Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

La asignatura pretende estudiar los mecanismos moleculares implicados en la fisiopatología de los procesos inflamatorios de las distintas estructuras del sistema visual, así como su implicación en la patología y en las nuevas aproximaciones terapéuticas.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG10 : Compromís ètic i respecte per la propietat intel·lectual.
  • CG11 : Habilitat d'aprenentatge per a continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CG12 : Habilitat d'adaptació a l'ambient canviant d'aquesta disciplina, sabent aplicar els coneixements adquirits i resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CG13 : Capacitat de creativitat.
  • CG14 : Motivació per la qualitat.
  • CG15 : Habilitat per a transferir resultats de recerca.
  • CG16 : Capacitat d'autonomia científica i tècnica.
  • CG17 : Capacitat per a mostrar informació de manera clara.
  • CG2 : Capacitat d'organització i planificació.
  • CG3 : Capacitat de comunicació oral i escrita (en la llengua nativa i en anglés) dels coneixements i les conclusions, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • CG4 : Capacitat de gestió de la informació i dels recursos disponibles.
  • CG5 : Capacitat de resoldre problemes, integrar coneixements i formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CG6 : Capacitat de treballar en equip amb iniciativa i esperit emprenedor.
  • CG7 : Capacitat per a treballar en un equip de caràcter interdisciplinari.
  • CG9 : Capacitat de raonament i extracció de conclusions.

 

Competències específiques (CE)

  • CE43 : Detectar i valorar els principals trastorns oftalmològics, amb la finalitat d'enviar els pacients a l'oftalmòleg perquè els estudie i tracte.
  • CE44 : Conèixer les manifestacions de les malalties sistémiques a nivell ocular.
  • CE45 : Realitzar diagnòstic de sospita i diferencial de les diverses malalties inflamatòries oculars.
  • CE46 : Conèixer els fàrmacs antiinflamatoris utilitzats en el tractament de les inflamacions oculars.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que hau de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions i els coneixements propis, a més de les raons últimes que els sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

Competències transversals bàsiques

  • CT2 : Habilitats relacionades amb les eines informàtiques i amb les tecnologies de la informació i la comunicació, a més de l'accés a bases de dades en línia (bibliografia científica, bases de patents i de legislació, etc.).
  • CT3 : Habilitats de comunicació oral i escrita en castellà. Capacitat d'elaboració i defensa de projectes.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Descriure els models experimentals, in vivo i in vitro, utilitzats en la investigació de la patogènia, fisiopatologia i terapèutica farmacològica de la inflamació de les estructures del globus ocular i els seus annexos.
  • Fer el diagnòstic diferencial dels processos inflamatoris oculars, a partir de les dades clíniques i les proves complementàries pertinents.
  • Descriure les manifestacions clíniques oculars del quadre clínic de les malalties sistèmiques inflamatòries.
  • Ampliar i actualitzar els coneixements sobre la terapèutica dels processos inflamatoris sistèmics i oculars.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

1. Estudiar los mecanismos moleculares que explican la etiopatogenia y la fisiopatología de los procesos inflamatorios oculares.
2. Describir los diferentes modelos experimentales, “in vivo” e “in vitro”, utilizados en la investigación de las patologías oculares que cursan con inflamación.
3. Estudiar las manifestaciones clínicas oculares que aparecen en las enfermedades inflamatorias sistémicas y oculares.
4. Estudiar los últimos avances en la terapéutica de patologías inflamatorias oculares.
5. Estudiar los aspectos relacionados con la investigación en inflamación ocular.

 

 

;

Dades generals

Codi: 37917
Professor/a responsable:
MANEU FLORES, VICTORIA EUGENIA
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: ÒPTICA, FARMACOLOGIA I ANATOMIA
    Àrea: FARMACOLOGIA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix