Competencies and objectives
- Course context for academic year 2021-22
- Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
- Learning outcomes (Training objectives)
- Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2021-22
Course context for academic year 2021-22
In the Control Engineering course, automatic control systems and their application to automation and robotics tasks are described. Automatic control is the branch of engineering dedicated to making systems work autonomously. Automatic control is crucial in power generation and transmission, in process control, in the manufacture of goods and equipment, in communication, in transport and even for entertainment and leisure. Within the field of robotics, the control systems allow the robot to be guided, positioned, trajectory tracking, etc. The correct design of the controllers allows the robot to describe precise, smooth, safe and even more efficient movements. This course describes not only in a theoretical way, but also from a practical and intuitive point of view, both classical and state-space based control systems.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
General Competences (CG)
- CG1 : Saber resolver problemas de ingeniería aplicando conocimientos de matemáticas, física, química, informática, diseño, sistemas mecánicos, eléctricos, electrónicos y automáticos para establecer soluciones viables en el ámbito de la titulación.
- CG2 : Capacidad de utilizar herramientas informáticas para el modelado, la simulación y el diseño de aplicaciones de ingeniería.
- CG3 : Poseer y comprender los conocimientos que posibilitan ser original en el desarrollo o aplicación de ideas para resolver problemas de ingeniería novedosos o multidisciplinares, después de analizar y entender las especificaciones planteadas.
- CG5 : Ser capaz de obtener y analizar información sobre las características de materiales, circuitos, elementos de máquinas, control automático, sensores y sistemas informáticos, con el fin último de lograr aplicaciones robóticas autónomas y flexibles.
Specific Competences (CE)
- CE14 : Conocer las herramientas matemáticas y aplicaciones informáticas más adecuadas para el modelado y análisis de sistemas lineales y no lineales, y ser capaz de analizar su comportamiento dinámico.
- CE19 : Analizar y entender la configuración de un sistema de control automático para proceder a su modificación o actualización mediante las técnicas que permitan diseñar, configurar y ajustar controladores.
Transversal Competences
- CT1 : Capacidades informáticas e informacionales.
- CT2 : Ser capaz de comunicarse correctamente tanto de forma oral como escrita.
- CT3 : Capacidad de análisis y síntesis.
- CT4 : Capacidad de organización y planificación.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2021-22
No data
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