Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2021-22

Esta asignatura debe servir como instrumento de reflexión crítico-práctica para un mejor abordaje del Trabajo Fin de Máster de cada estudiante. Nuestro objetivo fundamental es la generación de una base teórica y operativa capaz de apoyar, desde el ámbito de lo proyectual, el inicio y el ajuste de todos aquellos temas, intereses, preocupaciones y metodologías que soportan la realización de un Proyecto Fin de Máster.

Para ello, la asignatura toma como punto de partida el portfolio e intereses académicos, curriculares y personales de cada estudiante. Desde esa realidad situada, se pretende que cada estudiante fortalezca su propia cultura de proyecto, así como unos vínculos informados con el área de conocimiento específica a la que se vincula el desarrollo del TFM.
Más información sobre el desarrollo de la asignatura en el blog: https://contraedicionespfc.wordpress.com/

Más información actualizada sobre el Área de Proyectos Arquitectónicos en el blog: http://blogs.ua.es/proyectosarquitectonicos/

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG2 : Crear projectes arquitectònics que satisfacen les exigències estètiques i tècniques i els requisits dels usuaris, respectant els límits imposats pels factors pressupostaris i la normativa sobre construcció.
  • CG3 : Comprendre la professió d'arquitecte i la funció que té en la societat, en particular pel que fa a l'elaboració de projectes que tinguen en compte els factors socials.

 

Competències específiques (CE)

  • CE10 : Aptitud per a exercir la crítica arquitectònica.
  • CE5 : Aptitud per a la concepció, la pràctica i el desenvolupament de projectes bàsics i d'execució, croquis i avantprojectes.
  • CE8 : Aptitud per a elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o plurisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions pròpies, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

Competències transversals

  • CT1 : Habilitat per al raonament crític, entés com a capacitat de confrontar línies argumentals diverses, sistematitzant el dubte sobre qualsevol afirmació presentada.
  • CT10 : Habilitat per a explicitar actuacions d'acord amb les motivacions, les opinions i els valors propis, entesa com a capacitat per a crear contextos operatius propis que expliciten les nostres aportacions en el context professional, social i cultural.
  • CT13 : Capacitat de treball en equips de caràcter pluridisciplinari i internacional, entesa com a capacitat per a entendre les diferents maneres d'aproximació de cadascun dels membres de l'equip i considerar-ho una oportunitat d'aprenentatge.
  • CT15 : Habilitat per a l'emulació i la Influència inspiracional, entesa com a capacitat per a localitzar en la realitat models personals o socials afins i entendre'ls com una xarxa d'aliats sobre la qual teixir relacions.
  • CT2 : Habilitat per a l'elaboració de pensament abstracte, entesa com a capacitat per a construir conceptes genèrics a partir d'un coneixement empíric.
  • CT3 : Habilitat per a la recerca i la innovació, enteses com a mecanismes per a intervenir eficaçment en la construcció del futur, a partir de les dades del passat i de les urgències del present.
  • CT4 : Habilitat per a la presa de decisions, entesa com a capacitat per a entendre el caràcter dels contextos on operem, per a prendre-hi decisions creatives de manera responsable.
  • CT8 : Habilitat per a integrar les tecnologies de la informació en les eines de treball, entesa com a capacitat per a integrar aquestes tecnologies en els mètodes de treball.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Dissenyar un portafolis personal que explicite els vincles amb la cultura del projecte.
  • Desenvolupar les línies estratègiques que orientaran el projecte de fi de carrera.
  • Fer un avantprojecte d'arquitectura que cal continuar en el projecte de fi de carrera.
  • Integrar-se en el projecte de tecnologies, informacions i cultures contemporànies.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22

Objetivo 1: Capacidad para convocar, promover y participar en debates críticos en el aula, acordes con las propuestas teórico prácticas del curso
Objetivo 2: Capacidad para seleccionar temas de estudio y de desarrollar análisis críticos rigurosos, actualizados y creativos, acordes con las directrices del curso
Objetivo 3: Capacidad para traducir los intereses críticos propios a formatos materiales rigurosos, actualizados y cretivos, acordes con las directrices del curso 

 

 

;

Dades generals

Codi: 35671
Professor/a responsable:
CAPDEVILA CASTELLANOS, IVAN
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 2,40
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: EXPRESSIÓ GRÀFICA, COMPOSICIÓ I PROJECTES
    Àrea: PROJECTES ARQUITECTÒNICS
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 2,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix