Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2022-23

Las costas constituyen un bien ambiental de primer orden, aunque sometido a extraordinarias presiones y a un aprovechamiento intensivo. La ordenación racional del territorio debe velar por su protección. Algunos espacios de la costa, además, son demaniales, y por tanto de titularidad pública. Los usos privativos están fuertemente limitados en consecuencia. En esta asignatura se abordarán estas cuestiones en el marco de la planificación costera.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

MÀSTER EN TECNOLOGIES I POLÍTIQUES PÚBLIQUES SOBRE LA GESTIÓ AMBIENTAL

 

Competències generals

  • CG1 : Ser capaç d'adquirir destreses d'autoaprenentatge quant a la cerca d'informació, síntesi, disseny, gestió i execució d'informes sobre la gestió ambiental
  • CG2 : Ser capaç de realitzar anàlisis crítiques i exercir l'autocrítica en aspectes relacionats amb les tecnologies i les polítiques públiques vinculades amb la gestió ambiental
  • CG4 : Saber integrar els coneixements vinculats amb les tecnologies sobre gestió ambiental
  • CG5 : Comprendre i valorar els aspectes transdisciplinars de la gestió ambiental
  • CG8 : Conèixer la problemàtica de la gestió integral del medi ambient: hidrosfera, atmosfera, biosfera, litosfera i antroposfera

 

Competències Específiques

  • CE12 : Conèixer les zones marines i costaneres, els tipus de contaminació marina i els efectes de les activitats humanes sobre els seus sistemes biològics
  • CE2 : Ser capaç d'avaluar la problemàtica sectorial de la gestió ambiental
  • CE6 : Conèixer els models de gestió dels diversos béns ambientals i les seues tecnologies afins
  • CE7 : Comprendre experiències reals de gestió del medi ambient

 

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN TECNOLOGIES I POLÍTIQUES PÚBLIQUES SOBRE LA GESTIÓ AMBIENTAL

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON13 : Conèixer els models de gestió dels diversos béns ambientals i les seues tecnologies afins
  • CON14 : Comprendre experiències reals de gestió del medi ambient
  • CON16 : Conèixer les zones marines i costaneres, els tipus de contaminació marina i els efectes de les activitats humanes sobre els seus sistemes biològics
  • CON2 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CON4 : Comprendre i valorar els aspectes transdisciplinars de la gestió ambiental
  • CON7 : Conèixer la problemàtica de la gestió integral del medi ambient: hidrosfera, atmosfera, biosfera, litosfera i antroposfera

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD2 : Desenvolupar destreses d'autoaprenentatge quant a la cerca d'informació, síntesi, disseny, gestió i execució d'informes sobre la gestió ambiental
  • HD3 : Analitzar críticament i exercir l'autocrítica en aspectes relacionats amb les tecnologies i les polítiques públiques vinculades amb la gestió ambiental

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C4 : Ser capaç d'avaluar la problemàtica sectorial de la gestió ambiental

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23

Proporcionar al estudiante los conocimientos necesarios en relación con la planificación de los espacios costeros y sus recursos naturales, con referencia tanto a los aspectos jurídicos como técnicos, en el marco de la economía circular. Se utiliza también un caso de estudio, como es el Plan de Acción Territorial de la Infraestructura Verde del Litoral (PATIVEL) de la Comunidad Valenciana, para ver desde un punto de vista práctico cómo se materializan las estrategias de la planificación costera.

 

 

;

Dades generals

Codi: 79090
Professor/a responsable:
MELGAREJO MORENO, JOAQUIN
Crèdits ECTS: 1,50
Crèdits teòrics: 0,40
Crèdits pràctics: 0,20
Càrrega no presencial: 0,90

Departaments amb docència

  • Dep.: ANÀLISI ECONÒMICA APLICADA
    Àrea: HISTÒRIA I INSTITUCIONS ECONÒMIQUES
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: ENGINYERIA QUÍMICA
    Àrea: ENGINYERIA QUÍMICA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,2
  • Dep.: CIÈNCIES DEL MAR I BIOLOGIA APLICADA
    Àrea: ZOOLOGIA
    Crèdits teòrics: 0,4
    Crèdits pràctics: 0
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.

Estudis en què s'imparteix