Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2017-18

La gran mayoría de dispositivos móviles actuales cuentan con un gran número de funcionalidades multimedia, como la reproducción y captura de audio y video, toma y procesamiento de fotografías, streaming de medios, y posibilidad de mostrar animaciones y gráficos 2D y 3D. En esta asignatura se estudiará cómo implementar este tipo de funcionalidades de forma adecuada a estos dispositivos, seleccionando los formatos apropiados y las tecnologías que nos permitan almacenar y distribuir estos medios que podrán ser producidos o consumidos desde los diferentes terminales móviles. También se estudiará la librería OpenGL ES, versión para dispositivos móviles de OpenGL, que nos permitirá mostrar gráficos 3D con un alto rendimiento.

Se recomienda haber cursado previamente las asignaturas "Tecnologías para el desarrollo de aplicaciones para dispositivos móviles" e "Interfaz de usuario en dispositivos móviles".

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

MÀSTER UNIVERSITARI EN DESENVOLUPAMENT DE PROGRAMARI PER A DISPOSITIUS MÒBILS

 

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Saber aplicar els coneixements adquirits a problemes reals, relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CG10 : Saber projectar, dissenyar, desenvolupar, implantar i mantenir productes, aplicacions i serveis per a dispositius mòbils, tenint en compte aspectes tècnics, econòmics i d'eficiència.
  • CG11 : Saber dirigir els projectes relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils, complint-ne la normativa vigent i assegurant la qualitat del servei.
  • CG2 : Ser capaç de treballar i aprendre de manera autodirigida o autònoma.
  • CG3 : Adaptar-se a noves situacions, en entorns nous o poc coneguts, fomentant la creativitat, la capacitat crítica i l'esperit emprenedor.
  • CG4 : Ser eficient en contextos pluridisciplinaris o internacionals, aportant-hi solucions des del punt de vista de les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CG5 : Conèixer i aplicar en cada situació les responsabilitats socials, ètiques i legals vinculades a l'aplicació dels coneixements propis.
  • CG6 : Saber comunicar els coneixements, els resultats i les conclusions de l'exercici professional a públics especialitzats i no especialitzats, de manera clara i sense ambigüitats.
  • CG7 : Gestionar la informació i els recursos disponibles.
  • CG8 : Ser capaç de treballar en equip, amb iniciativa i esperit col·laborador.
  • CG9 : Ser capaç d'adaptar-se a l'ambient canviant propi de la disciplina i de comprendre i aplicar els nous avanços tecnicocientífics relacionats amb els dispositius mòbils.

 

Competències específiques (CE)

  • CE7 : Conèixer i aplicar els diversos enfocaments i tecnologies per a generar gràfics i animacions 2D/3D en aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CE8 : Conèixer i aplicar els diversos enfocaments i tecnologies per a continguts multimèdia en dispositius mòbils.

 

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT1 : Competències en un idioma estranger.
  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

MÀSTER UNIVERSITARI EN DESENVOLUPAMENT DE PROGRAMARI PER A DISPOSITIUS MÒBILS

 

Competències transversals

  • CT1 : Ser capaç de rebre i transmetre informació en altres idiomes, principalment anglès.
  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

Competències generals

  • CG1 : Saber aplicar els coneixements adquirits a problemes reals relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CG2 : Ser capaços de treballar i aprendre de forma autodirigida o autònoma.
  • CG3 : Adaptar-se a noves situacions, en entorns nous o poc coneguts, fomentant la creativitat, la capacitat crítica i l'esperit emprenedor.
  • CG5 : Conèixer i aplicar en cada situació les responsabilitats socials, ètiques i legals vinculades a l'aplicació dels coneixements.
  • CG6 : Saber comunicar els coneixements, resultats i conclusions del seu acompliment professional a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • CG7 : Gestionar la informació i els recursos disponibles.
  • CG8 : Ser capaç de treballar en equip amb iniciativa i esperit col·laborador.
  • CG9 : Ser capaços d'adaptar-se a l'ambient canviant propi de la disciplina i de comprendre i aplicar els nous avanços tecnicocientífics relacionats amb els dispositius mòbils.

 

Competències Específiques

  • CE7 : Conèixer i aplicar els diferents enfocaments i tecnologies per a la generació de gràfics i animacions 2D/3D en aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CE8 : Conèixer i aplicar els diferents enfocaments i tecnologies per a continguts multimèdia en dispositius mòbils.

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conéixer els enfocaments i les tecnologies per a generar gràfics 2D i 3D en aplicacions per a mòbils.
  • Conéixer els formats d'àudio i vídeo suportats pels dispositius i les seues característiques. Ser capaç de seleccionar la codificació més adequada a aquests mitjans, la qual proporcione una major compatibilitat, qualitat i optimització de l'amplada de banda.
  • Ser capaç de reproduir, capturar, emmagatzemar i processar diversos tipus de mitjans des dels dispositius.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18

  • Conocer los formatos de audio y vídeo compatibles con dispositivos móviles y ser capaz de seleccionar aquellos más adecuados para una aplicación determinada.
  • Conocer las diferentes formas de suministrar audio y vídeo a dispositivos móviles y las implicaciones que cada una de ellas conlleva en el momento de diseñar una aplicación multimedia.
  • Conocer y saber integrar diferentes mecanismos de reproducción de audio y vídeo en aplicaciones móviles, que se adapten a las necesidades de cada aplicación.
  • Ser capaz de capturar, almacenar y difundir de forma adecuada diferentes tipos de medios utilizando el hardware integrado en los dispositivos.
  • Ser capaz de procesar diferentes tipos de medios (audio, vídeo, imagen) utilizando las tecnologías disponibles para optimizar el procesamiento en cada caso.
  • Ser capaz de implantar un sistema de difusión de medios mediante streaming en directo y vídeo bajo demanda (VOD) orientado a dispositivos móviles, que nos permita emitir video tanto desde un servidor como desde un dispositivo móvil. 
  • Conocer las características de OpenGL ES y las diferencias con OpenGL, y ser capaz de integrarlo en una aplicación móvil nativa.
  • Ser capaz de aplicar iluminación, sombreado, color y textura a las mallas geométricas en OpenGL ES.
  • Conocer y comprender las matrices de transformación y proyección, y saber aplicarlas al movimiento de objetos y al modelo de cámara.
  • Conocer el ciclo de vida del render y los elementos que intervienen en él (Z-Buffer, Culling, Blending, etc). 
  • Ser capaz de crear shaders con GLSL (OpenGL Shading Language) e integrarlos en nuestras aplicaciones.

 

 

;

Dades generals

Codi: 43285
Professor/a responsable:
PUCHOL GARCIA, JUAN ANTONIO
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
    Àrea: CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix