Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2022-23

La contaminación del aire representa un importante riesgo medioambiental para la salud humana, con consecuencias muy nocivas en cuanto a mortalidad prematura, menor calidad de vida y pérdida de bienestar. Como referencia, la Organización Mundial de la Salud (OMS) recomienda unos límites de contaminantes atmosféricos que no debieran ser superados a fin de prevenir los riesgos sobre las personas. Unos objetivos basados en este estándar significarían beneficios directos sobre la salud e indirectos en cuanto a productividad y ahorro económico. Normalmente, los límites de la OMS son más estrictos que aquellos de las normativas nacionales de calidad del aire. Esta discrepancia se debe a los contextos particulares de cada estado, basados en condicionantes históricos, sociales, económicos y políticos. Los problemas de calidad del aire se localizan principalmente en los centros urbanos, siendo las principales causas o fuentes de contaminación el transporte, la ineficiencia energética de los edificios, la generación eléctrica mediante combustibles y la escasa gestión de los residuos agrícolas e industriales cercanos. En consecuencia, el conocimiento es la base para atajar este problema que supone un reto a nivel global, el cual exige de las autoridades la adopción de medidas urgentes.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

MÀSTER EN TECNOLOGIES I POLÍTIQUES PÚBLIQUES SOBRE LA GESTIÓ AMBIENTAL

 

Competències generals

  • CG1 : Ser capaç d'adquirir destreses d'autoaprenentatge quant a la cerca d'informació, síntesi, disseny, gestió i execució d'informes sobre la gestió ambiental
  • CG2 : Ser capaç de realitzar anàlisis crítiques i exercir l'autocrítica en aspectes relacionats amb les tecnologies i les polítiques públiques vinculades amb la gestió ambiental
  • CG4 : Saber integrar els coneixements vinculats amb les tecnologies sobre gestió ambiental
  • CG5 : Comprendre i valorar els aspectes transdisciplinars de la gestió ambiental
  • CG8 : Conèixer la problemàtica de la gestió integral del medi ambient: hidrosfera, atmosfera, biosfera, litosfera i antroposfera

 

Competències Específiques

  • CE3 : Conèixer les tecnologies específiques en l'acompliment de la gestió ambiental
  • CE6 : Conèixer els models de gestió dels diversos béns ambientals i les seues tecnologies afins
  • CE7 : Comprendre experiències reals de gestió del medi ambient

 

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN TECNOLOGIES I POLÍTIQUES PÚBLIQUES SOBRE LA GESTIÓ AMBIENTAL

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON13 : Conèixer els models de gestió dels diversos béns ambientals i les seues tecnologies afins
  • CON14 : Comprendre experiències reals de gestió del medi ambient
  • CON2 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CON4 : Comprendre i valorar els aspectes transdisciplinars de la gestió ambiental
  • CON5 : Adquirir el compromís ètic amb la gestió ambiental sostenible i reflexionar sobre les seues implicacions socials
  • CON8 : Reconèixer els elements fonamentals de les polítiques públiques ambientals

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD2 : Desenvolupar destreses d'autoaprenentatge quant a la cerca d'informació, síntesi, disseny, gestió i execució d'informes sobre la gestió ambiental
  • HD3 : Analitzar críticament i exercir l'autocrítica en aspectes relacionats amb les tecnologies i les polítiques públiques vinculades amb la gestió ambiental

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23

Conocer la composición y las propiedades del aire y de la atmósfera terrestre, así como los fenómenos que intervienen en la distribución de su contaminación. Estudiar los contaminantes críticos del aire y la legislación que los regula, además de estabecer los métodos de control y seguimiento de la contaminación atmosférica.

 

 

;

Dades generals

Codi: 79098
Professor/a responsable:
MOLINA GIMENEZ, ANDRES
Crèdits ECTS: 1,00
Crèdits teòrics: 0,40
Crèdits pràctics: 0,00
Càrrega no presencial: 0,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ESTUDIS JURÍDICS DE L'ESTAT
    Àrea: DRET ADMINISTRATIU
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: CONSTRUCCIONS ARQUITECTÒNIQUES
    Àrea: CONSTRUCCIONS ARQUITECTÒNIQUES
    Crèdits teòrics: 0,4
    Crèdits pràctics: 0
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.

Estudis en què s'imparteix