Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2018-19

El Proceso Creativo Orgánico se desarrolla a lo largo de dos caminos principales: Técnica básica (conocerse a uno mismo y saber utilizarse) y Análisis de texto orgánico (el trabajo de leer, entender, crear y actualizar el personaje y el mundo imaginario del texto).

El Proceso Creativo Orgánico se diferencia de otras técnicas interpretativas en que se trata de un proceso profundamente personal basado en el sentimiento, la intuición y el pensamiento real, distinto de la programación más mecánica de la vida en la mente que es el fundamento de la mayoría de las metodologías interpretativas.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

ESPECIALISTA EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Competències generals

  • CG1 : Capacitat per a comprendre el paper de l'art dramàtic en una comunitat lingüística i cultural i relacionar-ho amb la funció de l'individu en la societat.
  • CG3 : Determinar les parts constitutives dels conceptes bàsics que formen la teorització interpretativa i ser capaç de portar-la a la pràctica amb la pròpia experiència actoral. Determinar les parts constitutives dels conceptes bàsics que formen la teorització interpretativa i ser capaç de portar-la a la pràctica amb la pròpia experiència actoral.
  • CG7 : Sintetitzar els coneixements adquirits en les etapes d'aprenentatge anteriors en un text d'elaboració pròpia i en una pràctica actoral.

 

Competències Específiques

  • CE10 : Recopilació de tots els coneixements adquirits en les etapes d'aprenentatge anteriors i posada en pràctica textual i interpretativa.
  • CE2 : Aprenentatge de les diferents teories sobre la creació del personatge
  • CE5 : Estudi i pràctica dels principis elementals de la locució en un ambient d'estudi professional.
  • CE7 : Aplicació pràctica de les diferents teories sobre la creació del personatge.

 

MÀSTER EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Competències generals

  • CG1 : Saber comprendre, analitzar i dominar els recursos expressius necessaris per al desenvolupament de la interpretació.
  • CG3 : Saber utilitzar-se un mateix com a instrument, integrant els recursos expressius, cos i veu, i els recursos cognitius i emocionals, al servei de la interpretació.
  • CG7 : Sintetitzar els coneixements adquirits en les etapes d'aprenentatge anteriors en un text d'elaboració pròpia i en una pràctica actoral.

 

Competències Específiques

  • CE10 : Comprendre el funcionament de l'actor com a element narratiu de l'escenificació i la seua interacció amb la resta de llenguatges que formen part de l'espectacle.
  • CE2 : Saber adequar els recursos expressius i els processos interns de l'actor als requeriments de cadascun dels sistemes d'interpretació aplicats, i a cada gènere, estil i mitjà.
  • CE5 : Dominar les eines per al reconeixement i l'anàlisi dels signes que emeten el cos, el rostre i el vestit de l'actor, i així poder adequar-les o modificar-les en funció dels requeriments del personatge.
  • CE7 : Saber analitzar el vers teatral espanyol a partir de l'estudi dels elements que ho configuren i estructuren en relació amb el seu sentit, amb l'acció dramàtica i amb la configuració dels personatges.

 

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Saber utilitzar-se com a instrument, integrant els recursos expressius, cos i veu, i els recursos cognitius i emocionals, al servei de la interpretació.
  • HD3 : Saber adequar els recursos expressius i els processos interns dels intèrprets als requeriments de cadascun dels sistemes d'interpretació aplicats, i a cada gènere, estil i mig
  • HD5 : Dominar les eines per al reconeixement i l'anàlisi dels signes que emeten el cos, el rostre i el vestit, i així poder adequar-les o modificar-les en funció dels requeriments del personatge.

 

Capacitats/Competències

  • C10 : Saber analitzar el vers teatral espanyol a partir de l'estudi dels elements que ho configuren i estructuren en relació amb el seu sentit, amb l'acció dramàtica i amb la configuració dels personatges.
  • C12 : Comprendre el funcionament de la interpretació com a element narratiu de l'escenificació i la seua interacció amb la resta de llenguatges que formen part de l'espectacle
  • C5 : Comprendre, analitzar i dominar els recursos expressius necessaris per al desenvolupament de la interpretació.
  • C9 : Sintetitzar els coneixements adquirits en les etapes d'aprenentatge anteriors en un text d'elaboració pròpia i en una pràctica actoral.

 

ESPECIALISTA EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Saber utilitzar-se com a instrument, integrant els recursos expressius, cos i veu, i els recursos cognitius i emocionals, al servei de la interpretació.
  • HD3 : Saber adequar els recursos expressius i els processos interns dels intèrprets als requeriments de cadascun dels sistemes d'interpretació aplicats, i a cada gènere, estil i mig

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C10 : Saber analitzar el vers teatral espanyol a partir de l'estudi dels elements que el configuren i estructuren en relació amb el seu sentit, amb l'acció dramàtica i amb la configuració dels personatges.
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C3 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • C4 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • C5 : Comprendre, analitzar i dominar els recursos expressius necessaris per al desenvolupament de la interpretació.
  • C9 : Sintetitzar els coneixements adquirits en les etapes d'aprenentatge anteriors en un text d'elaboració pròpia i en una pràctica actoral.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19

El desarrollo del talento natural con el que nace el actor, su espontaneidad, su imaginación, su pensamiento orgánico real (en el que el actor aprende a identificar la diferencia entre el pensamiento real y el pensamiento intelectualizado, ya que este no establece contacto con la realidad), el sentido de la verdad, todo lo cual contribuye a que el intérprete pueda implicarse profundamente con el mundo imaginario del personaje que él o ella se imagina al leer el texto, y pueda desarrollar un Proceso Creativo Orgánico conscientemente intuitivo y profundamente personal.

 

 

 

;

Dades generals

Codi: 78426
Professor/a responsable:
SANDERSON PASTOR, JOHN DOUGLAS
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA ANGLESA
    Àrea: FILOLOGIA ANGLESA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix