Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

Los dispositivos móviles integran diferentes tecnologías hardware cuyas capacidades aumentan sus prestaciones y posibles aplicaciones. Sensores con información básica (acelerómetro, magnetómetro, giroscopo, sensor tactil), dispositivos de captación óptica (cámara foto, video), sensores de redes GPS, interfaces HMI (voz, pantalla táctil) o hardware de comunicación (GSM, GPRS, WI-FI, Bluetooth,...) son ejemplos de dichos sistemas, los cuales son empleados en todo tipo de aplicaciones comerciales. Las aplicaciones suelen utilizar las prestaciones básicas de cada uno de ellos dejando, en muchos casos, la posibilidad de ampliar su uso mediante la programación optimizada de cada tecnología. Existen, por lo tanto, posibilidades de ampliar la programación del hardware integrado en los dispositivos móviles para crear nuevas soluciones, proponer mejoras en las existentes y desarrollar aplicaciones de interés en diferentes tipos de entornos. Este es el contexto donde la asignatura analizará dichas posibilidades junto con la propuesta de casos de uso y el desarrollo de prácticas relacionadas.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

MÀSTER UNIVERSITARI EN DESENVOLUPAMENT DE PROGRAMARI PER A DISPOSITIUS MÒBILS

 

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Saber aplicar els coneixements adquirits a problemes reals, relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CG10 : Saber projectar, dissenyar, desenvolupar, implantar i mantenir productes, aplicacions i serveis per a dispositius mòbils, tenint en compte aspectes tècnics, econòmics i d'eficiència.
  • CG11 : Saber dirigir els projectes relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils, complint-ne la normativa vigent i assegurant la qualitat del servei.
  • CG2 : Ser capaç de treballar i aprendre de manera autodirigida o autònoma.
  • CG3 : Adaptar-se a noves situacions, en entorns nous o poc coneguts, fomentant la creativitat, la capacitat crítica i l'esperit emprenedor.
  • CG4 : Ser eficient en contextos pluridisciplinaris o internacionals, aportant-hi solucions des del punt de vista de les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CG5 : Conèixer i aplicar en cada situació les responsabilitats socials, ètiques i legals vinculades a l'aplicació dels coneixements propis.
  • CG6 : Saber comunicar els coneixements, els resultats i les conclusions de l'exercici professional a públics especialitzats i no especialitzats, de manera clara i sense ambigüitats.
  • CG7 : Gestionar la informació i els recursos disponibles.
  • CG8 : Ser capaç de treballar en equip, amb iniciativa i esperit col·laborador.
  • CG9 : Ser capaç d'adaptar-se a l'ambient canviant propi de la disciplina i de comprendre i aplicar els nous avanços tecnicocientífics relacionats amb els dispositius mòbils.

 

Competències específiques (CE)

  • CE10 : Dissenyar i desenvolupar aplicacions per a dispositius mòbils, fent ús de sensors i dispositius externs.
  • CE11 : Dissenyar i desenvolupar aplicacions optimitzades per a les diverses arquitectures dels dispositius mòbils.

 

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT1 : Competències en un idioma estranger.
  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

MÀSTER UNIVERSITARI EN DESENVOLUPAMENT DE PROGRAMARI PER A DISPOSITIUS MÒBILS

 

Competències transversals

  • CT1 : Ser capaç de rebre i transmetre informació en altres idiomes, principalment anglès.
  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

Competències generals

  • CG1 : Saber aplicar els coneixements adquirits a problemes reals relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CG2 : Ser capaços de treballar i aprendre de forma autodirigida o autònoma.
  • CG3 : Adaptar-se a noves situacions, en entorns nous o poc coneguts, fomentant la creativitat, la capacitat crítica i l'esperit emprenedor.
  • CG5 : Conèixer i aplicar en cada situació les responsabilitats socials, ètiques i legals vinculades a l'aplicació dels coneixements.
  • CG6 : Saber comunicar els coneixements, resultats i conclusions del seu acompliment professional a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • CG7 : Gestionar la informació i els recursos disponibles.
  • CG8 : Ser capaç de treballar en equip amb iniciativa i esperit col·laborador.
  • CG9 : Ser capaços d'adaptar-se a l'ambient canviant propi de la disciplina i de comprendre i aplicar els nous avanços tecnicocientífics relacionats amb els dispositius mòbils.

 

Competències Específiques

  • CE10 : Dissenyar i desenvolupar aplicacions per a dispositius mòbils fent ús de sensors i perifèrics.
  • CE11 : Dissenyar i desenvolupar aplicacions optimitzades per a les diferents arquitectures dels dispositius mòbils.

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conéixer les classes, les característiques i les aplicacions dels sensors que incorporen els dispositius.
  • Ser capaç d'accedir als sensors i obtenir-ne òptimament les lectures, reduint el consum energètic tant com siga possible.
  • Ser capaç d'aprofitar els sensors i el maquinari del dispositiu per a millorar la usabilitat i accessibilitat de les aplicacions.
  • Conéixer l'arquitectura de maquinari dels dispositius i ser capaç d'implementar-hi aplicacions optimitzades.
  • Ser capaç d'establir una comunicació entre els dispositius mòbils i altres dispositius externs, connectats bé de manera física o sense fil.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

  • Conocer los distintos tipos de sensores que incorporan los dispositivos, sus características, y las aplicaciones que pueden tener.
  • Ser capaz de acceder a los sensores y obtener las lecturas que nos proporcionan de forma óptima, reduciendo en la medida de lo posible el consumo energético.
  • Ser capaz de aprovechar los sensores y el hardware del dispositivo para mejorar la usabilidad y accesibilidad de las aplicaciones.
  • Conocer la arquitectura hardware de los dispositivos, y ser capaz de implementar aplicaciones optimizadas para ella.
  • Ser capaz de establecer una comunicación entre los dispositivos móviles y otros dispositivos externos, conectados bien de forma física o inalámbrica.
  • Analizar la posibilidades de las tecnologías integradas en los móviles para el desarrollo de aplicaciones de monitorización y control en entornos acotados (domésticos, industriales, servicios digitales para la vida asistida por el entorno, etc..)

 

 

;

Dades generals

Codi: 43287
Professor/a responsable:
LUCAS IBAÑEZ, LUIS
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: TECNOLOGIA INFORMÀTICA I COMPUTACIÓ
    Àrea: ARQUITECTURA I TECNOLOGIA DE COMPUTADORS
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix