Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

Esta asignatura se centra en la introducción de los conocimientos, destrezas, técnicas y herramientas de aplicación que permitan abordar las intervenciones y el adecuado mantenimiento en los edificios desde práctucas contemporáneas.

Complementa a las asignaturas de Construcción que se imparten en el Grado de Arquitectura para abordar la intervención sobre la edificación existente propocionando criterios que permitan un desarrollo adecuado del proyecto y proporcionar criterios para una adecuada toma de decisiones.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG2 : Crear projectes arquitectònics que satisfacen les exigències estètiques i tècniques i els requisits dels usuaris, respectant els límits imposats pels factors pressupostaris i la normativa sobre construcció.
  • CG3 : Comprendre la professió d'arquitecte i la funció que té en la societat, en particular pel que fa a l'elaboració de projectes que tinguen en compte els factors socials.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Aptitud per a concebre, calcular, dissenyar i integrar en edificis i conjunts urbans i per a executar estructures d'edificació.
  • CE10 : Aptitud per a exercir la crítica arquitectònica.
  • CE2 : Aptitud per a concebre, calcular, dissenyar i integrar en edificis i conjunts urbans i per a executar sistemes de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada.
  • CE3 : Aptitud per a concebre, calcular, dissenyar i integrar en edificis i conjunts urbans i per a executar sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda.
  • CE4 : Aptitud per a concebre, calcular, dissenyar i integrar en edificis i conjunts urbans i per a executar instal·lacions de subministrament i evacuació d'aigües, calefacció i climatització.
  • CE7 : Aptitud per a la concepció, la pràctica i el desenvolupament de direcció d'obres.
  • CE9 : Aptitud per a intervenir en el patrimoni construït, conservar-lo, restaurar-lo i rehabilitar-lo.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o plurisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions pròpies, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

Competències transversals

  • CT11 : Habilitat per a emprendre estratègies i processos d'aprenentatge autònoms, entesa com a capacitat de generar processos d'autoaprenentatge al llarg de la vida.
  • CT12 : Capacitat de treball en equip amb responsabilitats compartides, entesa com a capacitat de participar en un treball col·lectiu on s'assumeixen tasques o rols de lideratge, recerca i comunicació i s'estableix la participació de cadascun dels integrants.
  • CT3 : Habilitat per a la recerca i la innovació, enteses com a mecanismes per a intervenir eficaçment en la construcció del futur, a partir de les dades del passat i de les urgències del present.
  • CT4 : Habilitat per a la presa de decisions, entesa com a capacitat per a entendre el caràcter dels contextos on operem, per a prendre-hi decisions creatives de manera responsable.
  • CT5 : Capacitat per a adoptar el mètode científic en el plantejament i la realització de treballs diversos, tant d'àmbit acadèmic com professional.
  • CT9 : Capacitat d'assimilar i adaptar-se a l'evolució de la tecnologia en l'àmbit de desenvolupament professional, i en el marc de la sostenibilitat com a horitzó de treball compartit.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Establir les línies bàsiques a desenvolupar, des de la construcció arquitectònica, en el projecte de fi de carrera.
  • Establir un protocol del projecte d'execució per al projecte de fi de carrera i la pràctica professional.
  • Usar i integrar les solucions, les tècniques, els sistemes i els materials constructius actuals.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

La asignatura se materializará en el análisis y definición del nivel de mantenimiento y sostenibilidad mediante la intervención en una edificación existente usando las posibilidades tecnológicas que el mercado de la construcción nos ofrece actualmente que nos permiten un análisis y una cuantificación del grado de eficiencia de todos los sistemas constructivos de un edificio tiene en función de varios factores. En este caso va a ser objeto de esta asignatura la evaluación de su mantenimiento y una determinada intervención a través del trabajo con herramientas de gestión de la información de la construcción (BIM).

 

 

 

 

;

Dades generals

Codi: 35675
Professor/a responsable:
SAURA GOMEZ, PASCUAL
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: CONSTRUCCIONS ARQUITECTÒNIQUES
    Àrea: CONSTRUCCIONS ARQUITECTÒNIQUES
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix