Facultades y centros
Otros centros
Servicios administrativos
Servicios generales
Código:
17105
Profesor/a responsable:
MONTSERRAT BUENDIA, SANDRA
Crdts. ECTS:
6,00
Créditos teóricos:
1,20
Créditos prácticos:
1,20
Carga no presencial:
3,60
Aquesta assignatura pretén augmentar la competència lingüística i comunicativa en català. Això implica el domini de la varietat estàndard en àmbits formals i acadèmics i la producció i l’anàlisi reflexiva i crítica de diferents tipus de textos i gèneres, tant orals com escrits (especialment acadèmics) per a un nivell B2 del MECR. És una assignatura del primer curs (3 crèdits teòrics i 3 crèdits pràctics) per a l’Educació Infantil. Aquesta assignatura proveeix una formació bàsica i fonamental per a les futures tasques professionals en què el català estiga involucrat (docència en Educació Infantil/Primària). Està directament relacionada amb la resta d’assignatures que hi ha dins l’itinerari per a aconseguir la Capacitació Docent en Valencià o el Diploma de Mestre de Valencià.
Competencias Generales del Título (CG)
Competencias específicas (CE)
Sin datos
L’alumnat ha d’assolir el nivell B2 en català del MECR, que es concreta en:
1. Expressar-se clarament i sense fer la impressió d’haver de limitar el que vol dir.
2. Tenir un repertori lingüístic suficient per a poder fer descripcions clares, expressar el seu punt de vista i desenvolupar una argumentació.
3. Tenir una bona quantitat de vocabulari tant sobre temes relatius a la seua especialitat com sobre temes més generals.
4. Variar la formulació per tal d’evitar repeticions freqüents.
5. Tenir un bon domini gramatical; encara que es poden cometre equivocacions ocasionals o errors no sistemàtics i petites faltes sintàctiques, però seran rares i sovint es corregiran retrospectivament.
6. Adquirir una pronunciació i una entonació clares i naturals.
7. Produir un escrit continu, clar i intel·ligible que seguisca les convencions de la composició i de l’organització textual.
8. Expressar-se de manera apropiada en situacions diverses i evitar errors greus de formulació.
9. Comunicar-se amb espontaneïtat i fer-ho sovint amb una fluïdesa i una facilitat d’expressió remarcables, fins i tot en discursos complexos i llargs.
10. Utilitzar amb eficàcia una gran varietat de connectors per a indicar clarament les relacions entre les idees.
11. Escriure textos clars i detallats sobre una extensa gamma de temes relacionats amb la seua àrea d’interés.
12. Sintetitzar i avaluar la informació i els arguments procedents de fonts diverses.
13. Comprendre el llenguatge oral estàndard, cara a cara o vehiculat a través de mitjans de comunicació, tant si es tracta de converses com de discursos sobre temes familiars i no familiars relacionats amb la vida personal, social, acadèmica o professional.
14. Llegir amb un alt grau d’autonomia, adaptar l’estil i la velocitat de lectura a diferents textos i objectius i utilitzar les referències convenients de manera selectiva.
15. Tenir un vocabulari de lectura ampli i actiu, tot i que hi haja alguna dificultat amb les expressions poc freqüents.
16. Utilitzar la llengua amb fluïdesa, correcció i eficàcia en una gamma extensa de temes d’ordre general, educatiu, professional i relatius al temps lliure, i indicar clarament les relacions entre les idees.
17. Comunicar-se espontàniament amb un bon domini gramatical sense que faça la impressió que ha de limitar el que vol dir i utilitzar un grau de formalitat adaptat a les circumstàncies.
Bloc I: El català: què, qui, com, on, per què.
- Nocions generals sobre el català. El valencià
- Llengües minoritzades: bilingüisme, diglòssia, substitució, normalització
- Variació en la llengua. L’estàndard
- Normes d’ús i drets lingüístics
Bloc II: Habilitats lingüístiques: escriure, parlar, llegir, escoltar i interactuar
- Escriure...
- Parlar...
- Llegir...
- Escoltar...
- Interacció comunicativa...
- Les propietats dels textos:
Que s’entenga i que estiga organitzat: coherència i cohesió; que s’adapte al context i a la correcció: adequació
- Els tipus de textos (expositius, instructius, conversacionals, descriptius, narratius, argumentatius, retòrics, predictius)
Bloc III: Habilitats lingüístiques i correcció: la normativa
- Fonètica
- Ortografia
- Flexió nominal
- Articles
- Demostratius, possessius i quantificadors
- Pronoms febles
- Relatius i interrogatius
- Flexió verbal
- Preposicions, conjuncions, connectors
- Lèxic
Bloc IV: Recursos d’autoaprenentatge per a l’Educació Infantil.
- Tècniques per a l’aprenentatge autònom de la llengua. Les TIC
- Les TIC. Recursos d’aula
- Estratègies per a l’aprenentatge continuat de la llengua. Internet i cerca d’informació
- Tècniques de documentació. Recursos bibliogràfics
- La literatura. L’hàbit lector en el/la mestre/a d’Educació Infantil
- L’aprenentatge col·laboratiu (TAC). El tàndem com a recurs d’autoaprenentatge de la interacció comunicativa
Sin datos
Sin datos
En cas que no s’aprove la primera convocatòria (gener), per a la segona (juliol), l’alumnat que haja seguit l’avaluació formativa presencial haurà de realitzar una prova que tindrà un valor del 100% de la nota final que eixirà de la suma del 50% d’una prova oral i del 50% d’una prova escrita.
La falta d’assistència a classe en més d’un 20% conduirà a l’alumnat a ser avaluat com a no presencial. L’alumnat que opte per aquesta modalitat no presencial i, per tant, que per motius justificats no assistisca regularment a classe haurà de fer un examen final específic, que constarà d’una prova oral i d’una prova escrita i, a més, haurà de lliurar una pràctica oral i una altra d’escrita específiques, amb les quals haurà de demostrar el grau de consecució de les competències, els objectius i els continguts (teòrics i pràctics) de l’assignatura. Cal tenir en compte que les proves finals d’aquesta modalitat tindran un format diferent i més extens que la prova final de la modalitat presencial.
Per a més indicacions, cal mirar la guia docent completa de l'assignatura que trobareu penjada en el Campus Virtual.
Descripción | Criterio | Tipo | Ponderación |
Avaluació contínua |
- Activitats escrites: 10% portafoli 15% pràctiques escrites
- Activitats orals: 10% ressenya oral 15% pràctiques orals
|
ACTIVIDADES DE EVALUACIÓN DURANTE EL SEMESTRE | 50 |
prova escrita i prova oral |
25% prova escrita 25% prova oral de tàndems o finals
|
EXAMEN FINAL | 50 |
Grupo | Semestre | Turno | Idioma | Matriculados |
---|---|---|---|---|
Gr. 1 (CLASE TEÓRICA) : GRUPO 1 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) | 1S | Mañana | VAL | 83 |
Gr. 10 (CLASE TEÓRICA) : GRUPO 4 DESDOBLE (VALENCIANO-TARDE) | 1S | Tarde | VAL | 0 |
Gr. 11 (CLASE TEÓRICA) : GRUPO 5 DESDOBLE (VALENCIANO-TARDE) | 1S | Tarde | VAL | 0 |
Gr. 2 (CLASE TEÓRICA) : GRUPO 2 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) | 1S | Mañana | VAL | 77 |
Gr. 3 (CLASE TEÓRICA) : GRUPO 3 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) | 1S | Mañana | VAL | 64 |
Gr. 4 (CLASE TEÓRICA) : GRUPO 4 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) | 1S | Tarde | VAL | 80 |
Gr. 5 (CLASE TEÓRICA) : GRUPO 5 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) | 1S | Tarde | VAL | 87 |
Gr. 6 (CLASE TEÓRICA) : GRUPO 6 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) | 1S | Tarde | VAL | 54 |
Gr. 7 (CLASE TEÓRICA) : GRUPO 7 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) | 1S | Tarde | VAL | 54 |
Gr. 8 (CLASE TEÓRICA) : GRUPO 1 DESDOBLE (VALENCIANO-MAÑANA) | 1S | Mañana | VAL | 0 |
Gr. 9 (CLASE TEÓRICA) : GRUPO 2 DESDOBLE (VALENCIANO-MAÑANA) | 1S | Mañana | VAL | 0 |
Grupo | Semestre | Turno | Idioma | Matriculados |
---|---|---|---|---|
Gr. 1 (PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER) : GRUPO 1 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) | 1S | Mañana | VAL | 83 |
Gr. 10 (PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER) : GRUPO 4 DESDOBLE (VALENCIANO-TARDE) | 1S | Tarde | VAL | 0 |
Gr. 11 (PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER) : GRUPO 5 DESDOBLE (VALENCIANO-TARDE) | 1S | Tarde | VAL | 0 |
Gr. 2 (PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER) : GRUPO 2 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) | 1S | Mañana | VAL | 77 |
Gr. 3 (PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER) : GRUPO 3 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) | 1S | Mañana | VAL | 64 |
Gr. 4 (PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER) : GRUPO 4 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) | 1S | Tarde | VAL | 80 |
Gr. 5 (PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER) : GRUPO 5 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) | 1S | Tarde | VAL | 87 |
Gr. 6 (PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER) : GRUPO 6 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) | 1S | Tarde | VAL | 54 |
Gr. 7 (PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER) : GRUPO 7 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) | 1S | Tarde | VAL | 54 |
Gr. 8 (PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER) : GRUPO 1 DESDOBLE (VALENCIANO-MAÑANA) | 1S | Mañana | VAL | 0 |
Gr. 9 (PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER) : GRUPO 2 DESDOBLE (VALENCIANO-MAÑANA) | 1S | Mañana | VAL | 0 |
Grupo | Fecha inicio | Fecha fin | Día | Hora inicio | Hora fin | Aula |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 19/09/2011 | 12/01/2012 | LUN | 10:30 | 12:30 | A3/0005 |
10 | 19/09/2011 | 12/01/2012 | LUN | 19:00 | 21:00 | |
11 | 19/09/2011 | 12/01/2012 | LUN | 17:00 | 19:00 | |
2 | 19/09/2011 | 12/01/2012 | LUN | 08:00 | 10:00 | A3/0009 |
3 | 19/09/2011 | 12/01/2012 | LUN | 10:30 | 12:30 | A3/0013 |
4 | 19/09/2011 | 12/01/2012 | LUN | 19:00 | 21:00 | A3/0005 |
5 | 19/09/2011 | 12/01/2012 | LUN | 17:00 | 19:00 | A3/0009 |
6 | 19/09/2011 | 12/01/2012 | LUN | 19:00 | 21:00 | A3/0013 |
7 | 19/09/2011 | 12/01/2012 | LUN | 17:00 | 19:00 | A1/0-01G |
8 | 19/09/2011 | 12/01/2012 | LUN | 10:30 | 12:30 | |
9 | 19/09/2011 | 12/01/2012 | LUN | 08:00 | 10:00 |
Grupo | Fecha inicio | Fecha fin | Día | Hora inicio | Hora fin | Aula |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 19/09/2011 | 25/09/2011 | JUE | 10:30 | 12:30 | GB/INF2 |
1 | 26/09/2011 | 06/10/2011 | JUE | 10:30 | 12:30 | A3/0005 |
1 | 13/10/2011 | 13/10/2011 | JUE | 10:30 | 12:30 | A3/0005 |
1 | 20/10/2011 | 20/10/2011 | JUE | 10:30 | 12:30 | A3/0005 |
1 | 27/10/2011 | 03/11/2011 | JUE | 10:30 | 12:30 | A3/0005 |
1 | 10/11/2011 | 10/11/2011 | JUE | 10:30 | 12:30 | A3/0005 |
1 | 17/11/2011 | 17/11/2011 | JUE | 10:30 | 12:30 | A3/0005 |
1 | 24/11/2011 | 24/11/2011 | JUE | 10:30 | 12:30 | A3/0005 |
1 | 01/12/2011 | 08/12/2011 | JUE | 10:30 | 12:30 | A3/0005 |
1 | 15/12/2011 | 15/12/2011 | JUE | 10:30 | 12:30 | A3/0005 |
1 | 22/12/2011 | 22/12/2011 | JUE | 10:30 | 12:30 | A3/0005 |
1 | 12/01/2012 | 12/01/2012 | JUE | 10:30 | 12:30 | |
10 | 19/09/2011 | 22/12/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | |
11 | 19/09/2011 | 22/12/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | |
2 | 19/09/2011 | 25/09/2011 | JUE | 08:00 | 10:00 | GB/INF2 |
2 | 26/09/2011 | 06/10/2011 | JUE | 08:00 | 10:00 | A3/0009 |
2 | 13/10/2011 | 13/10/2011 | JUE | 08:00 | 10:00 | A3/0009 |
2 | 20/10/2011 | 20/10/2011 | JUE | 08:00 | 10:00 | A3/0009 |
2 | 27/10/2011 | 03/11/2011 | JUE | 08:00 | 10:00 | A3/0009 |
2 | 10/11/2011 | 10/11/2011 | JUE | 08:00 | 10:00 | A3/0009 |
2 | 17/11/2011 | 17/11/2011 | JUE | 08:00 | 10:00 | A3/0009 |
2 | 24/11/2011 | 24/11/2011 | JUE | 08:00 | 10:00 | A3/0009 |
2 | 01/12/2011 | 08/12/2011 | JUE | 08:00 | 10:00 | A3/0009 |
2 | 15/12/2011 | 15/12/2011 | JUE | 08:00 | 10:00 | A3/0009 |
2 | 22/12/2011 | 22/12/2011 | JUE | 08:00 | 10:00 | A3/0009 |
2 | 12/01/2012 | 12/01/2012 | JUE | 08:00 | 10:00 | |
3 | 19/09/2011 | 25/09/2011 | JUE | 10:30 | 12:30 | A1/1-46I |
3 | 26/09/2011 | 06/10/2011 | JUE | 10:30 | 12:30 | A3/0013 |
3 | 13/10/2011 | 13/10/2011 | JUE | 10:30 | 12:30 | A3/0013 |
3 | 20/10/2011 | 20/10/2011 | JUE | 10:30 | 12:30 | A3/0013 |
3 | 27/10/2011 | 03/11/2011 | JUE | 10:30 | 12:30 | A3/0013 |
3 | 10/11/2011 | 10/11/2011 | JUE | 10:30 | 12:30 | A3/0013 |
3 | 17/11/2011 | 17/11/2011 | JUE | 10:30 | 12:30 | A3/0013 |
3 | 24/11/2011 | 24/11/2011 | JUE | 10:30 | 12:30 | A3/0013 |
3 | 01/12/2011 | 08/12/2011 | JUE | 10:30 | 12:30 | A3/0013 |
3 | 15/12/2011 | 15/12/2011 | JUE | 10:30 | 12:30 | A3/0013 |
3 | 22/12/2011 | 22/12/2011 | JUE | 10:30 | 12:30 | A3/0013 |
3 | 12/01/2012 | 12/01/2012 | JUE | 10:30 | 12:30 | |
4 | 19/09/2011 | 25/09/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | GB/INF1 |
4 | 26/09/2011 | 06/10/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | A3/0005 |
4 | 13/10/2011 | 13/10/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | A3/0005 |
4 | 20/10/2011 | 20/10/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | A3/0005 |
4 | 27/10/2011 | 03/11/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | A3/0005 |
4 | 10/11/2011 | 10/11/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | A3/0005 |
4 | 17/11/2011 | 17/11/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | A3/0005 |
4 | 24/11/2011 | 24/11/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | A3/0005 |
4 | 01/12/2011 | 08/12/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | A3/0005 |
4 | 15/12/2011 | 15/12/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | A3/0005 |
4 | 22/12/2011 | 22/12/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | A3/0005 |
4 | 12/01/2012 | 12/01/2012 | JUE | 19:00 | 21:00 | |
5 | 19/09/2011 | 25/09/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | GB/INF4 |
5 | 26/09/2011 | 06/10/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | A3/0009 |
5 | 13/10/2011 | 13/10/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | A3/0009 |
5 | 20/10/2011 | 20/10/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | A3/0009 |
5 | 27/10/2011 | 03/11/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | A3/0009 |
5 | 10/11/2011 | 10/11/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | A3/0009 |
5 | 17/11/2011 | 17/11/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | A3/0009 |
5 | 24/11/2011 | 24/11/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | A3/0009 |
5 | 01/12/2011 | 08/12/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | A3/0009 |
5 | 15/12/2011 | 15/12/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | A3/0009 |
5 | 22/12/2011 | 22/12/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | A3/0009 |
5 | 12/01/2012 | 12/01/2012 | JUE | 17:00 | 19:00 | |
6 | 19/09/2011 | 25/09/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | A3/INF2 |
6 | 26/09/2011 | 06/10/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | A3/0013 |
6 | 13/10/2011 | 13/10/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | A3/0013 |
6 | 20/10/2011 | 20/10/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | A3/0013 |
6 | 27/10/2011 | 03/11/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | A3/0013 |
6 | 10/11/2011 | 10/11/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | A3/0013 |
6 | 17/11/2011 | 17/11/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | A3/0013 |
6 | 24/11/2011 | 24/11/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | A3/0013 |
6 | 01/12/2011 | 08/12/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | A3/0013 |
6 | 15/12/2011 | 15/12/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | A3/0013 |
6 | 22/12/2011 | 22/12/2011 | JUE | 19:00 | 21:00 | A3/0013 |
6 | 12/01/2012 | 12/01/2012 | JUE | 19:00 | 21:00 | |
7 | 19/09/2011 | 25/09/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | A3/INF2 |
7 | 26/09/2011 | 06/10/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | A2/C24 |
7 | 13/10/2011 | 13/10/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | A1/0-01G |
7 | 20/10/2011 | 20/10/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | A1/0-01G |
7 | 27/10/2011 | 03/11/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | A2/C24 |
7 | 10/11/2011 | 10/11/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | A2/D03 |
7 | 17/11/2011 | 17/11/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | A1/0-01G |
7 | 24/11/2011 | 24/11/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | A2/D03 |
7 | 01/12/2011 | 08/12/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | A1/0-01G |
7 | 15/12/2011 | 15/12/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | A1/0-01G |
7 | 22/12/2011 | 22/12/2011 | JUE | 17:00 | 19:00 | A1/0-01G |
7 | 12/01/2012 | 12/01/2012 | JUE | 17:00 | 19:00 | |
9 | 19/09/2011 | 22/12/2011 | JUE | 08:00 | 10:00 |