Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2018-19

Desde sus orígenes, la interpretación actoral ha evolucionado en paralelo con la sociedad y su lenguaje. Desde el teatro griego hasta las representaciones más recientes, la misión del actor ha sido la misma: comunicar pensamientos y emociones al público. Pero los códigos en los que el público los recibe han cambiado sustancialmente, y la escena contemporánea exige distintos lenguajes, cada vez más evolucionados. Es necesario, por tanto, analizar dicho proceso evolutivo desde el teatro clásico hasta el siglo XX.

Por lo que respecta al cine, la primacía de la industria norteamericana se tradujo en la universalización occidental de unos cánones interpretativos que, sobre todo a partir de la irrupción de la metodología del Actors Studio en los años 50, fueron asimilados por otras cinematografías que, sin embargo, también mantuvieron su idiosincrasia nacional. En este sentido, la tradición británica y las vanguardias francesa e italiana llegaron a tener una repercusión internacional que trascendería incluso al cine norteamericano. .

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

ESPECIALISTA EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Competències generals

  • CG1 : Capacitat per a comprendre el paper de l'art dramàtic en una comunitat lingüística i cultural i relacionar-ho amb la funció de l'individu en la societat.
  • CG5 : Analitzar, de manera crítica, textos teatrals i audiovisuals aplicant un mètode ordenat i coherent.

 

Competències Específiques

  • CE1 : Capacitat per a identificar els corrents cinematogràfics i teatrals en l'àmbit nacional i internacional.

 

MÀSTER EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Competències generals

  • CG1 : Saber comprendre, analitzar i dominar els recursos expressius necessaris per al desenvolupament de la interpretació.
  • CG5 : Tenir l'habilitat per a fomentar l'autorregulació en l'àmbit del coneixement, les emocions, les actituds i les conductes per a així automotivarse i organitzar-se en els processos creatius.

 

Competències Específiques

  • CE1 : Conèixer i utilitzar els diversos sistemes d'interpretació aplicats a les diferents formes de l'espectacle, tant teatral com a audiovisual.

 

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Coneiximents/Continguts

  • CON2 : Conèixer els diversos sistemes d'interpretació aplicats a les diferents formes de l'espectacle, tant teatral com audiovisual

 

Capacitats/Competències

  • C5 : Comprendre, analitzar i dominar els recursos expressius necessaris per al desenvolupament de la interpretació.
  • C7 : Tenir l'habilitat per a fomentar l'autorregulació en l'àmbit del coneixement, les emocions, les actituds i les conductes per a així automotivarse i organitzar-se en els processos creatius.

 

ESPECIALISTA EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON2 : Conèixer els diversos sistemes d'interpretació aplicats a les diferents formes de l'espectacle, tant teatral com audiovisual

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C3 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • C4 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • C5 : Comprendre, analitzar i dominar els recursos expressius necessaris per al desenvolupament de la interpretació.
  • C7 : Tenir l'habilitat per a fomentar l'autoregulació en l'àmbit del coneixement, les emocions, les actituds i les conductes per a així automotivarse i organitzar-se en els processos creatius.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19

En objetivo principal de este programa es estudiar el proceso evolutivo de la Historia del teatro y el cine, y su influencia en los cánones interpretativos.

Desde una perspectiva teatral se analizarán movimientos nacionales que hayan perdurado en la historia al haber generado un número significativo de textos que podamos considerar actualmente "clásicos".

Desde una perspectiva fílmica recorreremos la Historia del cine a partir de la segunda mitad del siglo XX para analizar la evolución del arte actoral dentro del marco de los movimientos cinematográficos más representativos.

El fin último es destacar una serie de referentes interpretativos universales para conocerlos y, sobre todo, comprender el por qué de una referencialidad a la que se alude cuando se intenta abordar un personaje.

 

 

;

Dades generals

Codi: 78429
Professor/a responsable:
SANDERSON PASTOR, JOHN DOUGLAS
Crèdits ECTS: 2,00
Crèdits teòrics: 0,80
Crèdits pràctics: 0,00
Càrrega no presencial: 1,20

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA ESPANYOLA, LINGÜÍSTICA GENERAL I TEORIA DE LA LITERATURA
    Àrea: LITERATURA ESPANYOLA
    Crèdits teòrics: 0,4
    Crèdits pràctics: 0
  • Dep.: FILOLOGIA ANGLESA
    Àrea: FILOLOGIA ANGLESA
    Crèdits teòrics: 0,4
    Crèdits pràctics: 0
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix