Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2017-18

This is an optional course in the second year of the Master in Quantitative Economics. The course serves to introduce students to the field of behavioral economics. This field, which lies at the intersection of economics and psychology, has been growing exponentially in recent decades, partly due to the advances in neuroscience and psychology, and partly because it allows for better predictions than standard economic models that do not use psychology.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat per a fer treball de recerca.
  • CG2 : Capacitat per a la recerca de dades (naturals i experimentals) i anàlisis d'aquesta informació.
  • CG3 : Capacitat d'aplicar teoria econòmica per a representar situacions reals.
  • CG4 : Capacitat de treball en equip.
  • CG5 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
  • CG6 : Compromís ètic i responsabilitat social en el treball, respectant el medi ambient, coneixent i comprenent la importància del respecte als drets fonamentals, a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, a l'accessibilitat universal per a les persones amb discapacitat i al respecte als valors propis d'una cultura de pau i valors democràtics.
  • CG7 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG8 : Capacitat de síntesi.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Capacitat de llegir raonadament i d'avaluar de manera crítica articles d'investigació en economia, i copsar-ne les contribucions essencials i les debilitats.
  • CE2 : Capacitat d'entendre com s'han resolt en cada cas els problemes tècnics als quals s'han hagut d'enfrontar els autors dels articles d'investigació.
  • CE3 : Capacitat de realitzar proves de proposicions i teoremes.
  • CE4 : Capacitat de comprendre i replicar les anàlisis empíriques i els experiments de simulació en què es basen les conclusions presentades en els articles d'investigació d'altres autors.
  • CE5 : Capacitat de plantejar problemes econòmics rellevants de manera precisa, i de donar resposta adequada a aquests problemes utilitzant les tècniques apreses en els diferents cursos, sustentant-se, si el seu estudi ho requereix, en anàlisis teòriques, empíriques o de simulació.
  • CE6 : Capacitat d'elaborar un informe o un article d'investigació en el qual es descriga el problema abordat, s'analitze la literatura prèvia sobre el tema, es present amb claredat la solució al problema obtinguda i se sintetitzen les conclusions del treball.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Ser capaç de llegir raonadament i avaluar de manera crítica articles d'investigació en economia del comportament, experimental i xarxes, captar-ne les contribucions essencials i les febleses i, a més, entendre de quina manera s'han resolt en cada cas els problemes tècnics amb què s'han hagut d'enfrontar els autors.
  • Aprendre a fer proves de proposicions i teoremes.
  • Ser capaç de comprendre i replicar les anàlisis empíriques i els experiments de simulació, en què es basen les conclusions presentades en els articles d'investigació d'altres autors.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18

The objectives of the course are:

To gain enough knowledge in behavioral economics to serve as a starting point for research in the area, or to apply behavioral economics to research in other areas.
Learning how to read articles in behavioral economics proficiently. Each week (except the first one), there will be one (occasionally two) mandatory paper to read. Then, the student will present the assigned paper in the corresponding week.

 

 

;

Dades generals

Codi: 41215
Professor/a responsable:
JIMENEZ GOMEZ, DAVID
Crèdits ECTS: 5,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 0,40
Càrrega no presencial: 3,40

Departaments amb docència

  • Dep.: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Àrea: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 0,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix