Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Course description
  SPANISH SYNTAX II: DESCRIPTION AND RULES

Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2015-16

La asignatura tiene por objeto incidir en el uso correcto de la lengua española, necesario para las diversas profesiones asociadas al grado, así como en el dominio de las herramientas conceptuales que posibilitan al análisis y la descripción de las lenguas en general y de la lengua española en particular.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

Generic Degree Course Competences

  • CG1 : Capacity to master the key theories, perspectives and conceptualisations for building the theoretical framework of the linguistic, cultural and literary disciplines applied to the Spanish language and its literature as an expert on the subject in one's different professional profiles.
  • CG2 : Capacity to understand the role of language in the construction of human beings as active members of linguistic and cultural communities and relate it to the function of individuals in society.

 

Generic UA Competences

  • CUA2 : Be able to use basic ICT tools at user level.
  • CUA3 : Be able to express oneself orally and in writing in one's discipline in one of the two official languages of the Region of Valencia.

 

Specific Competences (CE):>>Conceptual

  • CC7 : Understand the morphosyntactic characteristics of the Spanish language to be able to use, transmit and apply said knowledge to the analysis, comprehension and production of Spanish orally and in writing.

 

Specific Competences (CE):>>Procedural

  • CP18 : Be able to use the standard model of the Spanish language and the mechanisms of lexical creation and innovation as an active member of a society in permanent evolution to adapt the Spanish language to the communication needs of its speakers.
  • CP20 : Capacity to use the pertinent materials and resources: bibliographic repertories, dictionaries, works of reference, critical editions, translations and ICTs as an independent learner able to control one's own learning process and make the corresponding independent progress.
  • CP21 : Be able to explain and argue the theoretical and practical content of Spanish language and literature as one who understands and transmits this knowledge, as well as giving oral and written advice on the knowledge acquired.

 

Specific Competences (CE):>>Attitude

  • CA23 : Be able to show a critical and self-critical attitude during the learning process.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2015-16


Conceptuales
1.Conocer y comprender los rasgos generales las oraciones relativas de carácter adjetivo y las peculiradades de sus diferentes clases.
2.Conocer y comprender las características generales de las oraciones sustantivas.
3.Conocer y comprender las pautas de la selección del modo en las oraciones sustantivas.
4. Conocer y comprender las peculiaridades de las oraciones sustantivas en infinitivo y las pautas de infinitivización.
5. Conocer y comprender las carácterísticas de las construcciones comparativas y de los tipos de construcciones comparativas.
6. Conocer y comprender las características de las oraciones consecutivas y de los tipos de oraciones consecutivas.
7. Conocer y comprender las características de las oraciones condicionales y de sus diferentes clases, así como las pautas para la expresión de la condicionalidad.
8. Conocer y comprenderlas peculiaridades de las oraciones concesivas y sus clases, así como las pautas sintácticas para la expresión de la concesividad.
9. Conocer y comprender las características de las oraciones causales y sus principales clases, así como las pautas sintácticas para la expresión de la causalidad.
10. Conocer y comprender las características de las construcciones finales.
11. Conocer y comprender las características de las construcciones oracionales locativas.
12. Conocer y comprender las características de las construcciones oracionales con valor modal.
13. Concer y comprender las características de las oraciones temporales y sus clases.


Procedimentales
14. Identificar y explicar, partiendo de enunciados concretos, características de las construcciones objeto del programa.     Describir, partiendo de enunciados concretos, los rasgos generales propios de las oraciones relativas de carácter adjetivo.
15. Identificar y explicar usos correctos e incorrectos referidos a las construcciones objeto del programa.
16. Utilizar adecuadamente los términos técnicos referidos a las construcciones objeto del programa.
17. Utilizar de forma crítica y reflexiva la bibliografía, adecuada a su nivel, referida a las categorías y construcciones objeto del programa.
18. Manejar el Campus Virtual para las actividades que se propongan.
19. Utilizar herramientas informáticas para el desarrollo de actividades en el proceso de aprendizaje.
Actitudinales

20. Participar activamente en la resolución de problemas y en los debates
21. Colaborar en las tareas que se propongan.
22. Tener una actitud responsable en el desarrollo de las tareas.
23. Tener una actitud flexible ante las opiniones de los demás.
24. Desarrollar su capacidad para la crítica y la autocrítica en el proceso de enseñanza aprendizaje.

 

 

General

Code: 31520
Lecturer responsible:
MARTINEZ LINARES, MARIA ANTONIA
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: SPANISH STUDIES, GENERAL LINGUISTICS AND THEORY OF LITERATURE
    Area: SPANISH LANGUAGE
    Theoretical credits: 1,2
    Practical credits: 1,2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught