Facultades y centros
Otros centros
Servicios administrativos
Servicios generales
Aquesta assignatura pretén augmentar la competència lingüística i comunicativa en català. Això implica el domini de la varietat estàndard en àmbits formals i acadèmics i la producció i l’anàlisi reflexiva i crítica de diferents tipus de textos i gèneres, tant orals com escrits (especialment acadèmics) per a un nivell B2 del MECR. És una assignatura del primer curs (3 crèdits teòrics i 3 crèdits pràctics) per a l’Educació Infantil. Aquesta assignatura proveeix una formació bàsica i fonamental per a les futures tasques professionals en què el català estiga involucrat (docència en Educació Infantil/Primària). Està directament relacionada amb la consecució de la competència lingüística necessària per a l'obtenció de la Capacitació Docent en Valencià o el títol de Mestre en Valencià.
Competencias Generales del Título (CG)
Competencias específicas (CE)
Objectius formatius
1. Comprendre i analitzar el context sociolingüístic, relacionant-lo amb els programes d’educació bilingüe.
2. Expressar-se oralment amb un domini adequat de la normativa morfosintàctica treballada en el curs.
3. Expressar-se per escrit amb domini adequat de la normativa morfosintàctica treballada en el curs.
4. Escriure al dictat un text d’un nivell B2 de dificultat.
5. Comprendre i utilitzar el lèxic propi d’un nivell de llengua estàndard.
6. Comprendre i utilitzar el lèxic propi de l’àmbit de l’educació primària.
7. Prendre consciència de la diversitat lingüística i produir textos en què es trie adequadament la varietat.
8. Conéixer i utilitzar els recursos d’aprenentatge i autoaprenentatge i materials de suport per al treball de la llengua catalana (diccionaris, gramàtiques, programes informàtics, etc.).
9. Prendre hàbit i gust per la lectura d’obres escrites en català.
Objectius de l'assignatura (B2)
1. Expressar-se clarament i sense fer la impressió d’haver de limitar el que vol dir.
2. Tenir un repertori lingüístic suficient per a poder fer descripcions clares, expressar el seu punt de vista i desenvolupar una argumentació.
3. Tenir una bona quantitat de vocabulari tant sobre temes relatius a la seua especialitat com sobre temes més generals.
4. Variar la formulació per tal d’evitar repeticions freqüents.
5. Tenir un bon domini gramatical; encara que es poden cometre equivocacions ocasionals o errors no sistemàtics i petites faltes sintàctiques, però seran rares i sovint es corregiran retrospectivament.
6. Adquirir una pronunciació i una entonació clares i naturals.
7. Produir un escrit continu, clar i intel·ligible que seguisca les convencions de la composició i de l’organització textual.
8. Expressar-se de manera apropiada en situacions diverses i evitar errors greus de formulació.
9. Comunicar-se amb espontaneïtat i fer-ho sovint amb una fluïdesa i una facilitat d’expressió remarcables, fins i tot en discursos complexos i llargs.
10. Utilitzar amb eficàcia una gran varietat de connectors per a indicar clarament les relacions entre les idees.
11. Escriure textos clars i detallats sobre una extensa gamma de temes relacionats amb la seua àrea d’interés.
12. Sintetitzar i avaluar la informació i els arguments procedents de fonts diverses.
13. Comprendre el llenguatge oral estàndard, cara a cara o vehiculat a través de mitjans de comunicació, tant si es tracta de converses com de discursos sobre temes familiars i no familiars relacionats amb la vida personal, social, acadèmica o professional.
14. Llegir amb un alt grau d’autonomia, adaptar l’estil i la velocitat de lectura a diferents textos i objectius i utilitzar les referències convenients de manera selectiva.
15. Tenir un vocabulari de lectura ampli i actiu, tot i que hi haja alguna dificultat amb les expressions poc freqüents.
16. Utilitzar la llengua amb fluïdesa, correcció i eficàcia en una gamma extensa de temes d’ordre general, educatiu, professional i relatius al temps lliure, i indicar clarament les relacions entre les idees.
17. Comunicar-se espontàniament amb un bon domini gramatical sense que faça la impressió que ha de limitar el que vol dir i utilitzar un grau de formalitat adaptat a les circumstàncies.