Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2017-18
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
Context de l'assignatura per al curs 2017-18
Asignatura del Máster en Investigación Criminal y Ciencias Forenses que aborda las medidas especiales y los nuevos actos de investigación para hacer frente a las principales formas de delincuencia actuales desde una perspectiva especializada.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG2 : Capacitat per a comunicar oralment i per escrit, redactar documents científics i tècnics, usar el llenguatge especialitzat i comunicar-se amb públics especialitzats i no especialitzats, de manera clara i amb llenguatge apropiat a l'àmbit de la criminologia.
- CG4 : Capacitat d'aprenentatge i autoaprenentatge: cerca d'informació, anàlisi, síntesi, crítica, disseny, gestió i execució d'un projecte o treball, de manera personal o autònoma, en l'àmbit de la criminologia.
- CG6 : Habilitat en les TIC: ús de les tecnologies de la informació i la comunicació com a eines d'expressió i comunicació, d'accés a les fonts d'informació, d'arxiu de dades i documents, d'aprenentatge, recerca i treball col·laboratiu.
Competències específiques (CE)
- CE16 : Habilitat per a aplicar coneixements de fonètica auditiva i de fonètica acústica a la investigació de casos d'identificació de parlants i la determinació o atribució de l'autoria d'elements probatoris orals.
- CE17 : Comprendre la importància del respecte als drets fonamentals en la investigació penal, per a evitar nul·litats probatòries.
- CE26 : Conèixer els requisits de les actuacions desenvolupades en la investigació, perquè puguen arribar a aconseguir valor probatori.
- CE3 : Capacitat de reunir, seleccionar i interpretar dades rellevants en procediments o investigacions criminològiques, per a emetre judicis de valor.
- CE4 : Capacitat crítica per a identificar el problema concret que hi ha en cada cas estudiat, formular-hi les qüestions especialitzades presents i dissenyar-ne l'estratègia de resolució.
Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)
- CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
- CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis, o pluridisciplinaris, relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
- CB9 : Saber comunicar les conclusions pròpies, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.
Competències transversals
- CT1 : Capacitat per a desenvolupar l'exercici professional amb ple respecte dels drets fonamentals i de la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, dels principis d'igualtat d'oportunitats i d'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i dels valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conéixer els nous mitjans d'investigació en el procés penal.
- Conéixer, valorar i ser capaç de dissenyar línies d'investigació, específiques i especials sobre noves formes de delinqüència.
- Conéixer i ser capaç d'analitzar la doctrina jurisprudencial sobre l'ús de noves tecnologies en la investigació penal.
- Conéixer els continguts necessaris per a saber incorporar al procés penal peces de convicció singulars, com ara els suports informàtics, enregistraments aleatoris, etc.
- Conéixer els requisits de la cadena de custòdia del material probatori.
- Ser capaç de comprendre i resoldre problemes específics en relació amb els diversos mitjans probatoris, pràctica i assegurament de la prova de noves formes de delinqüència.
- Conéixer les alternatives a les mesures cautelars tradicionals i saber determinar els criteris que n'aconsellen l'adopció en atenció a les circumstàncies concretes de l'imputat, a fi d'emetre un informe criminològic.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
Los descritos como "Generales".
;