Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2018-19

Se prepara el instrumento psicofísico del actor a través de la búsqueda en experiencias personales, que se convierten en elecciones personales del actor para su trabajo en las circunstancias de la obra. A partir de estas técnicas, se explorarán y desarrollarán situaciones, acciones y personajes dramáticos. Este trabajo será el punto de partida para aproximarnos al juego escénico tanto en el uso de recursos expresivos como de los procesos internos del actor.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

ESPECIALISTA EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Competències generals

  • CG6 : L'estudi teòric i pràctic del procés de la comunicació actor/espectador.

 

Competències Específiques

  • CE2 : Aprenentatge de les diferents teories sobre la creació del personatge
  • CE7 : Aplicació pràctica de les diferents teories sobre la creació del personatge.
  • CE9 : Aproximació a l'expressió oral i a l'expressió corporal de l'actor i la seua funció al servei del personatge.

 

MÀSTER EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Competències generals

  • CG6 : Saber fer un ús saludable del propi cos i adquirir l'equilibri necessari per a respondre als requisits psicològics associats a l'espectacle.

 

Competències Específiques

  • CE2 : Saber adequar els recursos expressius i els processos interns de l'actor als requeriments de cadascun dels sistemes d'interpretació aplicats, i a cada gènere, estil i mitjà.
  • CE7 : Saber analitzar el vers teatral espanyol a partir de l'estudi dels elements que ho configuren i estructuren en relació amb el seu sentit, amb l'acció dramàtica i amb la configuració dels personatges.
  • CE9 : Conèixer els mètodes de la interpretació i els seus creadors més rellevants, els escrits teòrics, els seus fonaments i les seues aportacions a la interpretació, valorant la seua contemporaneïtat.

 

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Coneiximents/Continguts

  • CON5 : Conèixer els mètodes de la interpretació i els seus creadors més rellevants, els escrits teòrics, els seus fonaments i les seues aportacions a la interpretació, valorant la seua contemporaneïtat.

 

Habilitats/Destreses

  • HD3 : Saber adequar els recursos expressius i els processos interns dels intèrprets als requeriments de cadascun dels sistemes d'interpretació aplicats, i a cada gènere, estil i mig

 

Capacitats/Competències

  • C10 : Saber analitzar el vers teatral espanyol a partir de l'estudi dels elements que ho configuren i estructuren en relació amb el seu sentit, amb l'acció dramàtica i amb la configuració dels personatges.
  • C8 : Saber fer un ús saludable del propi cos i adquirir l'equilibri necessari per a respondre als requisits psicològics associats a l'espectacle.

 

ESPECIALISTA EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació

 

Habilitats/Destreses

  • HD3 : Saber adequar els recursos expressius i els processos interns dels intèrprets als requeriments de cadascun dels sistemes d'interpretació aplicats, i a cada gènere, estil i mig

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C10 : Saber analitzar el vers teatral espanyol a partir de l'estudi dels elements que el configuren i estructuren en relació amb el seu sentit, amb l'acció dramàtica i amb la configuració dels personatges.
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C3 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • C4 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • C8 : Saber fer un ús saludable del propi cos i adquirir l'equilibri necessari per a respondre als requisits psicològics associats a l'espectacle.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19

Explorar algunos principios básicos de la interpretación y el Método de las acciones físicas: relajación, concentración, atención, acción-reacción, sensorialidad, emoción.

Definir el trabajo del actor como “vivir de manera sincera y real en las circunstancias imaginarias de la obra”.

Aprender a usar la técnica como aproximación a las elecciones personales que realiza el actor a la hora de enfrentarse a las circunstancias que propone el texto.

 

 

;

Dades generals

Codi: 78422
Professor/a responsable:
SANDERSON PASTOR, JOHN DOUGLAS
Crèdits ECTS: 2,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 0,80
Càrrega no presencial: 1,20

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA ANGLESA
    Àrea: FILOLOGIA ANGLESA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix