Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2018-19
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19
Context de l'assignatura per al curs 2018-19
La segunda parte del Máster, del que esta materia forma parte, supone la iniciación del estudiante en la investigación y la gestión pesquera. Esta materia en concreto le aporta la formación necesaria para que conozca las fuentes de información más relevantes sobre el tema de investigación que ha elegido, los métodos y técnicas aplicables en una investigación en este tema y las bases para planificar el trabajo de investigación. Asimismo, se potencian las aptitudes y actitudes del estudiante para que sea capaz de trabajar y aprender autónomamente, integrar conocimientos, desarrollar su espíritu crítico para que pueda analizar y resolver los problemas que se le plantean, y beneficiarse de la orientación que recibe por parte del tutor y de su inserción en un grupo de trabajo.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG0 : Parlar bé en públic.
- CG1 : Saber integrar coneixements científics i tècnics i aplicar-los críticament.
- CG2 : Tenir capacitat d'autoaprenentatge i de treballar autònomament.
- CG5 : Ser capaç de cercar informació científica o tècnica i tractar-la selectivament.
- CG6 : Tenir experiència per a aplicar tècniques i metodologies per a aconseguir objectius professionals o de recerca prèviament determinats i saber valorar-ne objectivament la significació dels resultats i les conclusions.
- CG7 : Tenir experiència en l'anàlisi de resultats o estratègies i en l'elaboració de conclusions que aporten un esclariment dels problemes i puguen comportar-ne la solució.
- CG8 : Tenir capacitat de resposta davant situacions imprevistes i aptitud per a reorientar-hi l'estratègia si cal.
- CG9 : Saber comunicar els raonaments i les conclusions propis tant a una audiència general com a un públic especialitzat.
Competències específiques (CE)
- CE20 : Aprendre a desenvolupar projectes de recerca en funció dels problemes particulars, des de l'àmbit tècnic fins a l'institucional.
- CE37 : Capacitar-se en la cerca d'informació científica o tècnica i en el tractament selectiu d'aquesta.
- CE38 : Saber planificar el treball per a la millor consecució dels objectius fixats i l'optimització del temps.
Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)
- CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser en gran part autodirigida o autònoma.
- CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
- CB9 : Saber comunicar les conclusions i els coneixements propis, i les raons últimes que els sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Estar capacitat per a la cerca d'informació científica o tècnica i el tractament selectiu d'aquesta.
- Desenvolupar criteris per a definir els objectius d'una investigació o d'un projecte professional.
- Saber planificar el treball per a la millor consecució dels objectius fixats i l'optimització del temps.
- Saber integrar coneixements i aprendre a analitzar i contrastar resultats o estratègies.
- Valorar l'orientació rebuda per a planificar i fer el treball, a més de fomentar el diàleg, l'esperit crític i la capacitat d'integració en un equip de treball.
- Estar capacitat per a l'autoaprenentatge i el treball autònom.
- Millorar la capacitat de resposta davant situacions imprevistes i l'aptitud per a reorientar una investigació o un projecte si cal.
- Adquirir una formació aplicada a un tema específic. Hi ha, en cada cas, uns objectius de formació particulars, segons el tema d'investigació, a fi de proporcionar una major competència en l'especialitat concreta.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19
El objetivo de la asignatura es que el estudiante sea capaz de plantear un proyecto de investigación original, coherente y riguroso que puede coincidir o no con el que posteriormente desarrollará en su TFM
;