Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2021-22

Se trabajará el paso del personaje teatral al personaje audiovisual. Una vez hecho esto, se analizarán la estructuración de guiones y secuencias, la creación de personajes y el proceso de interpretación en una producción audiovisual. A partir de una serie de actuaciones prácticas ante la cámara, también indagaremos en la utilización de la mirada como base y eje central de la interpretación audiovisual.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

EXPERT EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Competències generals

  • CG4 : Distingir períodes en el desenvolupament de la teorització de la interpretació i aplicar-los a la pràctica personal.
  • CG6 : L'estudi teòric i pràctic del procés de la comunicació actor/espectador.

 

Competències Específiques

  • CE1 : Capacitat per a identificar els corrents cinematogràfics i teatrals en l'àmbit nacional i internacional.
  • CE2 : Aprenentatge de les diferents teories sobre la creació del personatge
  • CE7 : Aplicació pràctica de les diferents teories sobre la creació del personatge.
  • CE8 : Coneixement i experimentació de tècniques bàsiques i específiques d'interpretació per a reforçar l'entrenament actoral

 

MÀSTER EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Competències generals

  • CG4 : Saber entendre i sentir les vides, situacions i personalitats alienes, utilitzant de manera eficaç les capacitats d'imaginació, intuïció, intel·ligència emocional i pensament creatiu per a la solució de problemas.
  • CG6 : Saber fer un ús saludable del propi cos i adquirir l'equilibri necessari per a respondre als requisits psicològics associats a l'espectacle.

 

Competències Específiques

  • CE1 : Conèixer i utilitzar els diversos sistemes d'interpretació aplicats a les diferents formes de l'espectacle, tant teatral com a audiovisual.
  • CE2 : Saber adequar els recursos expressius i els processos interns de l'actor als requeriments de cadascun dels sistemes d'interpretació aplicats, i a cada gènere, estil i mitjà.
  • CE7 : Saber analitzar el vers teatral espanyol a partir de l'estudi dels elements que ho configuren i estructuren en relació amb el seu sentit, amb l'acció dramàtica i amb la configuració dels personatges.
  • CE8 : Saber investigar per a concebre i fonamentar el procés creatiu personal, tant pel que fa a la metodologia de treball com a la renovació estètica.

 

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Coneiximents/Continguts

  • CON2 : Conèixer els diversos sistemes d'interpretació aplicats a les diferents formes de l'espectacle, tant teatral com audiovisual

 

Habilitats/Destreses

  • HD2 : Saber entendre i sentir les vides, situacions i personalitats alienes, utilitzant de manera eficaç les capacitats d'imaginació, intuïció, intel·ligència emocional i pensament creatiu per a la solució de problemes.
  • HD3 : Saber adequar els recursos expressius i els processos interns dels intèrprets als requeriments de cadascun dels sistemes d'interpretació aplicats, i a cada gènere, estil i mig

 

Capacitats/Competències

  • C10 : Saber analitzar el vers teatral espanyol a partir de l'estudi dels elements que ho configuren i estructuren en relació amb el seu sentit, amb l'acció dramàtica i amb la configuració dels personatges.
  • C11 : Saber investigar per a concebre i fonamentar el procés creatiu personal, tant pel que fa a la metodologia de treball com a la renovació estètica.
  • C8 : Saber fer un ús saludable del propi cos i adquirir l'equilibri necessari per a respondre als requisits psicològics associats a l'espectacle.

 

EXPERT/A EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON2 : Conèixer els diversos sistemes d'interpretació aplicats a les diferents formes de l'espectacle, tant teatral com audiovisual

 

Habilitats/Destreses

  • HD2 : Saber entendre i sentir les vides, situacions i personalitats alienes, utilitzant de manera eficaç les capacitats d'imaginació, intuïció, intel·ligència emocional i pensament creatiu per a la solució de problemes.
  • HD3 : Saber adequar els recursos expressius i els processos interns dels intèrprets als requeriments de cadascun dels sistemes d'interpretació aplicats, i a cada gènere, estil i mig

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C10 : Saber analitzar el vers teatral espanyol a partir de l'estudi dels elements que el configuren i estructuren en relació amb el seu sentit, amb l'acció dramàtica i amb la configuració dels personatges.
  • C11 : Saber investigar per a concebre i fonamentar el procés creatiu personal, tant pel que fa a la metodologia de treball com a la renovació estètica.
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C3 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • C4 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • C8 : Saber fer un ús saludable del propi cos i adquirir l'equilibri necessari per a respondre als requisits psicològics associats a l'espectacle.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22

Descubrir cuáles son las condiciones que debe tener un protagonista, el objetivo y las motivaciones para poder transmitirlas de la mejor manera posible ante la cámara.

Dominar, ampliar y potenciar los recursos interpretativos de cada participante con el fin de que desarrolle sus propias técnicas de actuación.

Distinguir y asimilar las distintas dinámicas de interpretación según las características del rodaje.

 

 

;

Dades generals

Codi: 78415
Professor/a responsable:
SANDERSON PASTOR, JOHN DOUGLAS
Crèdits ECTS: 3,50
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 1,40
Càrrega no presencial: 2,10

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA ANGLESA
    Àrea: FILOLOGIA ANGLESA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 1,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix