Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2021-22

Los mares y océanos del mundo tienen una capacidad limitada para soportar agresiones e impactos y sólo disponen de un número limitado de recursos que podemos extraer. Las últimas décadas se han caracterizado por un profundo impacto sobre los recursos vivos y el ambiente costero, resultado del acusado incremento de la presión demográfica sobre las áreas próximas al litoral y la necesidad de obtener alimentos a bajo coste, lo que potenció el desarrollo de las flotas pesqueras de determinados países. La escasa o nula planificación de la
presión humana ha supuesto un desarrollo incontrolado del turismo, fuertes impactos sobre el medio marino (contaminación, drenaje de zonas húmedas, etc.), y un agotamiento progresivo de los caladeros. Ello ha planteado la urgente necesidad de una ordenación y conservación de
los recursos marinos, así como su gestión responsable, incluyendo la concienciación.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

MÀSTER EN TECNOLOGIES I POLÍTIQUES PÚBLIQUES SOBRE LA GESTIÓ AMBIENTAL

 

Competències generals

  • CG1 : Ser capaç d'adquirir destreses d'autoaprenentatge quant a la cerca d'informació, síntesi, disseny, gestió i execució d'informes sobre la gestió ambiental
  • CG2 : Ser capaç de realitzar anàlisis crítiques i exercir l'autocrítica en aspectes relacionats amb les tecnologies i les polítiques públiques vinculades amb la gestió ambiental
  • CG3 : Conèixer els fonaments jurídics i econòmics de les polítiques públiques en gestió ambiental
  • CG5 : Comprendre i valorar els aspectes transdisciplinars de la gestió ambiental
  • CG8 : Conèixer la problemàtica de la gestió integral del medi ambient: hidrosfera, atmosfera, biosfera, litosfera i antroposfera

 

Competències Específiques

  • CE7 : Comprendre experiències reals de gestió del medi ambient

 

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN TECNOLOGIES I POLÍTIQUES PÚBLIQUES SOBRE LA GESTIÓ AMBIENTAL

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON14 : Comprendre experiències reals de gestió del medi ambient
  • CON2 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CON3 : Conèixer els fonaments jurídics i econòmics de les polítiques públiques en gestió ambiental
  • CON4 : Comprendre i valorar els aspectes transdisciplinars de la gestió ambiental
  • CON7 : Conèixer la problemàtica de la gestió integral del medi ambient: hidrosfera, atmosfera, biosfera, litosfera i antroposfera

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD2 : Desenvolupar destreses d'autoaprenentatge quant a la cerca d'informació, síntesi, disseny, gestió i execució d'informes sobre la gestió ambiental
  • HD3 : Analitzar críticament i exercir l'autocrítica en aspectes relacionats amb les tecnologies i les polítiques públiques vinculades amb la gestió ambiental

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22

Aprender las medidas que intentan evitar la degradación de las costas y la sobreexplotación de los recursos marinos, así como nuevos conceptos de gestión que reconocen la interdependencia entre desarrollo y conservación, como el control de la contaminación, la ordenación de las pesquerías, la evaluación del impacto ambiental de la actividad humana, la restauración del ambiente y la ordenación de la zona costeromarina.

 

 

;

Dades generals

Codi: 79106
Professor/a responsable:
MOLINA GIMENEZ, ANDRES
Crèdits ECTS: 1,00
Crèdits teòrics: 0,40
Crèdits pràctics: 0,00
Càrrega no presencial: 0,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ESTUDIS JURÍDICS DE L'ESTAT
    Àrea: DRET ADMINISTRATIU
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: CIÈNCIES DEL MAR I BIOLOGIA APLICADA
    Àrea: ZOOLOGIA
    Crèdits teòrics: 0,4
    Crèdits pràctics: 0
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.

Estudis en què s'imparteix