Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2015-16
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
Context de l'assignatura per al curs 2015-16
Esta asignatura se inserta en el Módulo 1: Fuentes, Conceptos y Métodos del Riesgo Ambiental y tiene como principal finalidad familiarizar a los estudiantes con el enfoque geográfico sobre los riesgos naturales. Este enfoque se caracteriza por considerar los riesgos naturales como fenómenos híbridos derivados de factores naturales por un lado y de factores sociales, por otro lado.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Analitzar, interpretar i avaluar amb esperit crític els resultats obtinguts.
- CG3 : Interpretar i avaluar amb esperit crític els resultats obtinguts.
- CG5 : Reconèixer la competència i habilitats de l'aprenentatge a nivell individual i grupal.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Comprendre i saber utilitzar conceptes territorials, econòmics, jurídics, estadístics, sociològics i històrics en l'anàlisi del risc.
- CE2 : Entendre els fenòmens de perillositat natural a diferent escala territorial.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Introduir l'enfocament geogràfic i la evolució d'aquest en l'anàlisi dels riscos naturals.
- Caracteritzar el concepte de vulnerabilitat i les múltiples dimensions que presenta (física, social, territorial).
- Caracteritzar els conceptes d'adaptació, resistència i resiliència al risc.
- Presentar algunes metodologies de representació de la vulnerabilitat i l'adaptació al risc.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
Se plantean los siguientes objetivos:
a)Introducir el enfoque geográfico y su evolución en el análisis de los riesgos naturales.
b)Caracterizar el concepto de vulnerabilidad y sus múltiples dimensiones (física, social, territorial).
c)Caracterizar los conceptos de adaptación, resistencia y resiliencia al riesgo.
d)Presentar algunas metodologías de representación de la vulnerabilidad y la adaptación al riesgo.
;