Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2020-21

El Trabajo de Fin de Máster está orientados a evaluar la aplicación y desarrollo de las competencias y conocimientos adquiridos asociados a cada título.


De acuerdo con el Reglamento de la Facultad de Filosofía y Letras sobre Trabajos Fin de Grado y Trabajos Fin de Máster (BOUA de 22 noviembre de 2019), los temas a desarrollar se aglutinarán en líneas generales de trabajo que podrán corresponder a una de las siguientes modalidades:

- Trabajos de aplicación, experimentación o valoración de procesos, que permitan la búsqueda, organización o interpretación de datos relevantes vinculados a cada titulación.

- Trabajos de revisión e investigación bibliográfica centrados en cualquiera de los campos relacionados con cada titulación.

- Cualquier otra línea de trabajo que ofrezca alguno de los departamentos responsables de la impartición del TFM.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Planificar i gestionar activitats de turisme cultural amb respecte als drets fonamentals d'una societat democràtica, especialment, a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, als principis d'igualtat d'oportunitats, i a la integració de les persones amb discapacitat.
  • CT2 : Utilitzar eines informàtiques i tecnologies d'informació i comunicació, incloent l'accés a bases de dades diverses (bibliografia, legislació, estadística,...).
  • CT3 : Comunicar de manera oral i escrita en castellà en grau suficient per a elaborar i defensar projectes correctament.
  • CT4 : Definir situacions integrant variables múltiples i planificar projectes de desenvolupament territorial.
  • CT5 : Optimitzar coneixements diversos en l'organització d'equips de treball, amb hàbit de col·laboració i compromís en la resolució d'aquells conflictes que pogueren sorgir.
  • CT6 : Adoptar decisions en la solució de problemes: anàlisi, identificació de les causes i alternatives de solució, selecció i avaluació de les més idònies.

 

Competències generals

  • CG1 : Comprendre tots els elements i factors que intervenen en el desenvolupament del turisme cultural.
  • CG10 : Interpretar i difondre resultats de la gestió del turisme cultural.
  • CG2 : Analitzar, amb capacitat crítica i autocrítica, les diverses manifestacions, activitats i projectes relacionats amb el turisme cultural.
  • CG3 : Utilitzar mètodes i tècniques per a la iniciació a la investigació en turisme cultural.
  • CG4 : Assumir un compromís ètic i responsable en l'aplicació de coneixements i presa de decisions relacionades amb el desenvolupament del turisme cultural.
  • CG5 : Manejar les fonts d'informació relacionades amb el turisme cultural.
  • CG6 : Redactar diagnòstics i estratègies per a desenvolupar el turisme cultural en territoris i destinacions turístiques.
  • CG7 : Contribuir a un desenvolupament sostenible del turisme.
  • CG8 : Adaptar-se amb creativitat i esperit emprenedor a l'àmbit del turisme cultural.
  • CG9 : Identificar oportunitats per al desenvolupament del turisme cultural.

 

Competències Específiques

  • CE1 : Emprar metodologies específiques per a dissenyar activitats i productes de turisme cultural que garantisquen la conservació dels recursos.
  • CE10 : Manejar adequadament els conceptes vinculats a la gestió turística del patrimoni cultural.
  • CE11 : Interpretar els vincles entre patrimoni cultural i desenvolupament territorial i turístic.
  • CE12 : Utilitzar les eines específiques per al desenvolupament i disseny de projectes turístics vinculats al patrimoni històric i cultural.
  • CE13 : Valorar experiències i casos de desenvolupament de turisme cultural a partir de la identificació d'elements determinants i efectes resultants.
  • CE14 : Interpretar el context del patrimoni objecte d'ús turístic i la diversitat social i cultural com a fonament del seu desenvolupament turístic.
  • CE15 : Elaborar inventaris de béns d'interès històric-artístic, etnogràfic, arqueològic i industrial per al seu ús turístic.
  • CE2 : Utilitzar els coneixements i tècniques apreses per a plantejar iniciatives de renovació i innovació de l'oferta de turisme cultural.
  • CE3 : Analitzar les tendències de mercat i consum que afecten el turisme cultural i els patrons que guien al consumidor d'aquesta mena de productes.
  • CE4 : Aplicar les variables econòmiques, jurídiques, socials i del marc polític que incideixen en el turisme, per a l'impuls dels processos de valorització dels recursos d'interès cultural.
  • CE5 : Comprendre els principis que regeixen la integració dels recursos del patrimoni cultural en la planificació territorial turística.
  • CE6 : Aplicar els coneixements sobre el mercat i la creació d'empreses per a plantejar projectes de turisme cultural.
  • CE7 : Avaluar la potencialitat dels recursos per a dissenyar espais i productes sobre la base de béns culturals.
  • CE8 : Analitzar i diagnosticar l'estat de conservació i qualitat dels béns culturals vinculats a l'ús turístic.
  • CE9 : Elaborar materials apropiats per a interpretar i difondre els valors del patrimoni cultural amb finalitats turístics.

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigit o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Seleccionar i manejar de forma adequada les fonts necessàries per al desenvolupament del projecte.
  • Contrastar i valorar amb esperit crític les diferents fonts d'informació consultades.
  • Seleccionar i aplicar la metodologia adequada als objectius del treball.
  • Aplicar correctament les tècniques i mètodes de treball per al tractament de la informació segons les característiques dels recursos culturals estudiats i el tema tractat.
  • Revisar i analitzar la bibliografia existent relacionada amb turisme cultural per a establir l'estat actual del seu coneixement com a punt de partida per a fonamentar el tema tractat.
  • Desenvolupar les competències adquirides en els diferents mòduls formatius del pla d'estudis en l'elaboració d'informes i projectes per a casos concrets.
  • Aplicar els coneixements adquirits a les circumstàncies reals de destinacions i recursos turístics relacionats amb el desenvolupament i gestió de l'oferta de turisme cultural.
  • Proposar l'aplicació de models i tècniques específiques per a l'adequada gestió turística de recursos i destinacions de turisme cultural.
  • Elaborar un projecte organitzat amb una estructura prefixada: objectius, metodologia i fonts, anàlisis i diagnòstic, resultats, propostes d'actuació i conclusions.
  • Identificar oportunitats de creació i millora de destinacions i recursos de turisme cultural, així com de productes nous relacionats amb la cultura.
  • Elaborar projectes turístics sostenibles dirigits a millorar la gestió turística dels recursos del patrimoni cultural que promoguen el desenvolupament local i redunden en la seua salvaguarda i protecció.
  • Aplicar les noves eines relacionades amb les tecnologies de la informació i la comunicació al desenvolupament de projectes de turisme cultural.
  • Redactar correctament un text acadèmic.
  • Exposar i defensar en forma oral i pública davant tribunal el treball realitzat.
  • Interpretar amb esperit crític els resultats i conclusions obtingudes, i identificar limitacions i possibilitats de noves vies de treball.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21

·         Manejar y elaborar bibliografía científica.

·         Utilizar adecuadamente técnicas y métodos de estudio, recurriendo a las nuevas tecnologías.

·         Aplicar cuestiones básicas del turismo cultural y plantear hipótesis sobre las mismas.

·         Aplicar con destreza las técnicas para desarrollar un trabajo de investigación científica.

·         Analizar las fuentes de información recogidas.

·         Sintetizar los conocimientos adquiridos a través del proceso de investigación.

·         Redactar de manera estructurada un proyecto de investigación.

·         Planificar y desarrollar la defensa ante un tribunal público de un proyecto integral que sintetice las enseñanzas cursadas.

 

 

;

Dades generals

Codi: 48921
Professor/a responsable:
SUCH CLIMENT, MARIA PAZ
Crèdits ECTS: 9,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 8,10

Departaments amb docència

  • Dep.: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Àrea: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,07
  • Dep.: ESTUDIS JURÍDICS DE L'ESTAT
    Àrea: DRET ADMINISTRATIU
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,07
  • Dep.: GEOGRAFIA HUMANA
    Àrea: GEOGRAFIA HUMANA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,24
  • Dep.: HUMANITATS CONTEMPORÀNIES
    Àrea: ANTROPOLOGIA SOCIAL
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,03
  • Dep.: PREHISTÒRIA, ARQUEOLOGIA, HISTÒRIA ANTIGA, FILOLOGIA GREGA I FIL. LLATINA
    Àrea: ARQUEOLOGIA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,07
  • Dep.: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMÀTICS
    Àrea: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMÀTICS
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,07
  • Dep.: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL I GEOGRAFIA FÍSICA
    Àrea: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,28
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: SOCIOLOGIA I
    Àrea: SOCIOLOGIA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,07

Estudis en què s'imparteix