON4 : Aplicar conclusions ¿ coneixements, continguts i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON5 : Integrar habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar ampliant coneixements i estudiar de manera autodirigido o autònom.

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Obté les habilitats necessàries per al control de la qualitat en el sector del calçat
  • HD2 : Obté les habilitats adequades enfocades al disseny del calçat

 

Capacitats/Competències

  • CON2 : Aplicar els coneixements adquirits i resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CON3 : Conèixer la integració de coneixement i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C1 : Analitza i sintetitza els continguts propis relacionats amb les noves tecnologies aplicables al sector del calçat
  • C2 : Planificar i gestionar les empreses del calçat
  • C24 : Conèixer i obtenir la forma digital per a treballar mitjançant sistemes CAD i adaptar les superfícies de la geometria de la forma per al disseny i patronatge CAD.
  • C31 : Conèixer i aplicar els criteris d'escalat tradicional en els models digitals així com els criteris de correcció de dita escalada per a la seua aplicació a les peces digitals.
  • C32 : Conèixer i executar el tall de peces i escales dels models virtuals i el càlcul de pietaje i escandallo dels models virtuals.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

Resultados de aprendizaje (Objetivos formativos)
• Capacidad para conocer, organizar, planificar y desarrollar el proceso de trabajo mediante herramientas CAD, para la realización del escalado base en función de los sistemas de escalado y el tipo de modelo utilizando el software de despiece y escalado en 2D.
• Conocimiento de las materias básicas y de terminología, que capaciten para el aprendizaje y desarrollo de los sistemas CAD, para el desarrollo del escalado de los modelos básicos de calzado.
¿ Capacidad para resolver problemas, toma de decisiones, autonomía y creatividad en cuanto al diseño y desarrollo de modelos de calzado.

 

 

Objetivos específicos indicados por el profesorado
• Introducir los conceptos teóricos y básicos del escalado tradicional y su aplicación mediante los sistemas CAD de 2D, desarrollo del escalado y aplicación de modificadores a la trepa y las piezas de los modelos de calzado.
• Conocer la utilidad y el uso de las principales herramientas y materiales utilizados en el desarrollo del patronaje mediante el trabajo con herramientas CAD para el desarrollo de los modelos de calzado.
• Dominar y desarrollar las técnicas de trabajo con herramientas CAD, para el desarrollo del escalado y aplicación de modificadores de escalado a los modelos de calzado.
• Conocer y desarrollar los procesos y las técnicas aplicadas en el patronaje CAD, para la realización de los modelos base más tradicionales.

 

 

;

Dades generals

Codi: 79140
Professor/a responsable:
GARCIA MARTINEZ, ANDREA
Crèdits ECTS: 1,00
Crèdits teòrics: 0,06
Crèdits pràctics: 0,34
Càrrega no presencial: 0,60

Departaments amb docència

  • Dep.: DRET MERCANTIL I DRET PROCESSAL
    Àrea: DRET MERCANTIL
    Crèdits teòrics: 0,06
    Crèdits pràctics: 0,34
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix