Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2021-22

El objetivo general es ayudar a ampliar la personalidad creativa del intérprete que investigará sobre su instrumento actoral a fin de ampliar su gama expresiva.

Por una parte, se desarrollarán el conocimiento y la experimentación de técnicas específicas de interpretación para reforzar el entrenamiento actoral mediante la aplicación del sistema Stanislavski tal y como se practica en el Actors Studio.

Por otra, la técnica de Escucha Activa de Meisner permitirá desarrollar la intuición, la espontaneidad y el sentimiento creativo actoral del intérprete, aprendiendo a vivir real y sinceramente situaciones imaginarias en circunstancias extraordinarias.

Por último, si entendemos la actuación como un juego de juegos donde el intérprete utiliza todos los medios a su alcance para recrear un personaje, impulsar un conflicto o desarrollar una situación establecida, la improvisación será otra vías fundamental para participar en ese complejo juego creativo.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

EXPERT EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Competències generals

  • CG1 : Capacitat per a comprendre el paper de l'art dramàtic en una comunitat lingüística i cultural i relacionar-ho amb la funció de l'individu en la societat.
  • CG4 : Distingir períodes en el desenvolupament de la teorització de la interpretació i aplicar-los a la pràctica personal.
  • CG6 : L'estudi teòric i pràctic del procés de la comunicació actor/espectador.

 

Competències Específiques

  • CE8 : Coneixement i experimentació de tècniques bàsiques i específiques d'interpretació per a reforçar l'entrenament actoral

 

MÀSTER EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Competències generals

  • CG1 : Saber comprendre, analitzar i dominar els recursos expressius necessaris per al desenvolupament de la interpretació.
  • CG4 : Saber entendre i sentir les vides, situacions i personalitats alienes, utilitzant de manera eficaç les capacitats d'imaginació, intuïció, intel·ligència emocional i pensament creatiu per a la solució de problemas.
  • CG6 : Saber fer un ús saludable del propi cos i adquirir l'equilibri necessari per a respondre als requisits psicològics associats a l'espectacle.

 

Competències Específiques

  • CE8 : Saber investigar per a concebre i fonamentar el procés creatiu personal, tant pel que fa a la metodologia de treball com a la renovació estètica.

 

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Habilitats/Destreses

  • HD2 : Saber entendre i sentir les vides, situacions i personalitats alienes, utilitzant de manera eficaç les capacitats d'imaginació, intuïció, intel·ligència emocional i pensament creatiu per a la solució de problemes.

 

Capacitats/Competències

  • C11 : Saber investigar per a concebre i fonamentar el procés creatiu personal, tant pel que fa a la metodologia de treball com a la renovació estètica.
  • C5 : Comprendre, analitzar i dominar els recursos expressius necessaris per al desenvolupament de la interpretació.
  • C8 : Saber fer un ús saludable del propi cos i adquirir l'equilibri necessari per a respondre als requisits psicològics associats a l'espectacle.

 

EXPERT/A EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació

 

Habilitats/Destreses

  • HD2 : Saber entendre i sentir les vides, situacions i personalitats alienes, utilitzant de manera eficaç les capacitats d'imaginació, intuïció, intel·ligència emocional i pensament creatiu per a la solució de problemes.

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C11 : Saber investigar per a concebre i fonamentar el procés creatiu personal, tant pel que fa a la metodologia de treball com a la renovació estètica.
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C3 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • C4 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • C5 : Comprendre, analitzar i dominar els recursos expressius necessaris per al desenvolupament de la interpretació.
  • C8 : Saber fer un ús saludable del propi cos i adquirir l'equilibri necessari per a respondre als requisits psicològics associats a l'espectacle.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22

Esta asignatura tiene como objetivo que el alumno conozca y experimente técnicas básicas y específicas de interpretación para reforzar el entrenamiento actoral.

Por lo que respecta al método Stanislavski, algunos de los principios explorados en las sesiones son: el actor transparente, la actuación irreverente, la realidad momento-a-momento, la memoria sensorial y emotiva y la personalización de las circunstancias del texto mediante elecciones individuales.

Por lo que respecta al sistema de Escucha Activa de Meisner, el objetivo principal es eliminar el temor, principal enemigo escénico, permitiendo el juego de la actuación sin condicionamiento ni resistencias mediante la liberación de tensiones. También se llevará la concentración fuera de uno mismo durante la acción y, en resumen, se aprenderá a escuchar activamente, a recibir y dejarse provocar viviendo el presente, a “no hacer” sino a poner en marcha los mecanismos necesarios para “permitir que suceda”, al ser capaz de responder al impulso adecuado para la respuesta adecuada.

Por último, se aprenderá a improvisar para inventar lo que no se escribió o potenciar lo que llamamos la dramaturgia del actor: la capacidad que tiene un intérprete para crear más allá de las pautas que marca el guión.

 

 

;

Dades generals

Codi: 78414
Professor/a responsable:
SANDERSON PASTOR, JOHN DOUGLAS
Crèdits ECTS: 4,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 1,60
Càrrega no presencial: 2,40

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA ANGLESA
    Àrea: FILOLOGIA ANGLESA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 1,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix