Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2021-22

L'assignatura PROJECTE D'EXECUCIÓ I DIRECCIÓ D'OBRA se centra en aquells Treballs Final de Màster amb clara component Tecnològica. Per a això, l'edició del material realitzat per l'estudiant al llarg del Grau en Fonaments i de les primeres setmanes del semestre es constitueix en el material des del qual intensificar el Treball Final de Màster a desenvolupar. Es desenvolupen Processos d'Execució que permeten Transformar una idea de projecte en una realitat arquitectònica.

Complementa a les assignatures de Construcció que s'imparteixen en el Grau en Fonaments de l'Arquitectura per a abordar la pràctica constructiva.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG3 : Comprendre la professió d'arquitecte i la funció que té en la societat, en particular pel que fa a l'elaboració de projectes que tinguen en compte els factors socials.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Aptitud per a concebre, calcular, dissenyar i integrar en edificis i conjunts urbans i per a executar estructures d'edificació.
  • CE2 : Aptitud per a concebre, calcular, dissenyar i integrar en edificis i conjunts urbans i per a executar sistemes de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada.
  • CE3 : Aptitud per a concebre, calcular, dissenyar i integrar en edificis i conjunts urbans i per a executar sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda.
  • CE5 : Aptitud per a la concepció, la pràctica i el desenvolupament de projectes bàsics i d'execució, croquis i avantprojectes.
  • CE7 : Aptitud per a la concepció, la pràctica i el desenvolupament de direcció d'obres.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o plurisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions pròpies, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

Competències transversals

  • CT12 : Capacitat de treball en equip amb responsabilitats compartides, entesa com a capacitat de participar en un treball col·lectiu on s'assumeixen tasques o rols de lideratge, recerca i comunicació i s'estableix la participació de cadascun dels integrants.
  • CT3 : Habilitat per a la recerca i la innovació, enteses com a mecanismes per a intervenir eficaçment en la construcció del futur, a partir de les dades del passat i de les urgències del present.
  • CT4 : Habilitat per a la presa de decisions, entesa com a capacitat per a entendre el caràcter dels contextos on operem, per a prendre-hi decisions creatives de manera responsable.
  • CT5 : Capacitat per a adoptar el mètode científic en el plantejament i la realització de treballs diversos, tant d'àmbit acadèmic com professional.
  • CT9 : Capacitat d'assimilar i adaptar-se a l'evolució de la tecnologia en l'àmbit de desenvolupament professional, i en el marc de la sostenibilitat com a horitzó de treball compartit.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Fer una aproximació específica a la producció i innovació en l'àmbit de l'arquitectura i l'urbanisme.
  • Oferir un repertori ampli i diferenciat d'eines per a produir novetats, que permeten a l'estudiant millorar les destreses de cara a la realització del projecte de fi de carrera.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22

Desenvolupament de les línies estratègiques vinculades al camp Tecnològic que orientaran un procés d'execució del Treball Final de Màster.

Definició del procés d'Execució del TFM d'un aspecte de tall Tecnològic.

Integració en el Projecte de Construcció de processos Tecnologicos vinculats a noves eines i programari. Referent a això tenen cabuda Processos d'Execució de diversa índole Tecnològica, des de processos d'Eficiència Energètica, creació de models, disseny de patents, arquitectures efímeres, etc.

Els objectius s'emmarquen principalment dins de Tallers de Treball en el qual es desenvoluparan temàtiques que faciliten l'aplicació dels continguts de l'assignatura. Aquests Tallers seran pluridisciplinaris i intervindran professors i crítics convidats d'altres Àrees de Coneixement per a reforçar i enriquir el procés d'aprenentatge.

 

 

;

Dades generals

Codi: 35683
Professor/a responsable:
GONZALEZ AVILES, ANGEL BENIGNO
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,40
Crèdits pràctics: 0,80
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: CONSTRUCCIONS ARQUITECTÒNIQUES
    Àrea: CONSTRUCCIONS ARQUITECTÒNIQUES
    Crèdits teòrics: 0,4
    Crèdits pràctics: 0,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix