Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2022-23

La asignatura Técnicas de Comunicación Audiovisual forma parte del módulo 9, Conocimientos y Técnicas Aplicados a la Comunicación Publicitaria, del grado en Publicidad y Relaciones Públicas, y esencialmente consiste en el estudio teórico-práctico de las herramientas, las técnicas y los procedimientos audiovisuales aplicados a la creación publicitaria.
Pese a que no se establecen requisitos previos, a fin de seguir adecuadamente la asignatura se recomienda haber cursado Comunicación y Medios Audiovisuales.
Para el alumnado del grado en Publicidad y Relaciones Públicas esta asignatura constituye la primera y principal aproximación de carácter técnico a los medios audiovisuales. Lo aprendido en ella será aplicado y desarrollado en otras asignaturas que le siguen en el plan de estudios, como es el caso de las obligatorias Narrativa Audiovisual Aplicada a la Publicidad y Producción y Realización en Medios Audiovisuales, y de las optativas Postproducción Audiovisual en Publicidad y Fotografía Publicitaria.
Así pues, la asignatura Técnicas de Comunicación Audiovisual pretende servir de introducción al ámbito de los medios audiovisuales desde la perspectiva de las herramientas, las técnicas y los procedimientos implicados en los procesos de comunicación e información audiovisual, tan relevantes en el campo de la publicidad y las relaciones públicas.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

UA Basic Transversal Competences

  • CGUA2 : Be able to use basic ICT tools at user level.

 

General Competences:>>Instrumental

  • CG2 : Capacity to put theoretical knowledge into practice.
  • CG4 : Basic understanding of the profession.
  • CG9 : Decision making.

 

General Competences:>>Interpersonal

  • CG10 : Ability to work in interdisciplinary teams.

 

General Competences:>>Systematic

  • CG16 : Capacity to adapt to new situations.

 

Specific Competences:>>Knowledge (theoretical)

  • CES33 : Study the options and resources of technology for audiovisual communication and a basic understanding of the technical systems used to process, prepare and execute communication, especially advertising and public relations.
  • CES34 : Theoretical and practical understanding of production and implementation in printed, audiovisual and hypermedia format.

 

Specific Competences:>>Professional (practical)

  • CE15 : Ability to recognise and use basic professional terminology.
  • CE50 : Capacity to understand and use the technological tools of the sector, both at equipment level and computer and audiovisual applications.
  • CE51 : Capacity to communicate effectively with the producer and explain the conceptual and strategic needs to be implemented using all technical options.
  • CE52 : Analogue and digital skills and techniques for advertising and public relations.
  • CE56 : Ability to make commercial and institutional videos.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2022-23

No data

 

 

;

General

Code: 22518
Lecturer responsible:
GARCIA ESCRIVA, VICENTE
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 0,90
Practical credits: 1,50
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
    Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
    Theoretical credits: 0,9
    Practical credits: 1,5
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught