Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

La asignatura proporciona al alumnado el conocimiento sobre los elementos que constituyen un sistema de medida electrónico. Para ello la asignatura se estructura en cuatro bloques, en los que se describen las características, ventajas y limitaciones de los diferentes tipos de subsistemas: sensores, actuadores, acondicionadores y subsistemas de adquisición y distribución de la señal. La asignatura se organiza en clases de teoría y laboratorio, en las cuales se propondrán diferentes actividades para realizar tanto de forma individual como en grupos. Las actividades de teoría se realizarán en un aula de teoría, mientras que las prácticas de laboratorio se realizarán en el Laboratorio de Electrónica de la Escuela Politécnica Superior.

Se recomiendan conocimientos previos de Electrónica Analógica y Sistemas Electrónicos Digitales.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT11 : Tenir capacitat per a l'aprenentatge autònom.
  • CT15 : Capacitat d'adoptar el mètode científic en el plantejament i realització de treballs diversos, tant a nivell acadèmic com professional.
  • CT2 : Ser capaç de gestionar la informació i el coneixement en l'àmbit disciplinar propi i tenir un nivell d'usuari en les eines bàsiques en TIC.
  • CT3 : Ser capaç de comunicar-se correctament, en els registres oral i escrit, en l'àmbit disciplinar propi.
  • CT4 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CT5 : Capacitat d'organització i planificació.
  • CT6 : Capacitat per a resoldre problemes.
  • CT8 : Tenir capacitat per a treballar en equips de la mateixa disciplina o interdisciplinaris.
  • CT9 : Tenir capacitat de raonament crític.

 

Competències específiques:>>Mòdul de tecnologies de telecomunicació.

  • CTT15 : Capacitat per a desenvolupar instrumentació electrònica, a més de transductors, actuadors i sensors.

 

Competències bàsiques i generals

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • O1 : Capacitat per a projectar, calcular i dissenyar productes, processos i instal·lacions en tots els àmbits de l'enginyeria de telecomunicació.
  • O12 : Tenir habilitats per a l'aprenentatge continuat, autodirigit i autònom.
  • O8 : Capacitat per a l'aplicació dels coneixements adquirits i resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis i mulitidisciplinaris, amb capacitat per a integrar coneixements.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Saber dissenyar i fabricar circuits integrats.
  • Saber dissenyar components de comunicacions, com ara encaminadors, commutadors, concentradors, emissors i receptors en bandes diferents.
  • Saber utilitzar dispositius lògics programables, a més de dissenyar sistemes electrònics avançats, tant analògics com digitals.
  • Saber dissenyar sistemes electrònics avançats, tant analògics com digitals.
  • Saber dissenyar components de comunicacions, com ara encaminadors, commutadors, concentradors, emissors i receptors en bandes diferents.
  • Saber comprendre i dominar els llenguatges de descripció de maquinari per a circuits d'alta complexitat.
  • Saber utilitzar dispositius lògics programables, a més de dissenyar sistemes electrònics avançats, tant analògics com digitals.
  • Saber desenvolupar instrumentació electrònica, a més de transductors, actuadors i sensors.
  • Saber emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
  • Saber considerar l'ètica i la integritat intel·lectual com a valors essencials de la pràctica professional, a més dels valors d'igualtat.
  • Saber assimilar i adaptar-se a l'evolució contínua de la tecnologia en l'àmbit de desenvolupament professional.
  • Saber adoptar el mètode científic en el plantejament i la realització de treballs diversos, tant acadèmics com professionals.
  • Ser autocrític en l'anàlisi i millora de la qualitat d'un projecte.
  • Saber assimilar amb facilitat tecnologies actuals, gràcies a la formació analítica i crítica suficient.
  • Saber motivar i tenir motivació per la qualitat i la sostenibilitat.
  • Saber transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic multidisciplinari.
  • Ser responsable en el compliment d'objectius i terminis.
  • Saber treballar en grup.
  • Saber fer frontar, projectar i resoldre problemes reals de la societat en l'àmbit de l'enginyeria.
  • Conéixer i saber aplicar, autònomament i interdisciplinària, nous conceptes i mètodes.
  • Saber gestionar la informació i el coneixement en l'àmbit disciplinar, a més de fer servir com a usuari les eines bàsiques en TIC.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

- Conocer los elementos que constituyen un sistema de medida electrónico.

- Conocer las características, ventajas y limitaciones de los diferentes tipos de subsistemas: sensores, actuadores, acondicionadores, y subsistemas de adquisición y distribución de la señal.

 

 

;

Dades generals

Codi: 46808
Professor/a responsable:
GALIANA MERINO, JUAN JOSE
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FÍSICA, ENGINYERIA DE SISTEMES I TEORIA DEL SENYAL
    Àrea: TEORIA DEL SENYAL I COMUNICACIONS
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix