Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2020-21
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
Context de l'assignatura per al curs 2020-21
L'assignatura (3 crèdits) forma part del mòdul "Contingut, Disseny i recursos en l'entorn digital", en la matèria obligatòria Redacció i continguts digitals audiovisuals.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències transversals
- CT1 : Desenvolupar la capacitat d'adaptació a nous entorns d'aprenentatge online i semipresencials.
- CT2 : Afavorir el desenvolupament de les habilitats necessàries per a una òptima interacció interpersonal i grupal que facilite el treball individual i en equip.
- CT3 : Dominar l'expressió escrita i la comunicació oral transmetent idees complexes amb claredat i rigor.
- CT4 : Afavorir la resolució de problemes amb idees innovadores i eficaces, d'acord amb la normativa i principis deontològics.
- CT5 : Desenvolupar l'exercici professional amb ple respecte als drets fonamentals i a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, als principis d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i d'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i als valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.
Competències generals
- CG2 : Saber prendre decisions estratègiques i tàctiques en comunicació digital considerant el context i l'usuari, comprenent els canvis i dinàmiques socials i els factors individuals que intervenen en els processos comunicacionals.
- CG3 : Formular i elaborar projectes de comunicació integrant coneixements i actituds per a realitzar propostes acadèmiques o professionals sobre entorns digitals.
Competències Específiques
- CE10 : Comparar i valorar les eines d'edició, creació i gestió de continguts digitals, en general, i dels audiovisuals, en particular.
- CE11 : Examinar críticament i discriminar els mitjans digitals com a font d'informació i investigació en comunicació.
- CE20 : Conèixer els fonaments i les tècniques de disseny i creació de continguts de qualitat per a elevar l'eficàcia i l'experiència de l'usuari en entorns digitals.
- CE22 : Saber aplicar els conceptes i les tècniques de la comunicació i dels seus canals digitals per a l'adequada gestió de les accions en àmbits professionals.
- CE7 : Aplicar els principis creatius en l'estratègia i elaboració de continguts en entorns digitals.
- CE9 : Dissenyar i elaborar continguts multimèdia digitals (redacció, àudio, vídeo, gràfics).
Competències bàsiques
- CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
- CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
- CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
- CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Al final d'aquest ensenyament, l'alumnat haurà sigut capaç de:
- Identificar les característiques de la redacció en els mitjans online.
- Crear continguts informatius i persuasius per a mitjans online.
- Experimentar les eines d'edició i publicació d'informació en Internet.
- Distingir les necessitats textuals de cada xarxa social.
- Crear continguts adaptats a les diferents Xarxes Socials Digitals.
- Identificar, analitzar i classificar informació rellevant per a distribuir-la de forma segmentada en una organització o col·lectiu.
- Diferenciar les característiques de la narrativa audiovisual en entorns digitals.
- Analitzar les estructures i modalitats d'interacció del relat audiovisual.
- Investigar els factors implicats en la viralización dels vídeos.
- Comparar i manejar eines de creació, edició, publicació i gestió de continguts audiovisuals.
- Crear un contingut audiovisual adequat a un projecte, objectiu i públic concret.
- Avaluar els resultats alacanzados amb el contingut audiovisual publicat.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
• Conèixer les característiques de la redacció en els mitjans online.
• Aplicar aquestes característiques a la creació de continguts informatius i persuasius per a mitjans en línia.
• Fer servir les eines d'edició i publicació d'informació a Internet, redactant peces informatives.
• Elaborar continguts adaptats a les necessitats textuals de cada xarxa social.
• Crear un contingut audiovisual adequat a un projecte, objectiu i públic concret.
• Comparar i utilitzar eines de creació, edició, publicació i gestió de continguts audiovisuals.
• Avaluar els resultats assolits amb el contingut audiovisual publicat.
;