Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2022-23
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23
Context de l'assignatura per al curs 2022-23
Un sistema de comercio de emisiones es un instrumento de mercado diseñado para reducir emisiones de gases de efecto invernadero: el gobierno impone un límite máximo o tope sobre las emisiones totales de uno o más sectores de la economía y las compañías en estos sectores deben contar con un permiso por cada tonelada de emisiones que emiten; pueden recibir o comprar permisos, y así comerciar con otras compañías.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
MÀSTER EN TECNOLOGIES I POLÍTIQUES PÚBLIQUES SOBRE LA GESTIÓ AMBIENTAL
Competències generals
- CG1 : Ser capaç d'adquirir destreses d'autoaprenentatge quant a la cerca d'informació, síntesi, disseny, gestió i execució d'informes sobre la gestió ambiental
- CG2 : Ser capaç de realitzar anàlisis crítiques i exercir l'autocrítica en aspectes relacionats amb les tecnologies i les polítiques públiques vinculades amb la gestió ambiental
- CG3 : Conèixer els fonaments jurídics i econòmics de les polítiques públiques en gestió ambiental
- CG5 : Comprendre i valorar els aspectes transdisciplinars de la gestió ambiental
- CG9 : Reconèixer els elements fonamentals de les polítiques públiques ambientals
Competències Específiques
- CE4 : Comprendre el funcionament dels mecanismes econòmics de les polítiques públiques en gestió ambiental
MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN TECNOLOGIES I POLÍTIQUES PÚBLIQUES SOBRE LA GESTIÓ AMBIENTAL
Coneiximents/Continguts
- CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
- CON11 : Comprendre el funcionament dels mecanismes econòmics de les polítiques públiques en gestió ambiental
- CON2 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
- CON3 : Conèixer els fonaments jurídics i econòmics de les polítiques públiques en gestió ambiental
- CON4 : Comprendre i valorar els aspectes transdisciplinars de la gestió ambiental
- CON8 : Reconèixer els elements fonamentals de les polítiques públiques ambientals
Habilitats/Destreses
- HD1 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- HD2 : Desenvolupar destreses d'autoaprenentatge quant a la cerca d'informació, síntesi, disseny, gestió i execució d'informes sobre la gestió ambiental
- HD3 : Analitzar críticament i exercir l'autocrítica en aspectes relacionats amb les tecnologies i les polítiques públiques vinculades amb la gestió ambiental
Capacitats/Competències
- C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
- C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23
Se abordan los mecanismos de mercado en la protección del medio ambiente vinculados con los derechos de emisión y mercado energético en materia de contaminación atmosférica.
;