Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2019-20

Conocer las fortalezas y debilidades de tus competidores es la base sobre la cual basar una buena estrategia. El crecimiento de la actividad en línea ha favorecido más métodos de análisis, métricas y herramientas para que puedas analizar a tus competidores.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

General Competences

  • CG1 : Optimizar los ingresos de un alojamiento turístico
  • CG3 : Implementar la cultura del Revenue Management en una empresa

 

Specific Competences

  • CE1 : Comprender el Revenue Management como una cultura de empresa
  • CE3 : Saber aplicar estrategias de precios dinámicos a las tarifas hoteleras
  • CE5 : Aplicar instrumentos de análisis de la competencia

 

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2019-20

No data

 

 

;

General

Code: 79021
Lecturer responsible:
MURCIA ALCARAZ, BEGOÑA
Credits ECTS: 1,50
Theoretical credits: 0,40
Practical credits: 0,20
Distance-base hours: 0,90

Departments involved

  • Dept: COMPANY ORGANISATION
    Area: COMPANY ORGANISATION
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,1
  • Dept: MARKETING
    Area: MARKETING AND MARKET RESEARCH
    Theoretical credits: 0,4
    Practical credits: 0,1
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught