Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2020-21

DATOS GENERALES DE DENOMINACIÓN DE LA ASIGNATURA: Historia y Arte para el Turismo CURSO: 1º SEMESTRE: 2º CRÉDITOS ECTS: 3 DEPARTAMENTO Y ÁREAS: Historia Medieval, Historia Moderna y Ciencias y Técnicas Historiográficas. Humanidades Contemporáneas ESTUDIOS EN LOS QUE SE IMPARTE: Máster Universitario en Turismo Cultural CONTEXTO DE LA ASIGNATURA. Esta asignatura contempla una aproximación a los recursos históricos y artísticos aplicados al desarrollo del turismo cultural. PROFESOR/A RESPONSABLE: Juan Antonio Barrio Barrio. PROFESORADO: María del Mar García Arenas.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Planificar i gestionar activitats de turisme cultural amb respecte als drets fonamentals d'una societat democràtica, especialment, a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, als principis d'igualtat d'oportunitats, i a la integració de les persones amb discapacitat.
  • CT2 : Utilitzar eines informàtiques i tecnologies d'informació i comunicació, incloent l'accés a bases de dades diverses (bibliografia, legislació, estadística,...).
  • CT3 : Comunicar de manera oral i escrita en castellà en grau suficient per a elaborar i defensar projectes correctament.
  • CT4 : Definir situacions integrant variables múltiples i planificar projectes de desenvolupament territorial.
  • CT5 : Optimitzar coneixements diversos en l'organització d'equips de treball, amb hàbit de col·laboració i compromís en la resolució d'aquells conflictes que pogueren sorgir.
  • CT6 : Adoptar decisions en la solució de problemes: anàlisi, identificació de les causes i alternatives de solució, selecció i avaluació de les més idònies.

 

Competències generals

  • CG3 : Utilitzar mètodes i tècniques per a la iniciació a la investigació en turisme cultural.
  • CG4 : Assumir un compromís ètic i responsable en l'aplicació de coneixements i presa de decisions relacionades amb el desenvolupament del turisme cultural.
  • CG5 : Manejar les fonts d'informació relacionades amb el turisme cultural.
  • CG6 : Redactar diagnòstics i estratègies per a desenvolupar el turisme cultural en territoris i destinacions turístiques.
  • CG7 : Contribuir a un desenvolupament sostenible del turisme.
  • CG8 : Adaptar-se amb creativitat i esperit emprenedor a l'àmbit del turisme cultural.
  • CG9 : Identificar oportunitats per al desenvolupament del turisme cultural.

 

Competències Específiques

  • CE1 : Emprar metodologies específiques per a dissenyar activitats i productes de turisme cultural que garantisquen la conservació dels recursos.
  • CE12 : Utilitzar les eines específiques per al desenvolupament i disseny de projectes turístics vinculats al patrimoni històric i cultural.
  • CE14 : Interpretar el context del patrimoni objecte d'ús turístic i la diversitat social i cultural com a fonament del seu desenvolupament turístic.
  • CE15 : Elaborar inventaris de béns d'interès històric-artístic, etnogràfic, arqueològic i industrial per al seu ús turístic.
  • CE2 : Utilitzar els coneixements i tècniques apreses per a plantejar iniciatives de renovació i innovació de l'oferta de turisme cultural.
  • CE3 : Analitzar les tendències de mercat i consum que afecten el turisme cultural i els patrons que guien al consumidor d'aquesta mena de productes.
  • CE5 : Comprendre els principis que regeixen la integració dels recursos del patrimoni cultural en la planificació territorial turística.
  • CE7 : Avaluar la potencialitat dels recursos per a dissenyar espais i productes sobre la base de béns culturals.
  • CE8 : Analitzar i diagnosticar l'estat de conservació i qualitat dels béns culturals vinculats a l'ús turístic.

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigit o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Avaluar les possibilitats que la Història i el relat històric poden exercir com a recursos turístics.
  • Distingir i analitzar la riquesa històric-artística com a element divulgador d'identitats locals a través del desenvolupament turístic.
  • Identificar les noves tendències creatives i artístiques que modelen l'oferta de turisme cultural.
  • Crear itineraris de turisme cultural en funció del patrimoni històric artístic, vinculant-lo a casos concrets.
  • Comprendre els museus com a espais dinàmics d'oci, aprenentatge i socialització per a residents i visitants.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21

• Evaluar las posibilidades que la Historia y el relato histórico pueden desempeñar como recursos turísticos
• Distinguir y analizar la riqueza histórico-artística como elemento divulgador de identidades locales a través del desarrollo turístico.
• Crear itinerarios de turismo cultural en función del patrimonio histórico artístico, vinculándolo a casos concretos.
• Comprender los fundamentos teóricos de la interpretación del patrimonio artístico.
• Entender el papel del patrimonio artístico como herramienta para el desarrollo turístico.
• Aplicar metodologías específicas para diseñar proyectos de interpretación del patrimonio histórico.

 

 

;

Dades generals

Codi: 48916
Professor/a responsable:
SOLER MILLA, JUAN LEONARDO
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: HUMANITATS CONTEMPORÀNIES
    Àrea: HISTÒRIA DE L'ART
    Crèdits teòrics: 0,3
    Crèdits pràctics: 0,3
  • Dep.: HISTÒRIA MEDIEVAL, HISTÒRIA MODERNA I CIÈNCIES I TÈC. HISTORIOGRÀFIQUES
    Àrea: HISTÒRIA MODERNA
    Crèdits teòrics: 0,3
    Crèdits pràctics: 0,3
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix