Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2018-19

La asignatura "Química Física Aplicada" puede considerarse como una continuación de la asignatura "Ampliación de Química" del primer curso de grado. En ella, se completan los contenidos fundamentales de la Termodinámica Química, prestando especial atención a las desviaciones de la idealidad. También se hace énfasis en la Electroquímica y en la Química de Superficies. Por tanto, se trata de una asignatura íntimamente relacionada con la asignatura optativa "Catálisis Heterogénea e Ingeniería Electroquímica".

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

Specific Competences (CE)

  • CE9 : Understand basic materials science, technology and chemistry. Understand the relationship between microstructure, synthesis or processing and the properties of materials.

 

Basic Competences and Competences included under the Spanish Qualifications Framework for Higher Education (MECES)

  • CB1 : Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio.
  • CB2 : Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio.
  • CB4 : Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado.
  • CB5 : Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía.

 

UA Basic Transversal Competences

  • CT1 : Foreign language skills.
  • CT3 : Oral and written communication skills.

 

General Competences:>>Instrumental

  • CG1 : Capacity for analysis and synthesis.
  • CG2 : General basic understanding of the profession.
  • CG4 : Problem solving.
  • CG5 : Decision making.

 

General Competences:>>Interpersonal

  • CG11 : Critical reasoning.
  • CG6 : Plan, organise and supervise teamwork.
  • CG9 : Interpersonal relationship skills.

 

General Competences:>>Systematic

  • CG13 : Capacity to put knowledge into practice.
  • CG14 : Capacity for self-learning.
  • CG15 : Capacity to adapt to new situations.
  • CG16 : Ability to work independently.
  • CG17 : Creativity in all areas of the profession.
  • CG20 : Motivation for quality.
  • CG21 : Awareness of environmental topics.

 

Regulated Professional Competences

  • CPR11 : Capacity to apply quality principles and methods.
  • CPR3 : Understand basic subjects and technologies to allow one to learn new methods and theories, making one versatile in adapting to new situations.
  • CPR4 : Capacity to solve problems with initiative, decision-making skills, creativity, critical reasoning and ability to communicate and transmit knowledge, skills and abilities in the field of industrial engineering.
  • CPR5 : Understand how to carry out measurements, calculations, assessments, valuations, surveys, studies, reports, work sheets and other similar tasks.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2018-19

No data

 

 

;

General

Code: 34512
Lecturer responsible:
LANA VILLARREAL, TERESA
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 0,72
Practical credits: 1,68
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: PHYSICAL CHEMISTRY
    Area: PHYSICAL CHEMISTRY
    Theoretical credits: 0,72
    Practical credits: 1,68
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught