Competencies and objectives
- Course context for academic year 2019-20
- Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
- Learning outcomes (Training objectives)
- Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2019-20
Course context for academic year 2019-20
La asignatura pretende señalar el papel España jugó en Europa y el Mundo desde la consolidación de la unión dinástica llevada a cabo por los Reyes Católicos; a través de la época de los Austrias; y los procesos de centralización administrativa y política llevados a cabo por la dinastía borbónica en el siglo XVIII.
La hegemonía española del XVI, la apertura de las rutas oceánicas, los constantes conflictos de los Habsburgo (interiores y exteriores), el paso a un segundo orden en el concierto internacional, las nuevas perspectivas iniciadas en el siglo XVIII con los gobernantes ilustrados, serán las líneas conductoras de la asignatura que se propone.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
General Competences (CG)
- CG3 : Oral and written communication skills.
- CG4 : Critical reasoning.
- CG5 : Capacity for analysis and synthesis.
- CG6 : Capacity for teamwork.
- CG7 : Capacity for organisation and planning.
Specific Competences (CE)
- CE2 : Understand History and the major artistic and philosophical currents of Mankind, particularly the classical foundations on which European cultural reality is based, and be able to transmit them by promoting the social value of culture.
- CE6 : Understand and assess indigenous cultural and natural heritage resources to contribute towards the sensitive management of sustainable development with a critical approach.
- CE7 : Make creative entrepreneurial use of the basic principles of the public and private organisation and management of ICTs to evaluate, create and carry out cultural dissemination projects.
- CE8 : Acquire skills to prepare and display content related to the human and social sciences for dissemination and for educating secondary school children, using personal skills and ICT.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2019-20
- Analizar el proceso evolutivo de la monarquía hispánica a lo largo de la edad moderna.
- Distinguir claramente los ámbitos en que España centró sus intereses a lo largo del periodo, valorando las consecuencias de las diferentes intervenciones para el conjunto de los territorios a nivel político, económico y social.
- Explicar los principales rasgos diferenciadores derivados de la diversidad territorial española entre los siglos XVI y XVIII.
;