Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2018-19

Aproximación a la expresión oral del actor y su función al servicio del personaje. A partir de un estudio de los órganos que generan la palabra hablada, se explorará el arte de la correcta elocución, las técnicas de su aprendizaje, los diferentes modos de interpretación oral y su concreción en la representación, teniendo siempre en cuenta su triple función comunicadora, caracterizadora y estética.

Por lo que respecta al Movimiento Expresivo, consiste en un trabajo práctico de toma de conciencia corporal para el desarrollo integral del actor. Su propósito es favorecer la comunicación y armonización entre los planos corporal, emocional y mental para así poder ampliar sus posibilidades expresivas y creativas.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

EXPERT EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Competències generals

  • CG3 : Determinar les parts constitutives dels conceptes bàsics que formen la teorització interpretativa i ser capaç de portar-la a la pràctica amb la pròpia experiència actoral.

 

Competències Específiques

  • CE8 : Coneixement i experimentació de tècniques bàsiques i específiques d'interpretació per a reforçar l'entrenament actoral
  • CE9 : Aproximació a l'expressió oral i a l'expressió corporal de l'actor i la seua funció al servei del personatge.

 

MÀSTER EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Competències generals

  • CG3 : Saber utilitzar-se un mateix com a instrument, integrant els recursos expressius, cos i veu, i els recursos cognitius i emocionals, al servei de la interpretació.

 

Competències Específiques

  • CE8 : Saber investigar per a concebre i fonamentar el procés creatiu personal, tant pel que fa a la metodologia de treball com a la renovació estètica.
  • CE9 : Conèixer els mètodes de la interpretació i els seus creadors més rellevants, els escrits teòrics, els seus fonaments i les seues aportacions a la interpretació, valorant la seua contemporaneïtat.

 

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Coneiximents/Continguts

  • CON5 : Conèixer els mètodes de la interpretació i els seus creadors més rellevants, els escrits teòrics, els seus fonaments i les seues aportacions a la interpretació, valorant la seua contemporaneïtat.

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Saber utilitzar-se com a instrument, integrant els recursos expressius, cos i veu, i els recursos cognitius i emocionals, al servei de la interpretació.

 

Capacitats/Competències

  • C11 : Saber investigar per a concebre i fonamentar el procés creatiu personal, tant pel que fa a la metodologia de treball com a la renovació estètica.

 

EXPERT/A EN ART DRAMÀTIC APLICAT

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON5 : Conèixer els mètodes de la interpretació i els seus creadors més rellevants, els escrits teòrics, els seus fonaments i les seues aportacions a la interpretació, valorant la seua contemporaneïtat.

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Saber utilitzar-se com a instrument, integrant els recursos expressius, cos i veu, i els recursos cognitius i emocionals, al servei de la interpretació.

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C11 : Saber investigar per a concebre i fonamentar el procés creatiu personal, tant pel que fa a la metodologia de treball com a la renovació estètica.
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C3 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • C4 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19

Sobre una somera base metodológica, el programa didáctico sobre la articulación de la voz se desarrolla e ilustra mediante series de ejercicios prácticos con la participación activa de los alumnos. Por lo que respecta al movimiento, con la música como vehículo, a través de la voz, la escucha, la respiración, el masaje, la relajación, el contacto, la imaginación, el juego… exploraremos las plásticas que habitamos, esas formas psico-corporales de estar y relacionarnos, de las que nuestro cuerpo es el reflejo. Desarrollando la escucha del cuerpo, puedo aprender a prepararlo para la escena, a trabajar desde la relajación en la acción y a concretar en él todas esas emociones, actitudes y circunstancias que necesito generar para encarnar un personaje.

 

 

;

Dades generals

Codi: 78413
Professor/a responsable:
SANDERSON PASTOR, JOHN DOUGLAS
Crèdits ECTS: 4,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 1,60
Càrrega no presencial: 2,40

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA ANGLESA
    Àrea: FILOLOGIA ANGLESA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 1,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix