Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2022-23

La protección del paisaje y de los bienes patrimoniales es fundamental en las sociedades modernas, y debe extenderse no sólo a la mera conservación de la naturaleza y los bienes, sino a su puesta en valor y, a ser posible, a su acrecentamiento. Dicha protección es también un factor de desarrollo del territorio. Un territorio rico en elementos naturales, patrimoniales y culturales es un territorio próspero económicamente y con un buen desarrollo social. Al menos, la presencia de estos bienes genera dichas potencialidades, dada la importancia de factores como el turismo, la educación o el crecimiento económico sostenible.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

MÀSTER EN TECNOLOGIES I POLÍTIQUES PÚBLIQUES SOBRE LA GESTIÓ AMBIENTAL

 

Competències generals

  • CG1 : Ser capaç d'adquirir destreses d'autoaprenentatge quant a la cerca d'informació, síntesi, disseny, gestió i execució d'informes sobre la gestió ambiental
  • CG2 : Ser capaç de realitzar anàlisis crítiques i exercir l'autocrítica en aspectes relacionats amb les tecnologies i les polítiques públiques vinculades amb la gestió ambiental
  • CG4 : Saber integrar els coneixements vinculats amb les tecnologies sobre gestió ambiental
  • CG5 : Comprendre i valorar els aspectes transdisciplinars de la gestió ambiental
  • CG8 : Conèixer la problemàtica de la gestió integral del medi ambient: hidrosfera, atmosfera, biosfera, litosfera i antroposfera

 

Competències Específiques

  • CE2 : Ser capaç d'avaluar la problemàtica sectorial de la gestió ambiental
  • CE6 : Conèixer els models de gestió dels diversos béns ambientals i les seues tecnologies afins
  • CE7 : Comprendre experiències reals de gestió del medi ambient
  • CE9 : Reconèixer els criteris específics en la definició de polítiques públiques ambientals

 

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN TECNOLOGIES I POLÍTIQUES PÚBLIQUES SOBRE LA GESTIÓ AMBIENTAL

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON13 : Conèixer els models de gestió dels diversos béns ambientals i les seues tecnologies afins
  • CON14 : Comprendre experiències reals de gestió del medi ambient
  • CON15 : Reconèixer els criteris específics en la definició de polítiques públiques ambientals
  • CON2 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CON4 : Comprendre i valorar els aspectes transdisciplinars de la gestió ambiental
  • CON7 : Conèixer la problemàtica de la gestió integral del medi ambient: hidrosfera, atmosfera, biosfera, litosfera i antroposfera

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD2 : Desenvolupar destreses d'autoaprenentatge quant a la cerca d'informació, síntesi, disseny, gestió i execució d'informes sobre la gestió ambiental
  • HD3 : Analitzar críticament i exercir l'autocrítica en aspectes relacionats amb les tecnologies i les polítiques públiques vinculades amb la gestió ambiental
  • HD4 : Interpretar i integrar els coneixements vinculats amb les tecnologies sobre gestió ambiental

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C4 : Ser capaç d'avaluar la problemàtica sectorial de la gestió ambiental

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23

Plantear un recorrido por las definiciones oficiales de lo que son espacios naturales en la legislación española, las figuras de protección y los planteamientos de intervención a lo largo de las últimas décadas desde la perspectiva de las metodologías de paisaje, mostrando además la manera en que la protección de un paisaje se establece como herramienta para la ordenación del territorio. Por otro lado, se plantea un recorrido paralelo por el marco teórico y práctico de la protección del patrimonio edificado, entendido como un patrimonio colectivo, perteneciente a la sociedad, aunque sea de propiedad privada, si la comunidad lo declara protegible.

 

 

;

Dades generals

Codi: 79096
Professor/a responsable:
MELGAREJO MORENO, JOAQUIN
Crèdits ECTS: 1,50
Crèdits teòrics: 0,40
Crèdits pràctics: 0,20
Càrrega no presencial: 0,90

Departaments amb docència

  • Dep.: ANÀLISI ECONÒMICA APLICADA
    Àrea: HISTÒRIA I INSTITUCIONS ECONÒMIQUES
    Crèdits teòrics: 0,08
    Crèdits pràctics: 0,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: CONSTRUCCIONS ARQUITECTÒNIQUES
    Àrea: CONSTRUCCIONS ARQUITECTÒNIQUES
    Crèdits teòrics: 0,08
    Crèdits pràctics: 0
  • Dep.: EDIFICACIÓ I URBANISME
    Àrea: URBANÍSTICA I ORDENACIÓ DEL TERRITORI
    Crèdits teòrics: 0,24
    Crèdits pràctics: 0

Estudis en què s'imparteix